LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ TURTO VALDYMO NAUDOJIMO IR DISPONAVIMO JUO ĮSTATYMO 17 IR 23 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2009-04-15   Nr. XIP-514

Vilnius

 

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Vertinant projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Atsižvelgiant į juridinės technikos reikalavimus, tikslintinas oficialaus paskelbimo šaltinių sąrašas, kurį siūlytume išdėstyti taip: (Žin., 1998, Nr. 54-1492; 2002, Nr. 60-2412; 2003, Nr. 47-2065; 2006, Nr. 87-3397).

2. Teikiamo projekto 1 straipsniu (papildančiu Įstatymo 17 straipsnį 6 dalimi) siūloma nustatyti, kad valstybės turtas (įsigytas ar skirtas nustatytoms reikmėms) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka gali būti neatlygintinai perduodamas ar parduodamas tarptautinėms organizacijoms, kitoms valstybės institucijoms ar jos savivaldos institucijoms, viešiesiems juridiniams asmenims, fiziniams asmenims.

Pažymėtina, kad pagal Įstatymo 17 straipsnio 6 dalies projekte nurodytą turto paskirtį, subjektus ir keliamus reikalavimus, valstybės turtas galės būti perduotas ar parduotas nurodytiems subjektams ne tik pagal tarptautines sutartis atsirandantiems valstybės įsipareigojimams bei kitiems valstybės įsipareigojimams vykdyti. Pastebėtina, kad valstybės turto perdavimo ar pardavimo reguliavimui yra keliami tam tikri reikalavimai, kuriuos įvardijo Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas 2003 m. rugsėjo 30 d., 2005 m. rugpjūčio 23 d. nutarimuose (valstybei nuosavybės teise priklausančio turto perdavimas kitų subjektų nuosavybėn turi būti grindžiamas įstatymu, nustatant šio turto perdavimo sąlygas, tvarką bei valstybės institucijas, turinčias teisę priimti sprendimus dėl turto perdavimo, ir šių   institucijų įgaliojimus perduoti minėtą turtą).

Atsižvelgus į tai, kas išdėstyta, siūlytina projekto nuostatas koreguoti ir tobulinti taip:

- įvardinti konkrečias valstybės institucijas bei nustatyti jų įgaliojimus perduodant valstybės turtą kitų subjektų nuosavybėn;

- detaliai ir aiškiai apibrėžti konkrečius valstybės turto perdavimo atvejus, įvardinti kokį valstybės turtą būtų galima perduoti (pvz. materialųjį, nematerialųjį ir pan.) ir jo apimtį (kiekį, dydžius) arba nustatyti aiškius kriterijus, kuriais remiantis būtų nustatoma perduodamo turto apimtis;

- nustatyti konkrečius subjektus kurie gali gauti valstybės perduodamą turtą;

- nustatyti perduodamo kitų subjektų nuosavybėn valstybės turto teisinį režimą (naudojimo sąlygas ir tvarką);

- numatyti aiškų valstybės turto perdavimo kontrolės mechanizmą bei už tai atsakingas institucijas.

 

Teisės departamento direktorius                                                                     Andrius Kabišaitis

 

 

 

Akvilė Dulevičiūtė-Akimovienė

Milda Matiukaitė

Saulius Švedas