AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINĖS TARNYBOS ĮSTATYMO 2, 23 IR 24 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
1. Projekto tikslai ir uždaviniai
Parengtu Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos įstatymo 2, 23 ir 24 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu (toliau – įstatymo projektas) siekiama suderinti jo nuostatas su Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo projektu.
Pagal Vyriausybės įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą sąvoka „Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija“ keičiama į sąvoką „Ministro Pirmininko tarnyba“. Naujai apibrėžtos sąvokos įsigaliotų nuo Vyriausybės įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo įsigaliojimo dienos (atsiradus naujam juridinio asmens pavadinimui bei statusui).
2. Projekte siūlomų nuostatų teisinio reguliavimo būklė šiuo metu
Šiuo metu galiojantis Diplomatinės tarnybos įstatymas numato, kad Lietuvos Respublikos diplomatinė tarnyba yra vientisa ir ją sudaro Užsienio reikalų ministerijoje ir Užsienio reikalų ministerijai atskaitingose Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybėse prie tarptautinių organizacijų, konsulinėse įstaigose, specialiosiose misijose, Respublikos Prezidento kanceliarijoje, Seimo kanceliarijoje, Vyriausybės kanceliarijoje, ministerijose, kitose valstybės institucijose ar įstaigose bei derybų grupėse ir derybų delegacijose dirbantys diplomatai. Taip pat šis įstatymas numato galimybę diplomatą perkelti dirbti į tam tikras valstybės institucijas, jų tarpe – ir Vyriausybės kanceliariją.
3. Projekte siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos
Įstatymo projektu atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą, nėra keičiama normų esmė, o keičiamos tik sąvokos - įrašant vietoj žodžių „Vyriausybės kanceliarija“ žodžius „Ministro Pirmininko tarnyba“.
4. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir priemonės, kurių reikia imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta
Neigiamų pasekmių nenumatoma.
5. Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai
Priimtas įstatymas kriminogeninės situacijos bei korupcijos neįtakos.
6. Įstatymo įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Verslo sąlygų ir jo plėtros priimtas įstatymas neįtakos.
7. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą
Priėmus teikiamą projektą, teisės aktų keisti nereikės.
8. Projekto atitikimas Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos teisei
Projekto nuostatos minėtai konvencijai bei Europos Sąjungai teisei neprieštarauja.
9. Įstatymo įgyvendinimui reikalingi lydimieji aktai
Kitų galiojančių teisės aktų keisti nereikės.
10. Projekto įgyvendinimo poveikis biudžeto lėšoms
Projekto įgyvendinimas papildomų valstybės biudžeto lėšų nepareikalaus.
11. Projekto rengėjai
Projektą parengė Vyriausybės kanclerio 2009-04-06 įsakymu Nr. V-28 sudaryta darbo grupė.
12. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc:
„diplomatinės tarnyba“, „diplomatas“.
Vidaus reikalų ministras Raimundas Palaitis