LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ASMENS TAPATYBĖS KORTELĖS ĮSTATYMO 2 IR 5 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

2009-04-02  Nr. XIP - 457

Vilnius

                Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

            Vertinant projektą pagal jo santykį su Konstitucija, galiojančiais įstatymais bei juridinės technikos taisyklėmis, teikiame šias pastabas:

1. Teikiamu projektu siekiama, kad pasas taptų vienu iš dviejų pagrindinių dokumentų ir kiekvienam Lietuvos Respublikos piliečiui būtų sudarytos galimybės rinktis reikiamą asmens dokumentą (atitinkamai - asmens tapatybės kortelę ar pasą), nes šie dokumentai “yra lygiaverčiai”. Tačiau pažymėtina, kad paso teisinį režimą, t.y., paskirtį, išdavimo ir keitimo tvarką, galiojimo sąlygas ir jame įrašomus duomenis reglamentuoja Paso įstatymas. Pagal šio įstatymo 2 straipsnio 1 dalį pasas yra “skirtas vykti į užsienio valstybes”, o 3 dalį - “Pasą turėti nėra privaloma, jis išduodamas piliečio pageidavimu.” Todėl, jeigu teikiamu projektu “piliečiui, kuriam sukako 16 metų” būtų sukuriama pareiga per vieną mėnesį kreiptis į įgaliotą instituciją dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo”, ji neatitiktų nurodytai Paso įstatymo 2 straipsnio 3 daliai bei kitoms šio įstatymo nuostatoms. Atsižvelgus į tai, siekiant pakeisti Paso įstatymu reglamentuojamus santykius, reikėtų teikti atitinkamas Paso įstatymo pataisas.

            2. Projekto 1 straipsnyje pateiktas atskiras struktūrines dalis reikėtų sunumeruoti. Taip pat kalbos požiūriu reikėtų suredaguoti projekto 1 bei 2 straipsniuose pateiktas pakeitimų esmės nuostatas.

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                               Andrius Kabišaitis

 

 

 

O.Buišienė, 2396160, [email protected]

A.Ožiūnienė, 2396168, [email protected]