AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 5, 12, 26, 35, 36, 37, 53 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 371 BEI 372 STRAIPSNIAIS IR ĮSTATYMO 3 PRIEDĖLIO PAPILDYMO ĮSTATYMO 2 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS IR 12 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą

 

Pelno mokesčio įstatymo 5, 12, 26, 35, 36, 37, 53 straipsnių pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo 371 bei 372 straipsniais ir įstatymo 3 priedėlio papildymo įstatymo 2 straipsnio ir 12 straipsnio 1 dalies pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas (toliau – projektas) parengtas atsižvelgiant į 2008 m. liepos 14 d. priimtą Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 2, 4, 5, 26, 41, 43, 54 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą Nr. X-1697, kuriuo nuo 2009 m. sausio 1 d. keičiamas ir Pelno mokesčio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punktas.

 

2. Projekto tikslai ir uždaviniai

 

Projekto tikslai – pripažinti netekusiais galios Pelno mokesčio įstatymo 5, 12, 26, 35, 36, 37, 53 straipsnių pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo 371 bei 372 straipsniais ir įstatymo 3 priedėlio papildymo įstatymo Nr. IX-2201 2 straipsnį bei 12 straipsnio 1 dalį.

 

3. Projekte siūlomų nuostatų teisinio reguliavimo būklė šiuo metu

 
Pelno mokesčio įstatymo 2, 4, 5, 26, 41, 43, 54 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo Nr. X-1697 3 straipsnio 1 dalimi, įsigaliosiančia nuo 2009 m. sausio 1 d., buvo atlikti tam tikri Pelno mokesčio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punkto pakeitimai, inkorporuojant ir šio punkto pakeitimus numatytus Pelno mokesčio įstatymo 5, 12, 26, 35, 36, 37, 53 straipsnių pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo 371 bei 372 straipsniais ir įstatymo 3 priedėlio papildymo įstatymo Nr. IX-2201 2 straipsnyje, kurio įsigaliojimas numatomas nuo 2009 m. liepos 1 d. Įsigaliojęs Pelno mokesčio įstatymo 5, 12, 26, 35, 36, 37, 53 straipsnių pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo 371 bei 372 straipsniais ir įstatymo 3 priedėlio papildymo įstatymo Nr. IX-2201 2 straipsnis eliminuotų Pelno mokesčio įstatymo 2, 4, 5, 26, 41, 43, 54 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymu Nr. X-1697 atliktus Pelno mokesčio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punkto pakeitimus.

 

4. Projekte siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos

 

Atsižvelgiant į tai, kad Pelno mokesčio įstatymo 5, 12, 26, 35, 36, 37, 53 straipsnių pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo 371 bei 372 straipsniais ir įstatymo 3 priedėlio papildymo įstatymo Nr. IX-2201 2 straipsnyje numatyti Pelno mokesčio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punkto pakeitimai, kurių įsigaliojimas numatomas nuo 2009 m. liepos 1 d., kartu su papildomais pakeitimais buvo inkorporuoti Pelno mokesčio įstatymo 2, 4, 5, 26, 41, 43, 54 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo Nr. X-1697 3 straipsnio 1 dalyje, įsigaliosiančioje nuo 2009 m. sausio 1 d., Pelno mokesčio įstatymo 5, 12, 26, 35, 36, 37, 53 straipsnių pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo 371 bei 372 straipsniais ir įstatymo 3 priedėlio papildymo įstatymo Nr. IX-2201 2 straipsnio įsigaliojimas nuo 2009 m. liepos 1 d. eliminuotų Pelno mokesčio įstatymo 2, 4, 5, 26, 41, 43, 54 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo Nr. X-1697 3 straipsnio 1 dalyje numatytus Pelno mokesčio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punkto pakeitimus, todėl yra netikslingas ir Projektu siūloma Pelno mokesčio įstatymo 5, 12, 26, 35, 36, 37, 53 straipsnių pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo 371 bei 372 straipsniais ir įstatymo 3 priedėlio papildymo įstatymo Nr. IX-2201 2 straipsnį bei 12 straipsnio 1 dalį, kurioje nustatyta minėto straipsnio įsigaliojimo tvarka, pripažinti netekusiais galios.

 

5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir priemonės, kurių reikia imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

 

Priėmus įstatymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

 

Priimtas įstatymo projektas kriminogeninei situacijai bei korupcijai įtakos neturės.

 

7. Įstatymo įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

 

            Priimtas įstatymo projektas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai įtakos neturės. 

 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą

 

Priėmus įstatymo projektą, kitų įstatymų ar įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų keisti nereikės.

 

9. Projekto atitikimas Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei ES teisei

 

Įstatymo projekto nuostatos neprieštarauja Europos Sąjungos dokumentams ir Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijai.

 

10. Įstatymo įgyvendinimui reikalingi lydimieji aktai

 

Priėmus teikiamą projektą, įstatymo įgyvendinimui reikalingų lydimųjų teisės aktų priimti nereikės.

 

11. Projekto įgyvendinimo poveikis biudžeto lėšoms

 

Priėmus įstatymo projektą, įtakos biudžeto pajamoms nenumatoma.

 

12. Projekto rengėjai

 

Projektą parengė Finansų ministerijos Mokesčių departamento (direktorė –  Jūratė Balevičienė, tel. 2390 151) Tiesioginių mokesčių ir tarptautinio apmokestinimo skyriaus (skyriaus vedėja – Audronė Misiūnaitė, tel. 2390 291) vyriausias specialistas Mindaugas Lukas (tel. 2390 284).

 

13. Projekto reikšminiai žodžiai

 

Pelno mokestis, autoriniai atlyginimai, honorarai, palūkanos.

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                              Algirdas Šemeta