LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO

IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO 17, 21, 23, 27 IR 29 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR.XP-3426

 

2008 m. lapkričio 12 d. Nr. 109-P-39

Vilnius

                1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

J.Lionginas, V.Galvonas, K.Glaveckas, Z.Balčytis, S.Bucevičius, D.Mikutienė (pavaduojantis E.Karpickienę), R.Kupčinskas, J.Palionis, R.Palaitis, L.Počikovska.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

 

Alternatyvių įstatymo projektų Teisės departamente negauta.

Vertindami įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinių sąrašas papildytinas šiuo šaltiniu – „2004, Nr. 50-1633“.

2. Teikiamu įstatymo projektu yra siūloma keisti Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 ir 21 straipsnius. Tuos pačius Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo straipsnius yra siūloma keisti įstatymo projektu Nr. XP-3425. Todėl siūlytina, vadovaujantis Seimo statuto 137 straipsnio 4 dalimi, šiuos įstatymo projektus sujungti į vieną bendrą projektą.

3. Įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalyje iki 5 metų prailginamas nekilnojamojo turto išlaikymo terminas, po kurio šio turto perleidimo pajamos tampa neapmokestinamomis. Pažymėtina, kad aiškiai neaptarus įstatymo projekto baigiamosiose nuostatose nekilnojamojo turto įsigijimo terminų skaičiavimo niuansų, galimos praktinės šios nuostatos taikymo problemos. Pirma, įstatymo projekto 6 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad šios nuostatos bus taikomos nuo 2009 metų mokestinio laikotarpio, todėl diskutuotina, ar minėtos nuostatos bus taikomos tik naujai įsigyjamam nekilnojamajam turtu, ar ir iki šio įstatymo įsigaliojimo įsigytam turtui. Antra, nėra aiškus pats nekilnojamojo turto įsigijimo termino skaičiavimas, t.y. ar iki įstatymo įsigaliojimo buvę 3 metai įsiskaičiuoja į 5 metų terminą ar ne. Trečia, nėra aišku, koks turto įsigijimo terminas būtų taikomas tam nekilnojamajam turtui, kuris būtų parduodamas ar kitaip perleidžiamas po 2009 m. sausio 1 d., ir kuriam iki įstatymo įsigaliojimo jau būtų suėjęs 3 metų išlaikymo terminas, tačiau dar nebūtų suėjęs 5 metų terminas.

4. Įstatymo projekto 3 straipsniu pildomoje  keičiamo įstatymo 23 straipsnio 7 dalyje yra formuluojama išimtis iš keičiamo įstatymo 23 straipsnio 1 dalies, pagal kurią prievolė apskaičiuoti, išskaičiuoti ir sumokėti į valstybės biudžetą gyventojų pajamų mokestį išmokant išmokas, pagal mokesčio mokėjimo tvarką priskiriamas gyventojo A klasės pajamoms, nustatoma mokestį išskaičiuojančiam asmeniui, tuo tarpu naujoje 7 dalyje ši prievolė nustatoma šias pajamas gavusiam gyventojui. Atsižvelgiant į tai, manytina, kad turėtų būti pakeista ir keičiamo įstatymo 23 straipsnio 1 dalis, papildant ją nuostata „išskyrus šio straipsnio 7 dalyje numatytą atvejį“.

Be to, įstatymo projekto 3 straipsniu pildomos keičiamo įstatymo 23 straipsnio 7 dalies paskutinis sakinys pagal savo turinį bei esmę turėtų būti perkeltas prie nuostatų, reglamentuojančių mokesčių mokėtojų pareigas bei atsakomybę, t.y. į Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo VI skyrių.

 

 

Komitetas siūlo grąžinti įstatymo projektą iniciatoriams tobulinti

 

 

Biudžeto ir finansų komitetas siūlo Lietuvos Respublikos Vyriausybei tobulinti Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą Nr.XP-3420

 

3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pateikti pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Seimo narė D.Mikutienė

Siūlau pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalį papildant ją paskutiniu sakiniu ir ją išdėstyti taip:

„2. Pakeisti 17 straipsnio 1 dalies 21 punktą ir jį išdėstyti taip:

21) ne individualios veiklos turto pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn pajamos, gautos pardavus ar kitaip perleidus nuosavybėn kilnojamąjį daiktą, jeigu šios rūšies daiktui pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privaloma teisinė registracija ir šis daiktas yra nustatyta tvarka įregistruotas Europos ekonominės erdvės valstybėje, jeigu toks daiktas įsigytas anksčiau negu prieš trejus metus iki jo pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn, arba šios dalies 55 ir 56 punktuose nenurodytą nekilnojamąjį daiktą, esantį Europos ekonominės erdvės valstybėje, jeigu toks daiktas įsigytas anksčiau negu prieš penkerius metus iki  jo pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn;. Šis terminas netaikomas pardavus paveldėtą ar gautą dovanų turtą iš gyventojo sutuoktinio, vaiko (įvaikio), tėvų (įtėvių) ir senelių;

 

Komitetas siūlo grąžinti įstatymo projektą iniciatoriams tobulinti

Biudžeto ir finansų komitetas siūlo Lietuvos Respublikos Vyriausybei tobulinti Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą Nr.XP-3420

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Ekonomikos komitetas

Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms pritarė Ekonomikos komitetas, ir įvertinant Seimo narės D. Mikutienės pasiūlymą.

Nepritarti

Biudžeto ir finansų komitetas siūlo grąžinti įstatymo projektą iniciatoriams tobulinti, nes siūlo Lietuvos Respublikos Vyriausybei tobulinti Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą Nr.XP-3420

2.

Audito komitetas

atsižvelgiant į Seimo Audito komiteto sprendimą pasiūlyti pagrindiniam komitetui Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą Nr.XP-3420 grąžinti iniciatoriams tobulinti ir į tai, kad Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17, 21, 23, 27 ir 29 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas Nr.XP-3426 yra lydintysis teisės akto projektas,

pasiūlyti pagrindiniam komitetui įstatymo projektą Nr.XP-3426 grąžinti iniciatoriams tobulinti ir pateikti prieš pateikiant patobulintą 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą.

 

Pritarti

 

 

7. Komiteto sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu komitetas priima sprendimą numatytą 150 str. 1 d. 3-6 punktuose, pateikiami sprendimo argumentai):

Grąžinti projektą iniciatoriams patobulinti.

8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu “už”.

9. Komiteto paskirtas pranešėjas: J.Lionginas.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                         Jonas Lionginas