AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

DĖL  LIETUVOS RESPUBLIKOS

VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO 3 PRIEDO pakeitimo ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

1.                  Parengto  projekto tikslai ir uždaviniai

Parengto įstatymo projekto tikslas – suderinti galiojančias įstatymo nuostatas su Vyriausybės įstatymo 13, 24, 27, 39, 40, 44, 44-1, 45, 46 straipsnių ir dešimtojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projektu, kuriuo numatoma pakeisti Vyriausybės kanceliarijos pavadinimą į Ministro Pirmininko tarnybos pavadinimą, o Vyriausybės kanclerio pareigybę - į Ministro Pirmininko kanclerio pareigybę, numatoma, jog Ministro Pirmininko kanclerio pavaduotojas ir Ministro Pirmininko patarėjai – Ministro Pirmininko tarnybos departamentų direktoriai gali būti politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.

2. Kaip šiuo metu teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai.

Galiojančio  įstatymo 3 priedo  suvienodintame valstybės tarnautojų pareigybių sąraše yra nustatyta, kas gali būti politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautoju, tačiau nei Ministro Pirmininko kancleris, nei jo pavaduotojai ir tarnybos departamentų direktoriai nepriskiriami prie politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, o tai nesudaro sąlygų priimti juos į pareigas  politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu.

3. Numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir laukiami teigiami rezultatai.

Įstatymo projektu siūloma priskirti Ministro Pirmininko kanclerio, Ministro Pirmininko kanclerio pavaduotojo ir Ministro Pirmininko tarnybos departamentų direktorių pareigybes politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybėms. taip pat palikti šias pareigybes ir prie karjeros tarnautojų pareigybių Vyriausybės įstatymo pakeitimo įstatyme nurodytoms funkcijoms įgyvendinti.

4. Galimos neigiamos priimto įstatymo projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad jų būtų išvengta.

Priėmus teikiamą įstatymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

5. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, galiojantys teisės aktai, būtina pakeisti ar panaikinti priėmus įstatymą.

Priėmus įstatymo projektą kitų teisės aktų keisti nereikės.

6. Įstatymo projekto atitiktis Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos dokumentams.

Įstatymo projekto nuostatos Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos dokumentams neprieštarauja.

7. Įstatymui įgyvendinti reikalingi  įstatymų lydimieji aktai, kas ir kada juos turėtų parengti ir pateikti, šių aktų metmenys.

Įstatymui įgyvendinti  lydimųjų įstatymų priimti  nereikės.

8. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas.

Įgyvendinant įstatymo nuostatas papildomų valstybės biudžeto lėšų nereikės.

9. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų išvados ir vertinimai.

Įstatymo projekto rengimo meti specialistų išvadų negauta.

10. Įstatymo projekto iniciatoriai.

Įstatymo projektą parengė Vyriausybės kanclerio 2009-04-06 įsakymu Nr. V-28 sudaryta darbo grupė.

11. Reikšminiai įstatymo projekto žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos terminų žodyną Eurovoc

,,Ministro Pirmininko kancleris“, ,,Ministro Pirmininko tarnyba“.

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                      Raimundas Palaitis