LIETUVOS RESPUBLIKOS STATYBOS ĮSTATYMO 2, 20, 23, 29, 31, 37 STRAIPSNIŲ, VIENUOLIKTOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO BEI ĮSTATYMO PAPILDYMO 231, 391 STRAIPSNIAIS ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 2, 20, 23, 29, 31, 37 straipsnių, vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo ir papildymo bei įstatymo papildymo 231, 391 straipsniais įstatymo projekto (toliau – Projektas) iniciatorė yra Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija.

Projekto tikslas – pagerinti verslo sąlygas, statybos proceso organizavimą padaryti skaidresniu ir spartesniu, nustatyti supaprastintą statybos leidimų išdavimo tvarką modernizuojamiems pastatams, kad būtų sparčiau vykdomos Daugiabučių namų modernizavimo programos įgyvendinimo priemonės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213, užtikrinti geresnę daugiabučių namų statybos, rekonstravimo ir remonto kokybę, nustatyti papildomus kvalifikacinius reikalavimus šių namų projektuotojams, statybos rangovams ir suteikti garantijas statytojui už nekokybiškai atliktus statybos darbus.

Galiojančiame Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (toliau – Įstatymas) numatyta, kad rekonstruojant ar kapitališkai remontuojant statinius turi būti gautas statybos leidimas. Kiekvieną kartą turi būti rengiamas pilnos apimties statinio projektas, statytojas (užsakovas) privalo pateikti atitinkamus dokumentus, o Nuolatinė statybos komisija, priimanti sprendimą dėl statybos leidimo išdavimo ar neišdavimo, atlikti visą galiojančiame įstatyme numatytą procedūrą, kaip ir dėl bet kurio kito statinio, todėl neracionaliai naudojamas valstybės tarnautojų darbo laikas, nepagrįstai ilgai trunka statinio projektavimo sąlygų sąvado išdavimo, projektavimo ir statybos leidimo išdavimo procesai.

Siekiant geresnės daugiabučių namų kokybės, patikslinta Įstatymo 2 straipsnyje pateikta termino „ypatingas statinys“ apibrėžtis (Projekto 1 straipsnis).

Įstatymas papildomas su pastatų modernizavimu susijusiomis sąvokomis „pastato modernizavimas“, „tipinis statinio projektas“, „tipinis konstrukcinis elementas“ (Projekto 1 straipsnis).

Norint supaprastinti statinio projektavimo sąlygų išdavimą, modernizavimo (atnaujinimo) pagal Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius statinių projektus, pritaikytus konkretiems modernizuojamiems (atnaujinamiems) pastatams ar projektus, parengtus naudojant Aplinkos ministerijos ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus tipinius konstrukcinius elementus atvejais, keičiamos Įstatymo 20 straipsnio 2, 3, 5, 15 dalys (Projekto 2 straipsnis).

Numatant paprastesnę statybos leidimo išdavimo procedūrą, taikytiną daugiabučių namų modernizavimo statybos leidimams gauti Įstatymas papildytas nauju 231 straipsniu, nustatyta supaprastinta statybos leidimų išdavimo tvarka pastatų modernizavimo atvejais (Projekto 4 straipsnis), atitinkamai pakeičiamas Įstatymo 23 straipsnis (Projekto 3 straipsnis) ir keičiami Įstatymo 29, 31 straipsniai, atsisakant statinio projekto ekspertizės ir statinio projekto vykdymo priežiūros pastatų modernizavimo atvejais (Projekto 5, 6 straipsniai).

Siekiant geresnės statybos darbų kokybės ir garantijų statytojui už nekokybiškai atliktus statybos darbus, Įstatyme numatomas statinio statybos techninio prižiūrėtojo civilinės atsakomybės privalomasis draudimas (Projekto 8, 9, 10 straipsniai).

Priėmus Projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma, jis nedarys įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai, pastato modernizavimo atveju supaprastinus projektavimo sąlygų ir statybos leidimų gavimo procedūrą nebus tikslo siekti išimčių ar lengvatų, pagerės verslo sąlygos.

Priėmus Projektą, Aplinkos ministerija turės parengti:

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 208 „Dėl Lietuvos Respublikos statybos įstatymo įgyvendinimo“ (Žin., 2002, Nr. 22-819) pakeitimo projektą;

2. statybos techninio reglamento STR 1.01.06:2002 „Ypatingi statiniai“ (Žin., 2002, Nr. 43-1639) pakeitimo projektą;

3. statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2005 „Statinio projektavimas“ (Žin., 2005, Nr. 4-80) pakeitimo projektą;

4. statybos techninio reglamento STR 1.05.07:2002 „Statinio projektavimo sąlygų sąvadas“ (Žin., 2002, Nr. 54-2153) pakeitimo projektą;

5. statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2002 „Statybos leidimas“ (Žin., 2002, Nr. 55-2203) pakeitimo projektą.

Priėmus Projektą, Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisija turės parengti ir patvirtinti Statinio statybos techninio prižiūrėtojo civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisykles.

Projekto nuostatos neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir atitinka Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus.

Projektui įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų nereikės.

Projektą parengė Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Statybos ir būsto departamento (direktorė – Edita Meškauskienė, tel. (8 5) 266 3568) Projektavimo normavimo skyrius (vedėjas – Dangyras Žukauskas, tel. (8 5) 266 3577).

Reikšminiai Įstatymo projekto žodžiai, kurių reikia Įstatymo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą: „statyba“, „statybos priežiūra“.

 

 

 

 

Aplinkos ministras

Gediminas Kazlauskas