LIETUVOS RESPUBLIKOS

SEIMO RINKIMŲ ĮSTATYMO 38, 39 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą

Projektas parengtas Seimo valdybos 2005-01-19 sprendimu Nr. 70 sudarytos darbo grupės rinkimus, jų finansavimą bei politinę reklamą reglamentuojančių įstatymų pakeitimų įstatymų projektams parengti ir Konstitucinio Teismo 2004-11-05 išvadai įgyvendinti. Projekto rengimą paskatino per 2004 m. Seimo rinkimus, 2007 m. savivaldybių tarybų rinkimus, politinių partijų, Vyriausiosios rinkimų komisijos veikloje pastebėti kai kurie įstatyminio reguliavimo trūkumai ar netikslumai.

2. Projekto tikslai ir uždaviniai

Įstatymo projektą darbo grupė parengė ir teikia kartu su Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projektu.

Projektas skirtas suderinti Seimo rinkimų įstatymo nuostatas su siūlomomis naujomis Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo nuostatomis dėl privalomo registravimo savarankišku politinės kampanijos dalyviu.

3. Dabartinis teisinis įstatymo projekte aptartų klausimų reglamentavimas

Galiojančiame Seimo rinkimų įstatyme numatyti kandidato, kandidatų sąrašo registravimo ir registracijos panaikinimo pagrindai, kurie nėra siejami su savarankiško politinės kampanijos dalyvio statuso turėjimu.

4. Naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir teigiami rezultatai

Atsižvelgiant į Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projektu siūlomas nuostatas - privalomą politinės kampanijos dalyvių registraciją prieš registruojant kandidatus, kandidatų sąrašus, taip pat kandidatų sąrašo, pretendento ar kandidato registracijos naikinimą praradus politinės kampanijos dalyvio statusą, Seimo rinkimų įstatyme siūloma registravimą savarankišku politinės kampanijos dalyviu nustatyti kaip būtiną sąlygą registruotis save išsikėlusiu kandidatu į Seimo narius, o taip pat registruojant politinės partijos keliamą kandidatą ar kandidatų sąrašą (jei partija nusprendžia juos registruoti savarankiškais politinės kampanijos dalyviais).

5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės

Neigiamų pasekmių priėmus įstatymo projektą nenumatoma.

6. Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

Tikimasi, kad siūlomos Seimo rinkimų įstatymo pataisos kartu su Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pataisomis turės poveikį kovai su politine korupcija bei šio reiškinio prevencijai, skatins politinių kampanijų finansavimo skaidrumą.

7. Įstatymo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Įstatymo projekto įgyvendinimas neturės neigiamos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą       

               Priėmus teikiamą projektą, kitų galiojančių įstatymų ar kitų teisės aktų keisti nereikės

9. Įstatymo projekto atitiktis Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei

Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių konvencijos bei Europos Sąjungos teisės nuostatoms. 

10. Įstatymui įgyvendinti reikalingos biudžeto lėšos

Priėmus teikiamą projektą, jo įgyvendinimui papildomų biudžeto lėšų nereikės.

11. Įstatymo projekto iniciatoriai

Įstatymo projektą parengė Seimo valdybos 2005-01-19 sprendimu Nr. 70 sudaryta darbo grupė.

12. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia įtraukiant šį projektą į kompiuterinės paieškos sistemą

„politinės kampanijos dalyvis“.

 

 

 

Darbo grupės vardu projektą teikia:

 

Seimo narys                                                                                                     Viktoras Muntianas