LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS STATYBOS ĮSTATYMO 2, 20, 23, 29, 31, 37 STRAIPSNIŲ, VIENUOLIKTOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO BEI ĮSTATYMO PAPILDYMO 231, 391 STRAIPSNIAIS ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2009-06-03   Nr. XP-658

Vilnius

 

Alternatyvių įstatymo projektų Teisės departamente negauta.

Vertindami įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje vartojama ,,gyvenamosios paskirties (daugiabutis) pastatas” sąvoka. Atkreiptinas dėmesys, kad Statybos įstatyme bei kituose įstatymuose (pavyzdžiui, Daugiabučių namų savininkų bendrijų, Valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti bei daugiabučiams namams modernizuoti įstatymuose) paprastai vartojama ,,daugiabučio namo” sąvoka. Atsižvelgiant į tai ir, siekiant teisinio aiškumo, siūlytume patikslinti projekte vartojamą sąvoką.

2. Projekto 1 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 90 dalyje nustatoma, kad tipinis statinio projektas yra statybos techninių reglamentų nustatytos sudėties dokumentų, <....>, visuma. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal Statybos įstatymo 2 straipsnio 27 dalį statinio projektas yra normatyvinių statybos techninių dokumentų nustatytos sudėties dokumentų, <...>, visuma. Pagal Statybos įstatymo 2 straipsnio 54 dalį bei 8 straipsnio 1 dalį statybos techniniai reglamentai yra viena iš normatyvinių statybos techninių dokumentų sistemos dalių, todėl, svarstytina, ar tipiniai statinio projektai neturėtų būti rengiami pagal normatyvinius statybos techninius dokumentus.

3. Teisės akto tekste žodžių santrumpos nevartotinos, išskyrus nuorodas į teisės akto oficialaus paskelbimo šaltinį, todėl atitinkamai tikslintinas projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 91 dalies tekstas.

4. Projekto 2 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 20 straipsnio 3 dalies 3 punkte nustatoma, kad savivaldybės administracijos direktorius paraišką statinio projektavimo sąlygoms parengti pateikia už nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugą atsakingai institucijai ir tais atvejais, kai statinys statomas kultūros paveldo objekto apsaugos zonoje. Šios normos turinys nėra aiškus tuo aspektu, kiek minėta institucija dalyvaus tolesnėje statinio, statomo kultūros paveldo objekto apsaugos zonoje, statyboje. Atkreiptinas dėmesys, kad kitos Statybos įstatymo nuostatos numato institucijos, atsakingos už nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugą, funkcijas statybos procese tik kai vyksta kultūros paveldo statinių tvarkomieji statybos darbai ar statinių statyba kultūros paveldo objektų teritorijose (įstatymo 20 straipsnio 9, 15 dalys, 23 straipsnio 14, 21 dalys, 24 straipsnio 2 dalis, 25 straipsnio 2 dalies 5 punktas ir kiti), o jos projektu nėra keičiamos.

Be to, projekte vartojama formuluotė ,,statinio kultūros paveldo objekto teritorijoje ar apsaugos zonoje statinio projektui” tikslintina kalbiniu požiūriu.

5. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 231 straipsnyje nėra nustatyta valstybinio administravimo subjekto sprendimo neišduoti statybos leidimą apskundimo tvarka.

6. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje daugiabučius namus priskyrus prie ypatingų statinių kategorijos, pagal Statybos įstatymo 42 straipsnio 1 dalies 1 punktą šių namų naudojimo priežiūrą vietoje savivaldybių administracijų turėtų atlikti apskrities viršininko administracija. Projekto aiškinamajame rašte nėra nurodoma, kaip vyktų šių funkcijų perdavimas. Be to, projektu nekeičiant Statybos įstatymo 42 straipsnio 1 dalies 3 punkto, lieka neaišku, kokių statinių naudojimo priežiūrą atliktų savivaldybės administracija, kuriai statinių naudojimo priežiūros funkcija yra nustatyta ir Vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 21 punkte.

7. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto aiškinamajame rašte yra nurodoma, kad, priėmus projektą, reikės keisti jo įgyvendinimui reikalingus teisės aktus, tarp jų ir Vyriausybės nutarimą, todėl projekto 10 straipsnio 2 dalies nuostatos turėtų būti tikslinamos.

 

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                               Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

N. Azguridienė

S. Švedas

D.Zebleckis