LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKSLO IR STUDIJŲ ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2008-04-04 Nr. XP-2905

Vilnius

 

 

Teisės departamente  yra gautas alternatyvus šiam projektui Mokslo ir studijų įstatymo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XP-2905A.

Vertindami įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

 

1. Konstitucinis Teismas 2008 m. kovo 20 d. nutarime pripažino, kad “Aukštojo mokslo įstatymo 60 straipsnio 1 dalis ... ta apimtimi, kuria nustatyta procentais išreikšta gerai besimokančių studentų kvota, prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos 41 straipsnio 3 daliai“. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad įstatymo projekto 60 straipsnio 2 dalies 1 punkto ir 5 dalies, 63 straipsnio 2 dalies nuostatos nustato procentais išreikštą gerai besimokančių studentų kvotą, todėl dėl Konstitucinio Teismo2008 m. kovo 20 d. nutarime išdėstytų argumentų projektas galėtų prieštarauti Lietuvos Respublikos Konstitucijai.

 

2. Projekto tekste siūlytina atsisakyti preambulės, nes pagal susiklosčiusias teisėkūros tradicijas Lietuvoje įstatymų struktūrai preambulė nebūdinga.

 

3. Siekiant teisės akto glaustumo, siūlome atsisakyti projekto 2 straipsnio, kaip deklaratyvaus pobūdžio nuostatų rinkinio.

 

4. Projekto 3 straipsnio 1 dalies 3 punkte vietoj termino “mokslo“ įrašytinas terminas “mokslinių“, kadangi visame projekto tekste  vartojamas terminas “moksliniai tyrimai“.

Projekto 3 straipsnio 1 dalies 7 punktą siūlome tikslinti, nurodant, kad mokslas grindžiamas intelektinės nuosavybės teisių užtikrinimo principu.

 

5. Projekto 4 straipsnio 1 ir 11 dalyse įtvirtintų sąvokų “mokslo ir studijų institucija” bei “mokslo ir studijų institucijos akademinis padalinys” formuluotes reiktų tikslinti, nes siūlomi šių sąvokų apibrėžimai yra praktiškai identiški.

Projekto 4 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžio “kolegines” įrašytinas žodis “koleginių”.

Neaišku, dėl kokių motyvų projekto 4 straipsnio 5 dalyje siūloma įtvirtinti naują aukštojo mokslo kvalifikaciją – teologijos licenciatas. Atkreiptinas dėmesys, kad šiuo metu Vyriausybės patvirtintame Bendrajame studijų sričių ir krypčių, pagal kurias vyksta nuosekliosios universitetinės ir neuniversitetinės studijos Lietuvos aukštosiose mokyklose, klasifikatoriuje ir pagal šias studijų kryptis suteikiamų kvalifikacijų sąraše yra nurodyta, kad baigus humanitarinių mokslų studijų srities teologijos studijų krypties antrosios pakopos arba vientisąsias studijas yra suteikiamas teologijos magistro kvalifikacinis laipsnis.

Siūlytina projekto 4 straipsnio 10 dalyje, 7 straipsnio 2 dalies 1 punkte vietoj termino “profesinę“ vartoti terminą “aukštojo mokslo“, atsižvelgiant į tai, kad baigus kolegines studijas yra suteikiama ne tik profesinė kvalifikacija, bet ir profesinio bakalauro kvalifikacinis laipsnis.

Derinant tarpusavyje įstatymo nuostatas bei atsižvelgiant į projekto 20 straipsnyje numatytą studijų sandarą, projekto 4 straipsnio 10 ir 23 dalyse vietoj žodžių “profesinę kvalifikaciją” reiktų įrašyti žodžius “aukštojo mokslo kvalifikaciją”.

 

6. Projekto 5 straipsnio 4 dalies nuostata, nustatanti, kad valstybinė aukštoji mokykla veikia kaip viešoji įstaiga, svarstytina dėl kelių priežasčių. Visų pirma, valstybinės aukštosios mokyklos, atsižvelgiant į jų steigimo, valstybinio finansavimo, kontrolės bei atskaitingumo visuomenei principus, turi daugiau valstybės biudžetinės įstaigos statusui būdingų bruožų. Antra, svarstytinas Lietuvos Respublikos Seimo, atsižvelgiant į Konstitucijoje įtvirtintą jo kaip tautos atstovaujamosios valdžios statusą bei veiklos prigimtį, dalyvavimo tokiuose santykiuose kaip viešosios įstaigos steigimas ir (ar) jos valdymas teisinis pagrindas. Atkreiptinas dėmesys, kad ir Viešųjų įstaigų įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje numatyta, kad kai viešosios įstaigos steigėjas yra valstybė, sprendimą steigti viešąją įstaigą priima Vyriausybė. Tuo tarpu Biudžetinių įstaigų įstatymo 3 straipsnyje numatyta, kad valstybės biudžetines įstaigas gali steigti ir Lietuvos Respublikos Seimas.

 

7. Atsižvelgiant į tai, kad baigus kolegines studijas bus teikiamas ir kvalifikacinis profesinio bakalauro laipsnis, tikslintinas projekto 7 straipsnio 2 dalies 1 punktas.

Projekto 7 straipsnio 3 dalies antrąjį sakinį siūlome tikslinti, nes praktinio darbo patirtis kaip ir stažas negali būti tobulinami. Galbūt tikslinga numatyti, kad kvalifikacija dėstomo dalyko srityje turi būti keliama kolegijos nustatyta tvarka.

 

8. Projekto 8 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio “leidžia” siūlome įrašyti žodį “nustato”.

 Projekto 8 straipsnio 3 dalies 3 punkte reiktų nustatyti, kad aukštoji mokykla turi teisę nustatyti studijų kainą tik asmenims, studijuojantiems valstybės nefinansuojamose vietose.

 Atsižvelgiant į tai, kad aukštosios mokyklos bendradarbiauja ne tik su juridiniais, tačiau ir su fiziniais asmenimis, bei siekiant teisės akto glaustumo, projekto 8 straipsnio 3 dalies 9 punkte vietoj žodžių “įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis” siūlome įrašyti žodį “asmenų”. Atitinkamai tikslintinas ir 32 straipsnio 1 dalies 2 punktas.

Projekto 8 straipsnio 3 dalies 9 punkte vartojamas terminas “organizacijomis”, kurio turinys neaiškus, atsižvelgiant į galiojančiuose teisės aktuose vartojamą terminiją: “įmonės”, “įstaigos”, “institucijos”, “asociacijos”.

Projekto 8 straipsnio 3 dalies 11 ir 12 punktus siūlome dėstyti kaip atskirą dalį, nustatančią, kad aukštosios mokyklos turi ir kitas teisės aktuose nustatytas teises.

 

9. Siekiant teisinio aiškumo, projekto 9 straipsnio 6 dalyje po žodžio “institucijos” siūlome įrašyti žodį “ir įstaigas”. Atitinkamai tikslintina ir projekto 33 straipsnio 5 dalis.

 

10. Projekto 10 straipsnio 4 dalyje vartojamos formuluotės “ir jo pakeitimus tvirtina Seimas” atsisakyti kaip perteklinės, kadangi akivaizdu, jog teisės aktas keistinas tokios pat teisinės galios teisės aktu ir tokia pat tvarka.

 

11.  Projekto 11 straipsnio 1 dalį reiktų taisyti, nes šios dalies formuluotė suponuoja, kad Seimo ar Vyriausybės įsteigta valstybinė aukštoji mokykla dar turi gauti vykdomosios valdžios institucijos – Švietimo ir mokslo ministerijos, leidimą vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą, kas yra teisiškai ydinga.

Atsižvelgiant į tai, kad leidimas vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą Lietuvoje turėtų būti išduodamas ūkio subjektui, vykdančiam savo veiklą Lietuvoje, o ne šį subjektą įsteigusiam užsienio juridiniam asmeniui, projekto 11 straipsnio 1 dalies 3 punktas tikslintinas, nurodant, kad leidimas išduodamas užsienio aukštosios mokyklos filialui Lietuvos Respublikoje. Atitinkamai tikslintinos ir kitos 12 ir 13 straipsnio nuostatos.

Projekto 11 straipsnio 4 dalies nuostatas siūlome braukti kaip ne šio įstatymo reguliavimo dalyką.

12. Projekto 12 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžio “tvarką” įrašytini žodžiai “tvarkos aprašą”. Atitinkamai tikslintinos ir kitos projekto nuostatos.

Projekto 12 straipsnio 5 dalyje vietoj žodžio „gavęs“ įrašytinas žodis „gavusi“, o vietoj žodžių „leidimu studijoms ir su studijomis susijusiai veiklai“ įrašytini žodžiai „leidimu vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą“.

Projekto 12 straipsnio 6 dalyje brauktinas perteklinis žodis „ar“.

Atsižvelgiant į Civilinio kodekso reikalavimus bei į analogiškas projekto 14 straipsnio 6 ir 9 dalių nuostatas, siūlytina papildyti 12 straipsnį, nurodant, jog apie priimtą sprendimą išduoti leidimą vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą ar atsisakyti išduoti šį leidimą, o taip pat apie šio leidimo panaikinimą ar jo galiojimo sustabdymą yra pranešama juridinių asmenų registrui.

Be to, siūlytina projekto 12 straipsnyje aiškiai apibrėžti pagrindus (sąlygas), dėl kurių gali būti neišduodamas leidimas vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą, atsižvelgiant į projekto 14 straipsnio 5 dalies nuostatas, kuriomis reglamentuojami atsisakymo išduoti leidimą aukštosios mokyklos atstovybei vykdyti su studijomis susijusią veiklą pagrindai.

 

13. Siekiant teisinio reglamentavimo tikrumo, leidimų vykdyti studijas ir su studijomis susijusią veiklą galiojimo sustabdymo, numatyto projekto 13 straipsnio 4 dalyje, pagrindai turėtų būti įtvirtinti įstatyme. Taip pat turėtų būti apibrėžtos tokios leidimo galiojimo sustabdymo teisinės pasekmės. Atitinkamai tikslintinos ir projekto 14 straipsnio 8 dalies nuostatos.

Be to, nevisiškai suprantama projekto 13 straipsnio 4 dalyje vartojama “leidimo vykdyti studijas ir su studijomis susijusios veiklos leidimo galiojimo apribojimas” sąvoka.

 

14. Svarstytina, ar nereiktų suderinti projekto 13 straipsnio 2 dalyje ir 14 straipsnio 4 dalyje numatytų terminų, per kuriuos Švietimo ir mokslo ministerija turi įvertinti dokumentus dėl leidimų vykdyti studijas ir (ar) su studijomis susijusios veiklos išdavimo.

 

15. Siekiant nuoseklumo ir aiškumo, projekto 14 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžio “jai“ įrašytinas tikslus išduodamo leidimo pavadinimas.

Projekto 14 straipsnio 2 dalyje prieš žodį “aukštosios” įrašytinas žodis “užsienio”.

Projekto 14 straipsnio 6 dalyje siūlome nurodyti, kad apie šioje dalyje minimą sprendimą informuojamas ir pareiškėjas. Be to, šio straipsnio 7 dalyje reiktų išbraukti žodžius “šio įstatymo ir”, nes projekte nėra nustatyta pakartotinio kreipimosi dėl leidimo išdavimo tvarka.

Projekto 14 straipsnio 6 dalyje po žodžio “priimtą“ siūlytina įrašyti žodžius “sprendimą išduoti“, o vietoj žodžio “atsisakymą“ įrašyti žodį “atsisakyti“.

16. Visiškai nesuprantamas projekto 16 straipsnio 5 dalyje numatyto rašytinio įsipareigojimo sąžiningai atlikti pareigas pasirašymo tikslas ir jo teisinė galia. Jei tai būtina tarybos nario pareigų užėmimo sąlyga, reiktų numatyti tokio įsipareigojimo nepasirašymo ar nesilaikymo teisines pasekmes. Projekto 16 straipsnio 5 dalis tikslintina, nustatant, kurio įstatymo ar įstatymų apskritai nustatytas pareigas įsipareigoja atlikti tarybos nariai.

Projekto 16 straipsnio 6 dalyje vietoj žodžių “(išskyrus studentų atstovą)“ įrašytini žodžiai “(šis reikalavimas netaikomas studentų atstovui)“.

Projekto 16 straipsnio 7 dalies nuostatą, kurioje numatyta, kad tarybos nariais negali būti Respublikos Prezidentas, Seimo bei Vyriausybės nariai, reiktų braukti kaip perteklinę, nes Respublikos Prezidento, Seimo nario ir Vyriausybės nario veiklos apribojimai įtvirtinti jau pačioje Konstitucijoje.

Projekto 16 straipsnio 8 dalyje po žodžių “per 15 kalendorinių dienų” reiktų įrašyti žodžius “nuo tarybos kadencijos pabaigos”. Taip pat atkreipiame dėmesį, kad reiktų suredaguoti šio straipsnio 9 dalies formuluotę.

Projekto 16 straipsnio 9 dalis redaguotina, prieš žodžius “negali būti“ įrašant žodžius “tarybos pirmininku“.

Projekto 16 straipsnio 12 dalyje siūlome apibrėžti tvarką, pagal kurią į atsilaisvinusią tarybos vietą skiriamas (renkamas) naujas asmuo. Be to, šio straipsnio 13 dalyje reiktų nustatyti išmokų mokėjimo tarybos nariams pagrindus. Taip pat siūlome šio straipsnio 14 dalyje vietoj žodžio “administracines” įrašyti žodį “organizacines”.

 

17. Projekto 20 straipsnio 1 dalyje ir 22 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžio “kolegijinės“ įrašytinas žodis „koleginės“, kaip tai yra vartojama visame įstatymo projekte.

Projekto 20 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio “kolegijinės” įrašytinas žodis “koleginės”, 21 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių “skirtingų studijų formų studijų programų suteikiamas” įrašytini žodžiai “baigus skirtingų studijų formų studijų programas įgyjamas”.

 

18. Projekto 22 straipsnio 6 dalyje, 43 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio “tenkina“ įrašytinas žodis “atitinka“.

 

19. Projekto 25 straipsnyje siūlome numatyti subjektą, įgaliotą tvirtinti tipinę praktinio mokymo sutarties formą.

 

20. Projekto 28 straipsnyje vietoj žodžių “aukštoji mokykla“ įrašytini žodžiai „aukštosios mokyklos“.

21. Projekto 29 straipsnio 3 dalis redaguotina, nes neaišku per kokį terminą (“tris mėnesius“ ar “mėnesį“) atlikti čia įvardyti veiksmai.

 

22. Siekiant teisinio aiškumo, 31 straipsnio 4 dalies antrąjį sakinį siūlome dėstyti taip: “Nevalstybinis mokslinių tyrimų institutas gali būti viešasis juridinis asmuo, veikiantis pagal Viešųjų įstaigų įstatymą, arba privatus juridinis asmuo”.

 

23. Atsižvelgiant į tai, kad valstybinis mokslinių tyrimų institutas gali veikti ir kaip biudžetinė įstaiga (projekto 31 straipsnio 4 dalis) bei į tai, kad teisinis dokumentas, kuriuo savo veikloje vadovaujasi biudžetinė įstaiga yra nuostatai (Biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnis), reiktų tikslinti projekto 34 ir 37 straipsnio nuostatas.

 

24. Projekto 35 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžio “Civilinio“ įrašytinas žodis “Civilinis“.

 

25. Projekto 37 straipsnio 2 dalyje po žodžių “administracijos darbuotojų“ įrašytinas žodis “kitų“.

 

26. Projekto 38 straipsnio 2 dalyje žodžiai “juridinio asmens dalyvių susirinkimas” turėtų būti įrašyti po žodžio “steigėjas”, o ne po žodžių “įgaliotas asmuo”. Be to, šioje dalyje turėtų būti aiškiai įtvirtinti viešo konkurso laimėtojo kandidatūros atmetimo pagrindai.

 Projekto 38 straipsnio 3 dalyje yra nustatyta, kad instituto direktoriumi gali būti asmuo, turintis vadybinės patirties. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 18 straipsnio 5 ir 6 dalyse nustatyta, kad aukštosios mokyklos rektoriumi, direktoriumi gali būti asmuo, turintis administravimo patirties. Siūlytina šias sąvokas suvienodinti.

 

27. Projekto 41 straipsnio 2 dalyje reiktų nustatyti, kaip vykdomos tolesnės studentų, studijavusių pagal studijų programą, išregistruotą iš Studijų programų registro dėl neakreditavimo, studijos.

 

28. Atsižvelgiant į tai, kad teisės aktų nustatytus studijų kokybės reikalavimus turi tenkinti ne tik valstybinės, tačiau ir nevalstybinės aukštosios mokyklos, projekto 42 straipsnyje turėtų būti numatytas ir nevalstybinių aukštųjų mokyklų veiklos išorinis vertinimas.

 

29. Projekto 43 straipsnyje reiktų nurodyti aukštosios mokyklos akreditavimo tikslą ir akreditavimo bei neakreditavimo teisines pasekmes.

30. Siekiant užtikrinti valstybės biudžeto lėšomis atliekamų mokslinių tyrimų kokybę bei valstybės lėšų panaudojimo skaidrumą, projekto 45 straipsnyje turi būti nustatyti ir už valstybės biudžeto lėšas nevalstybiniuose mokslinių tyrimų institutuose atliktų mokslo darbų bei jų rezultatų viešinimo principai.

 

31. Projekto 48 straipsnio 6 dalį siūlome patikslinti, nes iš pateiktos formuluotės nėra aišku, ar mokslininko stažuotojo pareigas visais atvejais gali užimti tik kitoje mokslo ir studijų institucijoje apgynęs daktaro disertaciją asmuo.

 

32. Projekto 49 straipsnio 2 dalį, reglamentuojančią mokslo ir studijų institucijų administracijos sudėtį, siūlome patikslinti, nes iš pateiktos formuluotės nėra aišku, ar kai kurių akademinių padalinių vadovai neįeina į administracijos sudėtį, ar administracija šiems vadovams negali duoti privalomų nurodymų.

 

33. Projekto 49 straipsnio 3 dalies formuluotę reiktų tikslinti, nes ir administracijos darbuotojų skaičių nusistato mokslo ir studijų institucija.

 

34. Svarstytina, ar projekto 51 straipsnyje numatytas asocijuoto mokslininko statusas neturėtų išlikti ir tuo atveju, jei mokslininkas laikinai pereina dirbti ne į įmonę, tačiau į kitokios teisinės formos juridinį asmenį. Be to, siūlome patikslinti, ar asocijuotam mokslininkui grįžus ankstesnes pareigas, jo kadencijos laikotarpis atnaujinamas nuo grįžimo į pareigas momento, ar į kadencijos laikotarpį įskaitomas ir nebuvimo pareigose laikas.

 

35. Projekto 53 straipsnio 2 dalies 4 punkte vietoj žodžio “įstaigos” reiktų įrašyti žodį “institucijos”. Atitinkamai tikslintinas ir 4 dalies 2 punktas. Be to, svarstytina, ar, siekiant teisinio aiškumo, projekto 53 straipsnio 2 dalyje nereiktų nurodyti laikotarpio, už kurį būtų skaičiuojamas dėstytojo vidutinis darbo užmokestis.

Projekto 53 straipsnio 3 dalyje siūlytina aiškiai nustatyti, kaip dažnai ir kuriam laikui dėstytojai gali būti atleidžiami nuo pedagoginio darbo, nes čia vartojamas terminas “periodiškai” yra vertinamojo pobūdžio ir gali būti interpretuojamas skirtingai.

 

36. Projekto 54 straipsnio 3 dalyje prieš žodį “tinklalapiuose” įrašytinas žodis “interneto”.

Projekto 54 straipsnio 4 dalis tikslintina, nustatant, kurį kartą (antrą ar trečią iš eilės) laimėjus konkursą su asmeniu yra sudaroma neterminuota darbo sutartis.

Projekto 54 straipsnio 5 dalyje brauktinas perteklinis žodis “į“.

Projekto 54 straipsnio 6 dalies nuostatą, pagal kurią laimėjęs konkursą į pareigas skiriamas ne vėliau kaip per mėnesį nuo konkurso dienos, reiktų suderinti su 54 straipsnio 3 dalies nuostata, kad konkursas pareigoms užimti skelbiamas ne mažiau kaip prieš 6 mėnesius iki dėstytojo ar mokslo darbuotojo kadencijos pabaigos.

 

37. Projekto 55 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio “gauna” įrašytini žodžiai “gali gauti valstybės biudžeto”.

 

38. Projekto 56 straipsnio 2 dalyje yra imperatyviai nustatyta, kad pakartotinio atsiskaitymo tvarka tvirtinama, atsižvelgus į studentų atstovybės siūlymus. Svarstytina, ar nereikėtų žodžių “atsižvelgus į“ pakeisti žodžiais “išnagrinėjus“.

 

39. Projekto 57 straipsnio 2 dalyje vartojamą sąvoką “aukštosios mokyklos studentų konferencija” reiktų suderinti su šiame straipsnyje vartojama “visuotinio studentų susirinkimo (konferencijos)” sąvoka.

Projekto 57 straipsnio 7 dalyje siūlome nustatyti subjektą, įgaliotą nustatyti lėšų skyrimo studentų atstovybei finansuoti tvarką.

 

40. Projekto 58 straipsnio 2 dalyje reiktų nurodyti kokiai klausimais Lietuvos studentų atstovybių sąjunga (sąjungos) teikia siūlymus nurodytoms valstybės institucijoms. Be to, šio straipsnio 3 dalyje prieš žodį “atstovybių” įrašytinas žodis “studentų”.

 

41. Atsižvelgiant į tai, kad projekto 5 straipsnio 4 dalyje yra nurodyta, kad visos aukštosios mokyklos yra viešosios įstaigos, tikslintinas projekto 59 straipsnio 2 dalies pirmasis sakinys, kadangi viešosioms įstaigoms lėšos gali būti skiriamos tik jų vykdomoms programoms finansuoti. Be to, tikslintina ir projekto 59 straipsnio 4 dalis, išbraukiant šios dalies paskutinį sakinį.

 

42. Projekto 60 straipsnio 11 dalyje vietoj žodžio “valstybės“ įrašytinas žodis “valstybiniams“, kaip tai yra vartojama visame įstatymo projekto tekste.

 

43. Projekto 61 straipsnio 9 dalis nevisiškai suprantama, nes 61 straipsnis reglamentuoja mokslo finansavimą valstybės biudžeto lėšomis, tuo tarpu pagal šio straipsnio 9 dalį – konkursinės programos finansuojamos iš ministerijų, fondų, mokslo ir studijų institucijų bei verslo subjektų lėšų.

 

44. Projekto 64 straipsnio 2 dalyje po žodžių “iš karto“ įrašytini žodžiai “po pašalinimo“. Be to, šioje dalyje turi būti nustatyta, kieno sprendimu gali būti pratęstas paskolų grąžinimo laikotarpis.

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad projekto 64 straipsnio 2 dalyje yra vartojama sąvoka “Lietuvos valstybinis mokslo ir studijų fondas“, tuo tarpu projekto 66 straipsnio 2 dalyje ir 68 straipsnyje vartojama sąvoka “ Lietuvos valstybinis studijų fondas“. Siūlytina šias sąvokas suvienodinti.

Projekto 64 straipsnio 3 dalyje reiktų atskleisti, ar lėšos socialinėms stipendijoms patenka į valstybės biudžeto asignavimus, skiriamus aukštosioms mokykloms, ar lėšos tokioms stipendijoms skiriamos kita tvarka.

 

45. Projekto 67 straipsnio 4 dalyje reiktų atskleisti Mokslo fondo statusą, jo steigimo (sudarymo) tvarką bei pagrindinius veiklos principus.

 

46. Projekto 69 straipsnio 4 dalyje siūlome nurodyti, kas atlieka, ar kas organizuoja išorinį Studijų kokybės vertinimo centro veiklos vertinimą.

 

47. Projekto 70 straipsnio 10 dalyje reiktų aiškiai apibrėžti akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnybos teisinę formą. Be to, reiktų nurodyti, kad kontrolierius yra šios tarnybos vadovas. Taip pat svarstytina, ar nereiktų nurodyti, kokiu teisės aktu vadovaujantis kontrolieriui mokamas darbo užmokestis.

 

48. Projekto 71 straipsnio 2 dalyje po žodžių “finansinių rodiklių“ įrašytini žodžiai “įstatymo projekte“.

 

49. Projekto 72 straipsnio 1 dalyje brauktinas žodis “nuo“, kadangi įstatymo įsigaliojimas yra vienkartinis juridinis faktas, o ne tęstinis veiksmas. Todėl įstatymas įsigaliotų 2009 m. sausio 1 dieną ir galiotų nuo šios dienos.

 

50. Siūlytina suderinti tarpusavyje projekto 72 straipsnio 1 ir 3 dalyse bei 73 straipsnyje nurodytus terminus.

Projekto 73 straipsnio formuluotė dėl teisės aktų pripažinimo netekusiais galios yra nesuprantama, nes teikiamo įstatymo įsigaliojimo data 2009 m. sausio 1 d.. Atsižvelgiant į tai, projekto 73 straipsnyje žodžiai “nuo 2009 m. rugsėjo 1 d.” brauktini.

 

51. Atkreipiame dėmesį, kad įsigaliojus siūloma įstatymui, turėtų būti pripažinti netekusiais galios ir Lietuvos Respublikos aukštojo mokslo įstatymas (Žin., 2000, Nr. 27-715) bei visi jo pakeitimai ar papildymai.

 

52. Atsižvelgiant į tai, kad projektas pagal turinį yra alternatyvus Mokslo ir studijų įstatymo projektui (Reg. Nr. XP-2905A), kurio iniciatorius yra Vyriausybė, į tai, kad projekto nuostatomis siūloma reglamentuoti vykdomosios valdžios institucijų funkcijas, bei į tai, kad projekto nuostatų įgyvendinimas sietinas su valstybės biudžeto lėšų poreikiu siūlytina svarstyti galimybę kreiptis į Vyriausybę, kad ši pateiktų savo išvadą (sutinkamai su Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalies norma).

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                          Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jurgita Meškienė

Edvinas Mušinskis

Jelena Jarmakovič