AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL PRIDĖTINĖS VERTĖS MOKESČIO ĮSTATYMO 28 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

1. Projekto tikslai ir uždaviniai.

Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 28 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau – įstatymo projektas) yra Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo pakeitimo įstatymo projektą lydintis dokumentas.

2. Įstatymo projekte siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir teigiami rezultatai, kurių galima tikėtis priėmus įstatymo projektą.

Atsižvelgiant į tai, kad Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo pakeitimo įstatymu ketinama suteikti galimybę steigti naujus, iki šiol nereguliuotus juridinius asmenis – uždaro tipo investicines bendroves, kurios savo esme, teisėmis, pareigomis ir veiklos pobūdžiu, su tam tikromis išimtimis, prilygs šiuo metu veikiančioms investicinėms kintamojo kapitalo bendrovėms, įstatymo projektu siekiama suvienodinti šių juridinių asmenų teisinį reguliavimą, sukurti vienodas analogiškų subjektų veiklos ir konkurencijos sąlygas.

3. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir priemonės, kurių reikėtų imtis joms išvengti.

Priėmus šį įstatymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

4. Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai.

Neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai priimtas įstatymo projektas neturės.

5. Įstatymo įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

Priėmus šį įstatymo projektą bus skatinama investavimo veikla Lietuvoje, o tai savo ruožtu praplės kolektyvinio investavimo subjektų bei jų valdytojų galimybes viešai siūlyti papildomas turto valdymo paslaugas visuomenei, iš investuotojų surinktomis piniginėmis lėšomis skatins smulkių ir vidutinių Lietuvos įmonių, į kurias bus investuojamas subjektų turtas, vystymąsi.

6. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja (pateikiamas šių aktų sąrašas) ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą.

Priėmus teikiamą įstatymo projektą galiojančių teisės aktų keisti nereikės.

7. Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisės aktams.

8. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys

Įstatymui įgyvendinti papildomų teisės aktų parengti nereikės.

9. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas (pateikiami įvertinimai artimiausiems metams ir tolesnei ateičiai)

Šio įstatymo projekto įgyvendinimas papildomų išlaidų iš valstybės biudžeto nepareikalaus.

10. Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai.

Įstatymo projekto rengimą koordinavo Finansų ministerijos Finansų rinkos departamentas (direktorė – Audrutė Dziskienė, tel. 2390175), atsakingas asmuo – Finansų įstaigų skyriaus (vedėja – Renata Lygienė, tel. 2399275) vyriausioji specialistė – Eivilė Čipkutė, tel. 2113187. Įstatymo projektą parengė Vertybinių popierių komisija (atsakingas asmuo – Investicijų valdymo skyriaus vedėja Lina Sajytė, tel. 2714939).

11. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc: „uždaro tipo investicinė bendrovė“.

 

Finansų ministras                                                        Rimantas Šadžius