Išrašas

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ komitetas

 

POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

2008 m. gruodžio 18 d. Nr. 109-P-7

Vilnius

 

SVARSTYTA: Pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai) dėl .. DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO 2,3,5,6,7,8,9,10,12,13(1),16,17,18,19,20,21,22,23,27,29,30 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 18(1) STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTAS (Nr. XIP-3425)

 

 Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Kazys Starkevičius   Edmundas Pupinis

Jonas Stanevičius

Ligitas Kernagis

2008.1216

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Argumentai:

atsižvelgiant į tai, kad pajamos iš žemės ūkio veiklos pagal galiojančias Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo nuostatas apskritai neapmokestinamos, o ūkio, kuris nėra didesnis kaip 4 europinio dydžio vienetai (EDV), preziumuojamos maksimalios pajamos nesiekia net 17 000 Lt per metus, lengvata būtų susiaurinta iki itin mažos dalies smulkių ūkių, siūlytina lengvatos apimtį didinti įtraukiant ūkius iki 14 (EDV) (kurių metinės preziumuojamos pajamos yra iki ~60 000 Lt), juolab, kad tai net mažiau, negu riba (100 000 Lt), nuo kurios privalu registruotis pridėtinės vertės mokesčio mokėtoju.    

 

Pakeisti 12 straipsniu keičiamo Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 23 punktą ir išdėstyti jį taip:

„23) pajamos iš vykdomos žemės ūkio veiklos, jeigu žemės ūkio valdos ekonominis dydis, pagal mokestiniu laikotarpiu įgaliotos institucijos atliktus skaičiavimus, galiojančius ataskaitinio mokestinio laikotarpio paskutinę dieną, yra ne didesnis kaip 4 14 europinio dydžio vienetaių, nustatomių vadovaujantis 1990 m. sausio 16 d. Europos Komisijos Sprendimu 90/36 EEB, nustatančiu agroekonominės tendencijos koeficientą, naudojamą Bendrijos ūkių tipologijoje europiniam dydžio vienetui apibrėžti;“

 

Pritarti

 

 

 

23

1

 

 

Argumentai:

atsižvelgiant į tam tikrų veiklų pajamų ir sąnaudų cikliškumą, tikslinga ir 2009 metais numatyti galimybes patiems veiklą vykdantiems gyventojams pasirinkti pinigų apskaitos principo keitimo kaupimo apskaitos principu momentą.

 

Pakeisti 23 staipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Šio įstatymo nuostatos taikomos apskaičiuojant ir deklaruojant 2009 metų ir vėlesnių mokestinių laikotarpių pajamas, išskyrus šio Įstatymo nuostatas, susijusias su pajamų ir leidžiamų atskaitymų pripažinimu  pagal kaupimo apskaitos principą. Įstatymo nuostatos, susijusios su pajamų ir leidžiamų atskaitymų pripažinimu pagal kaupimo apskaitos principą (įskaitant mokestinio laikotarpio nuostolių perkėlimą), taikomos apskaičiuojant ir deklaruojant 2010 metų ir vėlesnių mokestinių laikotarpių pajamas. Individualią veiklą vykdantys gyventojai, įregistruoti pridėtinės vertės mokesčio mokėtojais arba savo individualiai veiklai priskyrę ir joje naudojantys ilgalaikį turtą, gali pasirinkti kaupimo atskaitos principą taikyti apskaičiuodami ir deklaruodami ir 2009 metų apmokestinamaisiais pajamas. Pasirinkus kaupimo apskaitos principą taikyti apskaičiuojant ir deklaruojant 2009 m. apmokestinamąsias pajamas, leidžiamiems atskaitymams gali būti priskiriamos  2008 m. mokestiniu laikotarpiu patirtos Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 18 straipsnyje nurodytos su uždirbtomis pajamomis susijusios išlaidos.

 

Pritarti

 

2.

Seimo narė R.Rutkelytė

2008.12.17

12

 

 

 

Argumentai:

 

Pasiūlymas: 12 straipsniu  keičiamo 17 straipsnio 1 dalies 26 punktą papildyti žodžiais “brolių, seserų” ir jį išdėstyti taip:

 

26) paveldėjimo būdu gautos pajamos, kurios yra mokesčio objektas pagal Lietuvos Respublikos paveldimo turto mokestį reglamentuojančius teisės aktus; dovanojimo būdu gautos pajamos iš sutuoktinių, vaikų (įvaikių), tėvų (įtėvių), brolių, seserų ir senelių; taip pat iš kitų gyventojų dovanojimo būdu per mokestinį laikotarpį gautų pajamų suma (vertė), neviršijanti 8000 litų;

 

Pritarti

 

 

 

12

 

 

 

Argumentai:

 

Pasiūlymas: 12 straipsniu  keičiamo 17 straipsnio 2 dalį papildyti žodžiais “broliai, seserys” ir ją išdėstyti taip:

 

Šio straipsnio 1 dalies 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 23, 24, 27, 28, 29, 30, 32, 33, 34, 36, 39, 40, 42, 44, 46, ir 53 punktų nustatytos lengvatos, taip pat 26 punkte nustatyta lengvata dovanojimo būdu iš kitų nei sutuoktinis, vaikai (įvaikiai), tėvai (įtėviai), broliai, seserys ir seneliai gautoms pajamoms netaikomos, jei gyventojo atitinkamos pajamos gautos iš užsienio vienetų, įregistruotų ar kitaip organizuotų tikslinėse teritorijose, ar gyventojų, kurių nuolatinė gyvenamoji vieta yra tikslinėje teritorijoje.

 

Pritarti

 

 

Seimo nariai

 

A.Sysas

A.Butkevičius

Algirdas Butkevičius

 

4

 

 

 

Argumentai:

 

Pasiūlymas: Siūlau pakeisti galiojančio įstatymo 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

„1. Pajamų mokesčio tarifas yra 15, 24 ir 40 procentų, jeigu šiame straipsnyje nenustatyta kitaip:

1) metinių pajamų daliai, neviršijančiai 12 000 litų, taikomas 15 procentų tarifas;

2) metinių pajamų daliai, viršijančiai 12 000 litų, taikomas 24 procentų tarifas;

3) metinių pajamų daliai, viršijančiai 120 000 litų, taikomas 40 procentų tarifas.

2. Pajamų mokesčio 20 procentų tarifas taikomas pajamoms iš paskirstytojo pelno.

3. Už per mokestinį laikotarpį gautas pajamas, nuo kurių mokestis sumokamas įsigyjant verslo liudijimą, mokamas savivaldybių tarybų nustatytas fiksuoto dydžio pajamų mokestis, kuris negali būti mažesnis už pajamų mokestį, apskaičiuojamą dvylikos minimaliųjų mėnesinių algų, galiojančių mokestinio laikotarpio, einančio prieš mokestinį laikotarpį, kuriam įsigyjami verslo liudijimai, spalio 1 dieną, sumai pritaikius šio straipsnio 1 dalyje nurodytą pajamų mokesčio tarifą, galiosiantį to mokestinio laikotarpio, kuriam įsigyjami verslo liudijimai, sausio 1 dieną. Savivaldybių tarybos turi teisę nustatyti mažesnį fiksuoto dydžio pajamų mokestį už pajamas, gautas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą:

1) neįgaliesiems asmenims, asmenims, sukakusiems senatvės pensijos amžių, tėvams (įtėviams), auginantiems tris ir daugiau vaikų (įvaikių) iki 18 metų, taip pat vyresnius, jeigu jie mokosi dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose, profesinių ar aukštųjų mokyklų dieniniuose skyriuose, tėvams (įtėviams), auginantiems neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų, taip pat vyresnį neįgalų vaiką (įvaikį), kuriam nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis, motinai (įmotei) arba tėvui (įtėviui), kuris (kuri) vaiką (įvaikį) iki 18 metų, taip pat vyresnį, jeigu jis mokosi dieninėje bendrojo lavinimo mokykloje, profesinės ar aukštosios mokyklos dieniniame skyriuje, augina vienas (viena), bendrojo lavinimo, profesinių, aukštųjų mokyklų dieninių skyrių moksleiviams ir studentams, taip pat bedarbiams, kurie nustatyta tvarka įregistruoti teritorinėse darbo biržose;

2) asmenims, įsigyjantiems verslo liudijimą verstis verslo liudijime nurodytos rūšies veikla visoje Lietuvos Respublikoje, išskyrus Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Palangos, Panevėžio, Šiaulių, Vilniaus miestų savivaldybių ir Marijampolės bei Neringos savivaldybių teritorijas, arba konkrečios savivaldybės teritorijoje, išskyrus Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Palangos, Panevėžio, Šiaulių, Vilniaus miestų savivaldybių ir Marijampolės bei Neringos savivaldybių teritorijas;

3) asmenims, įsigyjantiems verslo liudijimą verstis tradicinių amatų veikla;

4) asmenims, kurie laikotarpiu, kuriam įsigyjamas verslo liudijimas, gauna su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusių pajamų.“

Nepritarti

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                         Kęstutis Glaveckas