LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
EKONOMIKOS KOMITETAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS ĮSTATYMO 2, 4, 6, 16, 17, 21, 27, 28 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO IR PAPILDYMO BEI ĮSTATYMO PAPILDYMO 71 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO (XP-3303ES)
2008 m. rugsėjo 29 d.
Vilnius
1. Klausymai dėl įstatymo projekto įvyko 2008 m. rugsėjo 15 d.
2. Klausymuose dalyvavo:
Komiteto nariai: B.Vėsaitė, A.Endzinas, S.Lapėnas, V.Škil, J.Veselka, komiteto biuro patarėjai G.M.Pajuodienė, V.Strimaitis, D.Šaltmeris, padėjėjos R.Petkūnienė, G.Mickienė.
Kviestieji asmenys: A.Ignotas – Ūkio ministerijos sekretorius, A.Zaremba – Ūkio ministerijos Energetikos departamento direktorius, V.Poderys – Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos pirmininkas, Ž.Klimka - Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos narys, V.Adamavičiūtė - Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos Teisės skyriaus vedėja, G.Mikšys – Lietuvos savivaldybių asociacijos valdybos narys, I.Andriulaitytė – Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja, M.Jablonskis – AB „Lietuvos energija“ Teisės ir reguliavimo departamento direktorius, V.Stasiūnas – Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas, P.Ralys – Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovas, J.Strakšaitė – Lietuvos Respublikos Prezidentūros atstovė.
3. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Išvados rengėjų nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
1.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2008-09-09) |
Dėl teikiamo įstatymo projekto atitikties Konstitucijai, galiojantiems įstatymams bei juridinės technikos taisyklėms teikiame šias pastabas: 1. Norime atkreipti dėmesį, kad teikiamo projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 27 straipsnio 2 dalyje nustatomas piniginės baudos skyrimo pagal piniginės baudos dydžio sankcijos maksimumo ir minimumo vidurkį principas, tačiau šios nuostatos praktinis įgyvendinimas gali būti problematiškas, nes to paties straipsnio pirmoje dalyje, nustatančioje piniginių baudų už reguliuojamos veiklos pažeidimus dydžius, įtvirtinti tik piniginių baudų maksimalūs dydžiai. Atsižvelgiant į tai, siūlytume kitaip apibrėžti piniginės baudos dydžio nustatymo kriterijus, nesiejant jų su projekte nenumatytais piniginės baudos dydžio minimumais.
2. Siekiant teisinio aiškumo, keičiamo įstatymo 17 straipsnio 6 dalies antrajame sakinyje (projekto 6 straipsnis) siūlome aiškiai nustatyti sprendimo dėl Komisijos pirmininko skatinimo priėmimo sąlygas, nes siūloma formuluotė, kad sprendimą kolegialiai priima Komisijos nariai, nėra aiški.
3. Atsižvelgiant į Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos sprendimų juridinę reikšmę bei teisines pasekmes, siūlytume keičiamo įstatymo 17 straipsnio 9 dalyje (projekto 6 straipsnis) apibrėžti Komisijos nutarimo priėmimo sąlygas ir procedūrą.
4. Projekto 9 straipsnio pavadinime reiktų išbraukti skaičių ir žodį “1 dalies”. |
Pritarti.
Pritarti.
Pritarti.
Pritarti. |
Siūlome projekto 8 straipsniu keičiamą 27 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip: „1. Energetikos įmonėms už pažeidimus vykdant reguliuojamą veiklą Komisija skiria pinigines baudas: 1) už viešai
privalomos skelbti informacijos apie energetikos įmonės licencijuojamą veiklą
nepaskelbimą, už teisės aktais
nustatytos informacijos valstybės, savivaldybių institucijoms, įstaigoms,
vartotojų teises ginančioms organizacijoms, atitinkamoms asociacijoms nepateikimą,
taip pat neteisingos ar ne visos informacijos pateikimą energetikos įmonei
gali būti skiriama piniginė bauda nuo vieno tūkstančio litų iki 0,5
procento energetikos įmonės metinių pajamų iš konkrečios licencijuojamos
veiklos, kurioje padarytas pažeidimas praėjusiais ūkiniais metais 2) už kitų
licencijuojamos veiklos sąlygų pažeidimą arba nevykdymą, už Komisijos
įpareigojimų (nurodymų) nutraukti neteisėtą veiklą, pašalinti nustatytus
licencijuojamos veiklos sąlygų pažeidimus, nevykdymą arba vykdymą ne laiku,
už įsipareigojimų nesilaikymą energetikos įmonei gali būti skiriama piniginė
bauda nuo vieno tūkstančio litų iki 1 procento energetikos įmonės
metinių pajamų iš konkrečios licencijuojamos veiklos, kurioje padarytas
pažeidimas praėjusiais ūkiniais metais 3) už veiklos
saugumo ir patikimumo, sąžiningos konkurencijos ir vartotojų (sistemos
naudotojų) nediskriminavimo principų pažeidimą, už licencijuojamos veiklos
sąlygų pakartotinį pažeidimą per metus energetikos įmonei gali būti skiriama
piniginė bauda nuo vieno tūkstančio litų iki 2 procentų energetikos
įmonės metinių pajamų iš konkrečios licencijuojamos veiklos, kurioje
padarytas pažeidimas praėjusiais ūkiniais metais
Siūlome projekto 6 straipsniu keičiamą 17 straipsnio 6 dalį išdėstyti taip:
„6. Sprendimą
dėl Komisijos nario skatinimo priima Komisijos pirmininkas. Sprendim
Siūlome projekto 6 straipsniu keičiamą 17 straipsnio 9 dalį išdėstyti taip: „9. Komisija atsako už savo nutarimus. Komisijos nutarimai priimami vardiniu balsavimu. Komisijos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 4 Komisijos nariai, įskaitant jos pirmininką. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.“ |
4. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pateikti pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Išvados rengėjų nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
1.
|
Lietuvos sodininkų draugija Kauno susivienijimas „Sodai“ (2008-09-24) |
„...Kreipiamės į Jus, prašydami pateiktame energetikos įstatymo projekte, kuris Seime užregistruotas Nr.XP-3303 jo 9 straipsnyje. 28 str. 1 dalies pakeitime ir papildyme, po žodžių „...Valstybei ir savivaldybei nuosavybės teise priklausantys bendrai naudojami energetikos objektai...“ įrašyti žodžius „...ir sodininkų bendrijoms nuosavybės teise priklausantys bendrai naudojami energetikos objektai...“ o toliau kaip pateikta projekto tekste. |
Nepritarti.
|
Pasiūlymas perteklinis, nes tokia prievolė nustatyta tos pačios dalies pirmu sakiniu ir yra numatyta Sodininkų bendrijų įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje. Be to, 1 dalies papildymas antru sakiniu yra skirtas išimtinai valstybės ir savivaldybių turto pardavimui, nes galiojančiame įstatyme esanti norma (pirmas sakinys) negalėjo būti įgyvendinama, kai tai lietė valstybei ir savivaldybėms priklausančius energetikos objektus. |
5. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.
6. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Išvados rengėjų nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
1.
|
Seimo narys J.Razma (2008-09-10) |
Siūlau: 1. 17 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:
“2. Komisiją
sudaro penki nariai. Jos pirmininką ir keturis narius
2. 17 straipsnio 5 dalyje išbraukti 3 ir 4 punktus.
3. 17 straipsnio 6 dalyje išbraukti žodį “kolegialiai” ir vietoj žodžių “Komisijos nariai” įrašyti žodžius “Seimas, tvirtindamas Komisijos ataskaitą”. 4. 17 straipsnio 12 dalį (buvusią 9) išdėstyti taip: „12. Komisija yra
finansuojama iš 5. Išbraukti 17 straipsnio 13 dalį. |
Iš dalies pritarti.
Iš dalies pritarti. (J.Veselka) Nepritarti. (B.Vėsaitė)
Iš dalies pritarti.
Iš esmės pritarti.
Pritarti. |
Papildyti projekto 6 straipsniu keičiamą 17 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Komisiją sudaro penki nariai. Jos
pirmininką ir keturis narius Ministro Pirmininko teikimu penkeriems metams
skiria ir atleidžia Respublikos Prezidentas. Komisijos pirmininkas iš
paskirtų Komisijos narių skiria pavaduotoją. Komisijos pirmininkas ir
(ar) jos nariai, kurių kadencija pasibaigus, savo pareigas eina tol, kol bus
paskirti naujieji Komisijos pirmininkas ir (ar) jos nariai. Komisijos
pirmininkui ar jos nariui nustojus eiti pareigas, išmokama dviejų vidutinių
mėnesinių atlyginimų išeitinė išmoka. Išeitinė išmoka nemokama nustojus eiti
pareigas šio straipsnio 4 dalies 2, 3, 4, 5,
Pritarti tik 3 punkto išbraukimui.
Analogiška nuostata yra įtvirtinta Lietuvos Respublikos finansinių priemonių rinkų įstatymo (Žin., 2007, Nr. 17-627) 70 straipsnio 7 dalyje, taip pat Valstybės tarnybos įstatyme, numatančiame valstybės tarnautojų skatinimą. Todėl manome, kad Komisijos narių skatinimo galimybės turėtų būti nustatomos atsižvelgiant į minėtų įstatymų nuostatas. Pritarta žodžio „kolegialiai“ išbraukimui.
Pritarti Seimo nario J.Veselkos 2008-09-25 pasiūlytai 6 straipsniu keičiamos 17 str. 12 dalies redakcijai.
|
2. |
Seimo narys J.Veselka (2008-09-25) |
Siūlau: 1. Išbraukti projekto 3 straipsnio 2 dalį:
2. Pakeisti projekto 6 straipsniu keičiamą 17 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Komisijos pirmininko ir jos narių darbo apmokėjimą reglamentuoja Valstybės politikų, teisėjų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymas. Komisijos pirmininkui ir jos nariams Darbo kodeksas taikomas tiek, kiek jų statuso nereglamentuoja šis ir kiti įstatymai. Komisijos pirmininkas ir nariai gali būti skatinami vienkartinėmis piniginėmis išmokomis, neviršijant darbo užmokesčiui skirtų lėšų. Komisijos pirmininkas ir nariai skatinami šiais atvejais: 1) už labai gerą darbą kalendoriniais metais; 2) atlikus vienkartines ypač svarbias užduotis;
3. Pakeisti projekto 6 straipsniu keičiamą 17 straipsnio 12 dalį ir ją išdėstyti taip: „12.
4. Išbraukti projekto 6 straipsniu keičiamą 17 straipsnio 13 dalį:
5. Suredaguoti įstatymo projekto lyginamąjį variantą pagal juridinės technikos reikalavimus, kad jis atitiktų įstatymo projekto redakciją. |
Pritarti. (J.Veselka) Nepritarti. (B.Vėsaitė)
Pritarti. (J.Veselka) Nepritarti. (B.Vėsaitė)
Pritarti.
Pritarti.
Pritarti.
|
Pasiūlymui pritarus, nebus perkeltos Direktyvos 2006/32/EB nuostatos. Skatinimo atvejai analogiški kaip ir kituose įstatymuose nustatyti valstybės tarnautojams, kitų komisijų nariams. |
7. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Išvados rengėjų nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
1.
|
Biudžeto ir finansų komitetas (2008-09-22) |
Iš esmės pritarti pateiktam įstatymo projektui. Pasiūlyti pagrindiniam Ekonomikos komitetui patobulinti įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas ir Seimo nario J. Razmos pasiūlymą, kuriam iš dalies komitetas pritarė bei šį Biudžeto ir finansų komiteto pasiūlymą: 1) pakeisti įstatymo projekto 6 straipsnį: bazinio įstatymo 17 straipsnio 10 dalį išdėstyti taip: “10. Kalendoriniams metams pasibaigus, Komisija
per keturis mėnesius parengia 2) pakeisti įstatymo projekto 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip: “11 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 6 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 17 straipsnio 12 ir 13 dalis, įsigalioja 2009 m. sausio 1 d. 2. Šio įstatymo 6 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 17 straipsnio 12 ir 13 dalys įsigalioja 2010 m. sausio 1 d.
|
Pritarti.
Pritarti.
Nepritarti.
|
Pasiūlymas nebeaktualus, nes pritarta Seimo nario J.Razmos ir Seimo nario J.Veselkos pasiūlymams dėl 17 str. 12 d. pakeitimo ir 17 str. 13 d. išbraukimo. |
8. Komiteto narių - komiteto išvados rengėjų komitetui siūlomi sprendimai (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas 150 str. 1 d. 3-6 punktuose, pateikiami sprendimo argumentai): pritarti išvados rengėjų patobulintam įstatymo projektui, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadą, Seimo narių J.Razmos, J.Veselkos ir Biudžeto ir finansų komiteto pasiūlymus.
Priedai: išvadų rengėjų patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto nariai - komiteto išvadų rengėjai Birutė Vėsaitė
Julius Veselka