LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ komitetas
2009 m. balandžio 22 d. Nr.110-P-12(17)
Vilnius
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2009-04-08)
|
|
|
|
Alternatyvių įstatymo projektų Teisės departamente negauta. Įvertinus įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams bei juridinės technikos taisyklėms teikiame šias pastabas: 1. Įstatymo projekto 2 straipsnio 4 dalyje nustatoma pareiga savivaldybėms patvirtinti ir vykdyti savivaldybių biudžetų išlaidų sumažinimą <...>. Atsižvelgiant į tai, kad 2009 metų savivaldybių biudžetai jau yra patvirtinti ir vykdomi, teikiama įstatymo projekto formuluotė yra tikslintina, t.y. kad savivaldybių biudžetai turėtų būti pakeičiami ir vykdomi atsižvelgiant į biudžetų išlaidų sumažinimą. 2. Įstatymo projekto 8 straipsnyje numatyta, kad asignavimų valdytojai negali naudoti asignavimų sutaupytų dėl darbuotojų ar valstybės tarnautojų laikinojo nedarbingumo ar laisvų pareigybių, išskyrus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytus atvejus. Pažymėtina, kad teikiama įstatymo projekto nuostata tiesiogiai liečiančia asmenų teises, t.y. teisę gauti teisingą apmokėjimą už darbą, todėl tokie atvejai turėtų būti nustatomi įstatymu, o ne poįstatyminiais teisės aktais. Atkreipiame dėmesį, kad Seimas kaip įstatymų leidžiamoji institucija negali pavesti Vyriausybei ar kitoms institucijoms poįstatyminiais teisės aktais reguliuoti tuos teisinius santykius, kurie turi būti reguliuojami įstatymais, t.y. su žmogaus teisių turinio apibrėžimu bei jų įgyvendinimo garantijų įtvirtinimu susijusį teisinį reguliavimą galima nustatyti tik įstatymu.
|
Pritarti
Nepritarti |
Tikslingiau tai reglamentuoti Vyriausybės nutarimu, kad netektų ateityje dažnai keisti įstatymų. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai (sutrumpintai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Lietuvos žemėtvarkos ir hidrotechnikos inžinierių sąjunga |
|
|
|
Bent minimaliam melioracijos statinių būklės palaikymui 2009 m. reikalingos ne mažesnės kaip 45 mln. lt. lėšos. |
Pritarti
|
Tik užtikrinus minimalų finansavimą nebūtų ilgalaikių neigiamų pasekmių žemės ūkiui. |
2. |
Lietuvos žemėtvarkos ir hidrotechnikos inžinierių sąjunga |
|
|
|
1.Nuosavybės teisių į žemę atkūrimas turi būti tęsiamas ir baigiamas pagal galiojančių teisės aktų reikalavimus, tam tikslui valstybės biudžete numatyti apie 50 mln. Lt, tai yra 25 procentais mažiau nei numatyta valstybės biudžete šiuo metu. 2.Siekiant efektyviai panaudoti valstybės biudžeto lėšas žemės reformai, būtina peržiūrėti VĮ Registrų centras įkainius ar numatyti kitą finansavimo šaltinį, kadangi pagal turimus duomenis 2008 m. iš žemės reformai skirtų valstybės biudžeto lėšų net apie 30 procentų panaudota Nekilnojamojo turto registrui.
|
Pritarti
|
Siūloma skirti žemės reformai 24 846 tūkst.litų. Patvirtinus LRV siūlomus asignavimus, tektų stabdyti nuosavybės teisių atkūrimą. |
3. |
Utenos apskrities viršininko administracija |
|
|
|
Prašome nemažinti asignavimų Utenos apskrities viršininko administracijos Žemės ūkio institucijų darbo užmokesčiui (798 tūkst. Lt) ir palikti iš valstybės biudžete skirtų asignavimų 6 500 tūkst. Lt Žemės reformos programai vykdyti.
|
Pritarti
|
|
4. |
Panevėžio apskrities viršininko administracija |
|
|
|
Manome, kad gali būti sumažintos žemės reformos programos vykdymui skirtos biudžeto lėšos, numatytos žemės ūkio paskirties žemės pardavimui, tačiau siūlome palikti lėšas, reikalingas projektams rengti ir nuosavybei atkurti bei asmeninio ūkio žemei sutvarkyti. |
Pritarti
|
|
5. |
Telšių apskrities viršininko administracija |
|
|
|
Sumažinus žemės reformos programai skirtas lėšas 4619 tūkst.Lt, šios programos vykdyti nebegalėsime, nes likusios lėšos sudaro 0,00 Lt.
|
Pritarti
|
|
6. |
Marijampolės apskrities viršininko administracija |
|
|
|
Prašome, kad nebūtų taip drastiškai mažinamos lėšos žemės reformai Marijampolės apskrityje ir visoje Lietuvoje vykdyti. |
Pritarti
|
|
7. |
Privačių įmonių atstovai (pasirašė 73 atstovai) |
|
|
|
Siūlome: 1. Tikslinant valstybės biudžetą žemės reformai numatyti bent 40 mln. litų, tai yra 40 procentų mažiau nei numatyta šiuo metu valstybės biudžete. 2. Peržiūrėti paslaugų, finansuojamų šiomis lėšomis apimtis jas mažinant ir atsisakant finansuoti riboženklių įrengimą, kvietimų gretimų žemės sklypų savininkams siuntimą registruotais laiškais, žemės sklypų registravimą Nekilnojamojo turto registre. Parduodamų žemės ūkio paskirties žemės sklypų matavimų ir vertinimo kainą įskaičiuoti į parduodamo žemės sklypo kainą. |
Pritarti
|
Siūloma skirti žemės reformai 24 846 tūkst. litų |
8. |
Gedas Kauneckas, Lyduvėnų miestelis, Šiluvos seniūnija, Raseinių rajonas |
|
|
|
Prašau Jūsų nepritarti siūlymui radikaliai sumažinti finansavimą žemėtvarkos reformai. |
Pritarti
|
|
9. |
Kaimo plėtros profesinio mokymo įstaigų asociacija, Lietuvos profesinių mokyklų direktorių asociacija |
|
|
|
Tikslinant 2009 m. biudžetą, būtina atsižvelgti į sudėtingą profesinio mokymo įstaigų finansinę padėtį. |
Pritarti
|
|
10. |
Asociacija „Lietuvos keliai“ |
|
|
|
Prašoma tikslinant 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, drastiškai nemažinti valstybės biudžeto Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimui skiriamų lėšų.
|
Pritarti
|
|
11. |
Biodegalų asociacija |
|
|
|
Valstybės teikiama parama biodegalų gamybos plėtrai, šiuo laikotarpiu, turi ypatingai didelę reikšmę – be paramos gamyba būtų nuostolinga ir sunkiai įmanoma. Parama biodegalų sektoriaus plėtrai 2009 metams reikalinga daugiau nei 50 mln. litų. |
Nepritarti |
Siūlomi LRV asignavimai 32,6 mln. litų yra pakankami biodegalų gamybos plėtrai užtikrinti. |
12. |
Lietuvos apskričių vadovų sąjunga |
|
|
|
Per šių metų pirmą ketvirtį atlikta žemės reformos darbų daugiau nei už 8 mln.Lt. Todėl, patvirtinus numatytus asignavimus, tektų stabdyti nuosavybės teisių atkūrimo procesą. Nuosavybės teisės iš viso nebus atkurtos apie 36,5 tūkst. piliečių. |
Pritarti |
Siūloma skirti žemės reformai 24 846 tūkst. litų. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: nėra.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: Pritarti pateiktam įstatymo projektui Nr. XIP-496 ir siūlyti Vyriausybei patobulinti šį projektą:
- žemės reformai (apskritys) papildomai skirti 15 000 tūkst. Lt, iš viso 24 846 tūkst. litų;
- melioracijai (savivaldybių biudžetai) papildomai skirti 13 369 tūkst. Lt., iš viso 45 000 tūkst. litų.
Asignavimų padidinimo šaltiniai: valstybės skolos aptarnavimo ir valstybės valdymui skiriamų asignavimų sumažinimas bei valstybės biudžeto pajamų iš akcizų padidinimas.
7. Balsavimo rezultatai: 5 - už; - prieš; 2 - susilaikė.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: E. Pupinis.
Komiteto pirmininkas Edmundas Pupinis