LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO

IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 2, 5, 13, 26 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO IX1 SKYRIUMI ĮSTATYMO PROJEKTO NR.XP-3424

 

2008 m. lapkričio 12 d. Nr.109-P-39

Vilnius

                1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

J.Lionginas, V.Galvonas, K.Glaveckas, Z.Balčytis, S.Bucevičius, D.Mikutienė (pavaduojantis E.Karpickienę), R.Kupčinskas, J.Palionis, R.Palaitis, L.Počikovska.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

 

Alternatyvių įstatymo projektų Teisės departamente negauta.

Vertindami įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Įstatymo projektu siūloma papildyti Pelno mokesčio įstatymo 2 straipsnį naujomis 11 ir 30 dalimis. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad vadovaujantis Pelno mokesčio įstatymo 2, 4, 5, 26, 41, 43, 54 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymu (Žin., 2008, Nr. 87-3457), nuo 2009 m. sausio 1 d. įsigalios Pelno mokesčio įstatymo 2 straipsnio eilės dalių pakeitimai. Siekiant, kad teikiamu įstatymo projektu numatyti papildymai galiotų ir po 2009 m. sausio 1 d., būtina kartu teikti Pelno mokesčio įstatymo 2, 4, 5, 26, 41, 43, 54 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą.

2. Įstatymo projekto 4 straipsnyje yra nurodoma, kad darbuotojo šeimos narys yra sutuoktinis, vaikas (įvaikis). Pažymėtina, kad kituose keičiamo įstatymo straipsniuose vartojama šeimos nario samprata nėra atskleista. Siekiant užtikrinti teisinį nuoseklumą bei aiškumą, manytina, kad pateiktos sąvokos apibrėžtis turėtų būti pateikta keičiamo įstatymo 2 straipsnyje ir vienodai traktuojama viso keičiamo įstatymo kontekste. Pažymėtina, kad 2008 m. birželio 3 d. Seimui nutarimu Nr. X-1569 patvirtinus Valstybinės šeimos politikos koncepciją, šeima gali būti ir išplėstinė, t.y. ne tik sutuoktiniai, jų vaikai (įvaikiai) bet ir kartu gyvenantys artimieji giminaičiai.

3. Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projekto 5 straipsniu siūloma pelno mokesčio lengvata galiotų tik tam tikrą laikotarpį, manytina, kad įstatymo projekto 5 straipsniu papildomo įstatymo 461 straipsnio 4 dalies nuostatos pagal savo turinį turėtų būti perkeltos į įstatymo projekto 6 straipsnio 3 dalį arba išskirtos į atskirą įstatymo projekto 6 straipsnio 4 dalį.

 

 

Komitetas siūlo grąžinti įstatymo projektą iniciatoriams tobulinti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biudžeto ir finansų komitetas siūlo Lietuvos Respublikos Vyriausybei tobulinti Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą Nr.XP-3420

 

3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pateikti pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Ekonomikos komitetas

Pasiūlyti pagrindiniam komitetui projektą patobulinti:

1) atsisakant nuostatų, nukreiptų į  iš pajamų atskaitomų išlaidų, patirtų įgyvendinant socialines iniciatyvas, sąrašo praplėtimą (paliekant nuostatas dėl pelno mokesčio lengvatos vienetams, investuojantiems į esminį technologinį atsinaujinimą, nustatymo ir dėl palankesnių sąlygų pelno nesiekiantiems vienetams vykdyti veiklą, tenkinančią viešuosius interesus, sudarymo);

2) atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pirmąją pastabą.

Nepritarti

 

Biudžeto ir finansų komitetas siūlo grąžinti įstatymo projektą iniciatoriams tobulinti, nes siūlo Lietuvos Respublikos Vyriausybei tobulinti Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą Nr.XP-3420

2.

Audito komitetas

atsižvelgiant į Seimo Audito komiteto sprendimą pasiūlyti pagrindiniam komitetui Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą Nr.XP-3420 grąžinti iniciatoriams tobulinti ir į tai, kad Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 2, 5, 13, 26 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir įstatymo papildymo IX1 skyriumi įstatymo projektas Nr.XP-3424 yra lydintysis teisės akto projektas,

pasiūlyti pagrindiniam komitetui įstatymo projektą Nr.XP-3424 grąžinti iniciatoriams tobulinti ir pateikti prieš pateikiant patobulintą 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą.

 

Pritarti

 

 

7. Komiteto sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu komitetas priima sprendimą numatytą 150 str. 1 d. 3-6 punktuose, pateikiami sprendimo argumentai):

Grąžinti projektą iniciatoriams patobulinti.

8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu “už”.

9. Komiteto paskirtas pranešėjas: J.Lionginas.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                         Jonas Lionginas