LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

AUDITO komitetas

 

PAPILDOMO KOMITETO

I Š V A D O S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2009 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO PROJEKTO (XIP-496)

 

2009 m. balandžio 22 d. Nr.16

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkė Loreta Graužinienė, komiteto nariai: Agnė Bilotaitė, Bronius Bradauskas, Andrius Mazuronis, Donalda Meiželytė-Svilienė, Kazimieras Uoka, Arvydas Vidžiūnas.

Komiteto biuras: vedėja Daiva Raudonienė, patarėjos: Milda Mačėnaitė, Lina Milonaitė, Rūta Petaraitienė, Rūta Petrukaitė.

Kviestieji asmenys: Finansų ministerijos Biudžeto metodologijos ir planavimo skyriaus vedėja Audronė Čekanavičienė, Finansų ministerijos Investicijų skyriaus vedėjas Robertas Miškinis, Seimo kanceliarijos Teisės departamento Valstybinės teisės skyriaus vyresnioji patarėja Sigita Krutkevičienė, Valstybės kontrolierė Rasa Budbergytė, Valstybės kontrolės Komunikacijos departamento direktorė Orijana Jakimauskienė.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2009-04-08

2

4

 

Įstatymo projekto 2 straipsnio 4 dalyje nustatoma pareiga savivaldybėms patvirtinti ir vykdyti savivaldybių biudžetų išlaidų sumažinimą <...>. Atsižvelgiant į tai, kad 2009 metų savivaldybių biudžetai jau yra patvirtinti ir vykdomi, teikiama įstatymo projekto formuluotė yra tikslintina, t.y. kad savivaldybių biudžetai turėtų būti pakeičiami ir vykdomi atsižvelgiant į biudžetų išlaidų sumažinimą.

Pritarti.

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2009-04-08

8

 

 

Įstatymo projekto 8 straipsnyje numatyta, kad asignavimų valdytojai negali naudoti asignavimų sutaupytų dėl darbuotojų ar valstybės tarnautojų laikinojo nedarbingumo ar laisvų pareigybių, išskyrus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytus atvejus. Pažymėtina, kad teikiama įstatymo projekto nuostata tiesiogiai liečiančia asmenų teises, t.y. teisę gauti teisingą apmokėjimą už darbą, todėl tokie atvejai turėtų būti nustatomi įstatymu, o ne poįstatyminiais teisės aktais. Atkreipiame dėmesį, kad Seimas kaip įstatymų leidžiamoji institucija negali pavesti Vyriausybei ar kitoms institucijoms poįstatyminiais teisės aktais reguliuoti tuos teisinius santykius, kurie turi būti reguliuojami įstatymais, t.y. su žmogaus teisių turinio apibrėžimu bei jų įgyvendinimo garantijų įtvirtinimu susijusį teisinį reguliavimą galima nustatyti tik įstatymu.

Pritarti.

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto (komisijos) sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: nepritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo ir papildymo projektui Nr.XIP-496.

7. Balsavimo rezultatai (balsuota dėl pritarimo iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo ir papildymo projektui Nr.XIP-496): 3 - už; 3 - prieš; 1 - susilaikė. Nepritarta.

            8. Komiteto (komisijos) paskirti pranešėjai: L.Graužinienė.          

 

Komiteto pirmininkė                                                                                                                                                                           Loreta Graužinienė