LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
BIUDŽETO IR FINANSŲ komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ PAJAMŲ NUSTATYMO METODIKOS ĮSTATYMO 13 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (NR.XIP-373)
2009 m. kovo 12 d. Nr. 109-P-16
Vilnius
Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Kęstutis Glaveckas, Vitas Matuzas, Algirdas Butkevičius, Vytautas Galvonas, Remigijus Ačas, Rimantas Jonas Dagys, Arūnė Stirblytė, Žilvinas Šilgalis, Pranas Žeimys.
Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėjas Gediminas Morkūnas, patarėjai Janina Baltrušaitienė, Alina Brazdilienė, Aleksandras Mikalauskas, Jolanta Dzikaitė, Virgaudas Milušauskas, padėjėja Danguolė Zabulėnienė.
Kviestieji asmenys: Česlava Bareikienė – Finansų ministerija, Almantas Petkus – Seimo narys, Rimantas Čepas – Lietuvos savivaldybių asociacijos direktoriaus pavaduotojas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2009-03-05 |
1 |
|
|
Vertindami įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms teikiame šias pastabas: Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies nuostata dėl negautų pajamų mažinimo 2008 biudžetiniams metams yra vertintina kaip vienkartinio pobūdžio, keičiamą įstatymą įgyvendinanti, nuostata. Todėl, manytina, kad pastaroji turėtų būti išdėstyta atskiru įstatymo straipsniu, kuris numatytų įstatymo nuostatų taikymą konkrečiu laikotarpiu. |
Nepritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2009-03-05 |
1 |
|
|
Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad skaičiuojant negautų pajamų sumą už 2008 metus, savivaldybių gautos pajamos mažinamos 2008 biudžetinių metų pajamomis iš vietinių rinkliavų už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą. Aiškinamajame rašte nurodoma, kad nuo 2009 biudžetinių metų šios rinkliavos jau nėra įskaitomos į savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius. Atkreipiame dėmesį, kad apskaičiuojant bendrosios dotacijos kompensacijas 2009 biudžetiniams metams yra neįskaitomos ne konkrečios vietinės rinkliavos, o visos savivaldybių biudžetų pajamos iš vietinių rinkliavų. Todėl atsižvelgiant į tai, yra neaišku, kodėl yra pasirinkta tik vienos rūšies vietinė rinkliava. |
Nepritarti |
Tai vienintelė vietinė rinkliava, kurią privaloma atiduoti. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: Negauta
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: Negauta
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1. |
Seimo narys Almantas Petkus, 2009-03-10 |
1 |
|
|
|
Argumentai: Pasiūlymas: Įstatymo projekte siūloma 13 straipsnio 6 dalį papildyti sakiniu “savivaldybė bendrosios dotacijos kompensacijų sumas (atitinkamą jų dalį) nuo kurių pervedimo nėra atleidžiama, perveda į valstybės biudžetą kas ketvirtį lygiomis dalimis” ir šią dalį išdėstyti taip: „6. Jei šio straipsnio 2 dalyje nustatytų šaltinių nepakanka, kad savivaldybių negautos pajamos būtų kompensuotos, Vyriausybė, atsižvelgdama į savivaldybių biudžetų negautas prognozuotas pajamų sumas, biudžetiniams metams pasibaigus, iki balandžio 1 d. priima nutarimą, kuriame nurodo kiekvienai savivaldybei priklausiusių pervesti, bet praėjusiais biudžetiniais metais nepervestų bendrosios dotacijos kompensacijų sumas (atitinkamą jų dalį), nuo kurių pervedimo savivaldybė atleidžiama, arba praėjusiais biudžetiniais metais pervestas bendrosios dotacijos kompensacijų sumas (atitinkamą jų dalį), kurios grąžinamos savivaldybei iki biudžetinių metų pabaigos iš valstybės biudžeto gautų bendrosios dotacijos kompensacijų. Savivaldybė bendrosios dotacijos kompensacijų sumas (atitinkamą jų dalį) nuo kurių pervedimo nėra atleidžiama, perveda į valstybės biudžetą kas ketvirtį lygiomis dalimis.“ |
Nepritarti |
Argumentai: Seimo narys Almantas Petkus atsiima savo pasiūlymą
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai: Negauta
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai.
7.1. Sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai):
Pritarti pateiktam įstatymo projektui.
8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu “už”.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Pranas Žeimys
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra
PRIDEDAMA:
Komiteto siūlomas įstatymo projektas, įstatymo projekto lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Kęstutis Glaveckas