AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS PARAMOS BŪSTUI ĮSIGYTI AR IŠSINUOMOTI BEI DAUGIABUČIAMS NAMAMS MODERNIZUOTI ĮSTATYMO 1 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą.

Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programoje svarbiausias uždavinys – ekonominės krizės ir jos pasekmių suvaldymas.

Siekiant įgyvendinti minėtą uždavinį bei sunkėjančios ekonominės –finansinės situacijos šalyje sąlygomis sumažinti valstybės įsipareigojimus bei valstybės biudžeto išlaidas parengtas Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti bei daugiabučiams namams modernizuoti įstatymo 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas).

Teikiamas Įstatymo projektas susijęs su 2009 m. valstybės biudžeto projektu.

 

2. Projekto tikslai ir uždaviniai.

Siekiama įgyvendinti penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programos nuostatas ir tikslus artimiausiu ir vidutinės trukmės laikotarpiu, pasirengti šalies ekonomikos staigiam lėtėjimui ir to sukeliamoms didelėms įtampoms valstybės finansų sistemoje.

 

3. Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai.

Šiuo metu Įstatymo 1 straipsnyje numatytas valstybės biudžeto lėšomis būsto nuomos mokesčio dalies kompensavimas šeimoms ir asmenims, turintiems teisę į socialinį būstą ir nuomojantiems būstą, priklausantį fiziniams ir privatiems juridiniams asmenims.

 

4. Įstatymo projekte siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir teigiami rezultatai, kurių galima tikėtis priėmus įstatymo projektą.

Siekiant sumažinti valstybės įsipareigojimus bei valstybės biudžeto išlaidas ir neskatinti būsto nuomos kainų augimo nekilnojamojo turto rinkoje Įstatymo projekte siūloma atsisakyti valstybės biudžeto lėšų naudojimo būsto nuomos mokesčiui kompensuoti.

 

5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir priemonės, kurių reikėtų imtis joms išvengti.

Priėmus šį Įstatymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

6. Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai. Neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai priimtas Įstatymo projektas neturės.

7. Įstatymo įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai. Nenumatoma.

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja (pateikiamas šių aktų sąrašas) ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą. Priėmus šį Įstatymo projektą galiojančių teisės aktų keisti nereikės.

9. Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus. Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisės aktams.

10. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys. Įstatymui įgyvendinti papildomų teisės aktų parengti nereikės.

11. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas (pateikiami įvertinimai artimiausiems metams ir tolesnei ateičiai). Įstatymui įgyvendinti papildomų biudžeto lėšų nereikės.

12 Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados. Nėra.

13. Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai. Įstatymo projektą parengė Lietuvos Respublikos finansų ministerija.

14 Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc. „būstas“, „valstybės parama“.

 

 

 

 

 

 

 

Finansų ministras                                                        Algirdas Šemeta