LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO 17, 21, 23, 27 IR 29 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO

PROJEKTO

 

2008-10-20 Nr.XP-3426

Vilnius

 

            Alternatyvių įstatymo projektų Teisės departamente negauta.

Vertindami įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinių sąrašas papildytinas šiuo šaltiniu – „2004, Nr. 50-1633“.

2. Teikiamu įstatymo projektu yra siūloma keisti Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 17 ir 21 straipsnius. Tuos pačius Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo straipsnius yra siūloma keisti įstatymo projektu Nr. XP-3425. Todėl siūlytina, vadovaujantis Seimo statuto 137 straipsnio 4 dalimi, šiuos įstatymo projektus sujungti į vieną bendrą projektą.

3. Įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalyje iki 5 metų prailginamas nekilnojamojo turto išlaikymo terminas, po kurio šio turto perleidimo pajamos tampa neapmokestinamomis. Pažymėtina, kad aiškiai neaptarus įstatymo projekto baigiamosiose nuostatose nekilnojamojo turto įsigijimo terminų skaičiavimo niuansų, galimos praktinės šios nuostatos taikymo problemos. Pirma, įstatymo projekto 6 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad šios nuostatos bus taikomos nuo 2009 metų mokestinio laikotarpio, todėl diskutuotina, ar minėtos nuostatos bus taikomos tik naujai įsigyjamam nekilnojamajam turtu, ar ir iki šio įstatymo įsigaliojimo įsigytam turtui. Antra, nėra aiškus pats nekilnojamojo turto įsigijimo termino skaičiavimas, t.y. ar iki įstatymo įsigaliojimo buvę 3 metai įsiskaičiuoja į 5 metų terminą ar ne. Trečia, nėra aišku, koks turto įsigijimo terminas būtų taikomas tam nekilnojamajam turtui, kuris būtų parduodamas ar kitaip perleidžiamas po 2009 m. sausio 1 d., ir kuriam iki įstatymo įsigaliojimo jau būtų suėjęs 3 metų išlaikymo terminas, tačiau dar nebūtų suėjęs 5 metų terminas.

4. Įstatymo projekto 3 straipsniu pildomoje  keičiamo įstatymo 23 straipsnio 7 dalyje yra formuluojama išimtis iš keičiamo įstatymo 23 straipsnio 1 dalies, pagal kurią prievolė apskaičiuoti, išskaičiuoti ir sumokėti į valstybės biudžetą gyventojų pajamų mokestį išmokant išmokas, pagal mokesčio mokėjimo tvarką priskiriamas gyventojo A klasės pajamoms, nustatoma mokestį išskaičiuojančiam asmeniui, tuo tarpu naujoje 7 dalyje ši prievolė nustatoma šias pajamas gavusiam gyventojui. Atsižvelgiant į tai, manytina, kad turėtų būti pakeista ir keičiamo įstatymo 23 straipsnio 1 dalis, papildant ją nuostata „išskyrus šio straipsnio 7 dalyje numatytą atvejį“.

Be to, įstatymo projekto 3 straipsniu pildomos keičiamo įstatymo 23 straipsnio 7 dalies paskutinis sakinys pagal savo turinį bei esmę turėtų būti perkeltas prie nuostatų, reglamentuojančių mokesčių mokėtojų pareigas bei atsakomybę, t.y. į Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo VI skyrių. 

 

 

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                             Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

J.Jarmakovič

S.Krutkevičienė