AIŠKINAMASIS RAŠTAS

Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo pripažinimo netekusiu galios įstatymo projekto

 

 

1.      Projekto rengimą paskatinusios priežastys

Projektas parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 131, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 27, 29, 30 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 181 straipsniu įstatymo projekto (toliau vadinama – Įstatymo projektas), kuris teikiamas kartu su 2009 m. valstybės biudžeto projektu, nuostatas.

 

2. Projekto tikslai ir uždaviniai

Siekiama suderinti priimto Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo nuostatas su Įstatymo projekto nuostatomis.

 

3. Projekte siūlomų nuostatų teisinio reguliavimo būklė šiuo metu

Pagal priimtas Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo nuostatas nuo 2009 m. sausio 1 d. gyventojų neapmokestinamosioms pajamoms turėtų būti priskiriamos savivaldybių stipendijos.

Pagal šį įstatymą nuo 2009 m. sausio 1 d. turėtų įsigalioti nauja papildomo neapmokestinamojo pajamų dydžio (toliau – PNPD) apskaičiavimo tvarka.

 

4. Projekte siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir teigiami rezultatai, kurių galima tikėtis priėmus projektą

Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymą siūloma pripažinti netekusiu galios atsižvelgiant į tai, kad  Įstatymo projekto nuostatomis siūloma nustatyti naują PNPD, o nuostatos dėl savivaldybių stipendijų neapmokestinimo perkeltos į Įstatymo projekto nuostatas.

 

5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir priemonės, kurių reikia imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

            Priėmus įstatymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priėmus įstatymo projektą, įtakos kriminogeninei situacijai, korupcijai nenumatoma.

 

7. Įstatymo įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

            Priėmus įstatymo projektą, įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai nenumatoma.

 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus projektą

Priėmus įstatymo projektą, kitų teisės aktų keisti nereikės.

 

9. Projekto atitiktis Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos dokumentams

            Įstatymo projekto nuostatos neprieštarauja Europos Sąjungos dokumentams ir Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijai.

 

10. Projekto įgyvendinimo poveikis biudžeto lėšoms

Priėmus įstatymo projektą, žymios įtakos biudžeto pajamoms nenumatoma.

 

11. Projekto rengėjai

Įstatymo projektą parengė Finansų ministerijos Mokesčių departamento (departamento direktorė – Jūratė Balevičienė, tel. 2390 151) Tiesioginių mokesčių ir tarptautinio apmokestinimo skyriaus (skyriaus vedėja – Audronė Misiūnaitė, 2390 291) vedėjo pavaduotoja  Laima Šikšnelytė (tel. 2390 169).

 

12. Projekto reikšminiai žodžiai

Įstatymo projekto reikšminiai žodžiai: papildomas neapmokestinamasis pajamų dydis, stipendija.

 

 

 

Finansų ministras                                                                                       Algirdas Šemeta