LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2009 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO PROJEKTO

 

2009-04-08 Nr. XIP - 496

Vilnius

 

            Alternatyvių įstatymo projektų Teisės departamente negauta.

Įvertinus įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams bei juridinės technikos taisyklėms teikiame šias pastabas:

1. Įstatymo projekto 2 straipsnio 4 dalyje nustatoma pareiga savivaldybėms patvirtinti ir vykdyti savivaldybių biudžetų išlaidų sumažinimą <...>. Atsižvelgiant į tai, kad 2009 metų savivaldybių biudžetai jau yra patvirtinti ir vykdomi, teikiama įstatymo projekto formuluotė yra tikslintina, t.y. kad savivaldybių biudžetai turėtų būti pakeičiami ir vykdomi atsižvelgiant į biudžetų išlaidų sumažinimą.

2. Įstatymo projekto 8 straipsnyje numatyta, kad asignavimų valdytojai negali naudoti asignavimų sutaupytų dėl darbuotojų ar valstybės tarnautojų laikinojo nedarbingumo ar laisvų pareigybių, išskyrus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytus atvejus. Pažymėtina, kad teikiama įstatymo projekto nuostata tiesiogiai liečiančia asmenų teises, t.y. teisę gauti teisingą apmokėjimą už darbą, todėl tokie atvejai turėtų būti nustatomi įstatymu, o ne poįstatyminiais teisės aktais. Atkreipiame dėmesį, kad Seimas kaip įstatymų leidžiamoji institucija negali pavesti Vyriausybei ar kitoms institucijoms poįstatyminiais teisės aktais reguliuoti tuos teisinius santykius, kurie turi būti reguliuojami įstatymais, t.y. su žmogaus teisių turinio apibrėžimu bei jų įgyvendinimo garantijų įtvirtinimu susijusį teisinį reguliavimą galima nustatyti tik įstatymu.

 

Teisės departamento direktorius                                                                                     Andrius Kabišaitis

 

S.Krutkevičienė