LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NARYS

 

Kodas 8860529     Gedimino pr. 53, LT-2002 Vilnius     Tel. (8~5) 239 6011     Faks. (8~5) 239 6563

El.p. henrikas.zukauskas@lrs.lt

_________________________________________________________________________________

 

 

Seimo posėdžių sekretoriatui                                                                      2006 12 27

 

 

PASIŪLYMAS

LIETUVOS RESPUBLIKOS DAUGIABUČIŲ NAMŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI NR.1041 (2)

 

Siūlau:

1.Išbraukti 9 straipsnio 13 dalį ir ją perkelti į 10 straipsnio prie 12 dalies.

9 straipsnis. Visuotinis bendrijos narių susirinkimas

1.Visuotinis bendrijos narių susirinkimas:

    13)priima sprendimus bendraturčių bendrųjų interesų tenkinimui (pavyzdžiui, karšto vandens tiekėjo, šilumos išdalinimo metodo, pastato šildymo būdo, atsiskaitymo tvarkos pasirinkimo, tiekimo-vartojimo ribos nustatymo, patalpų savininkų sutarčių su tiekėjais ir paslaugų teikėjais sudarymo ar nutraukimo  ir pan.).

 

                                 2. Papildyti 10 straipsnio 12 dalį nuostatas perkeliant iš 9 straipsnio 13 dalies ir visą dalį skaityri taip:

10 straipsnis. Visuotinio bendrijos narių susirinkimų šaukimo ir organizavimo tvarka. Sprendimų priėmimas

12. Sprendimai bendraturčių bendrųjų interesų tenkinimui (pavyzdžiui, karšto vandens tiekėjo, šilumos išdalinimo metodo, pastato šildymo būdo, atsiskaitymo tvarkos pasirinkimo, tiekimo-vartojimo ribos nustatymo, patalpų savininkų sutarčių su tiekėjais ir paslaugų teikėjais sudarymo ar nutraukimo  ir pan.), taip pat sprendimai dėl pastato modernizavimo ir investicinių projektų naujiems bendrojo naudojimo objektams sukurti priimami visų bendraturčių balsų dauguma. Šiuo atveju susirinkimų šaukimui ir sprendimų priėmimui mutatis mutandis taikomos šio  straipsnio nuostatos.

3. Papildyti 10 straipsnio 15 dalį ir ją skaityti taip:

15. Sprendimai dėl atskirų bendrojo naudojimo objektų, kurie pagal bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektų aprašą yra arba gali būti naudojami tenkinant ne visų bendrijos narių (bendraturčių) poreikius, o tik jų dalies, nepažeidžiant kitų bendraturčių teisių ir visuotinio bendrijos narių susirinkimo sprendimų, naudojimo, atnaujinimo ar modernizavimo bei tam reikalingų lėšų kaupimo ar skolinimosi, taip pat dėl bendrųjų interesų (nustatytų šio str. 12 dalyje) tenkinimo, gali būti priimami tos dalies bendrijos narių (bendraturčių) ir yra privalomi tai

 

 

daliai bendrijos narių (bendraturčių). Sprendimai priimami laikantis šiame straipsnyje numatytos susirinkimų šaukimo ir sprendimų priėmimo tvarkos

            4. Papildyti 12 straipsnio 3 dalį ir ją skaityti taip:

3. Revizijos komisijos nariu (revizoriumi) negali būti valdymo organo nariai, jų sutuoktiniai ar sugyventiniai ir asmenys, kuriuos su valdybos nariais ar pirmininku sieja artimi giminystės ar svainystės ryšiai (tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai, seserys, taip pat sutuoktinių ar sugyventinių broliai, seserys, tėvai (įtėviai) ir vaikai (įvaikiai)). Jeigu bendriją sudaro daugiau kaip 3 gyvenamieji namai ar bendrija vykdo investicinį projektą, ūkinę finansinę veiklą turi kontroliuoti pasirinkta audito įmonė.“

5. Papildyti 14 straipsnio 4 dalį ir straipsnį papildyti nauja 5 dalimi:

 

14 straipsnis. Bendrijos teisės ir pareigos.

4. Gindama vartotojų teises bendrija gali atstovauti savo narius teismuose, pareikšdama grupės ieškinį arba ieškinį viešajam interesui ginti, , siekdama apginti bendrijos narių (bendraturčių) interesus, susijusius su bendrijos veikla. Tokios pat teisės suteikiamos bendrijų asociacijoms bendrijų, esančių šių asociacijų narėmis, ir tų bendrijų narių (bendraturčių) atžvilgiu.

5. Bendrijos ir jų nariai ginčuose tarp bendrijos ir nario, tarp bendrijos ir fizinio asmens, tarp bendrijų ir energijos tiekėjų bei kitų komunalinių paslaugų teikėjų, tarp bendrijų ir rangovų, tarp bendrijų ir tą namą administravusio administratoriaus – atleidžiami nuo teismo žyminio mokesčio.

6. Išbraukti 23 straipsnio 1 ir 2 dalis:

23 straipsnis. Valstybės ir savivaldybių santykiai su bendrijomis, kurių steigimo tikslas yra naudoti, valdyti, prižiūrėti bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektus ir bendrijų asociacijomis

2Bendrijų asociacijos vykdo šias funkcijas: teikia metodinę ir informacinę pagalbą bendrijoms jų veiklos klausimais, dalyvauja sprendžiant ginčus bei nagrinėja skundus tarp bendrijos (jos nario) ir valdymo organo, kitus ginčus, susijusius su bendrijų veikla, taip pat teikia viešąsias paslaugas, susijusias su bendrijų ir jų asociacijų valdymo ir administravimo darbuotojų mokymu bei kvalifikacijos kėlimu.“

 

7. Papildyti įstatymo šeštą skirsnį 24 ir 25 straipsniais ir visą skirsnį skaityti taip:

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24 straipsnis.  Bendrijų savivalda. Valstybės ir savivaldybių santykiai su bendrijomis, bendrijų teritoriniais  ir nacionaliniais susivienijimais.

 

 

1. Bendrijos turi  teisę vienytis į teritorinius ir nacionalinius susivienijimus.

Bendrijų susivienijimų veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas, kiek šis įstatymas nenumato kitaip, bei bendrijų susivienijimų įstatais

 2. Valstybė ir savivaldybės, turėdamos tikslą išsaugoti ir plėtoti nacionalinį turtą - šalies būsto fondą, remia daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų bendrijas ir jų susivienijimus, siekiančias tinkamai   valdyti, prižiūrėti ir modernizuoti gyvenamuosius namus. Valstybės ar savivaldybių rėmimo būdus ir sąlygas nustato  šis ir kiti įstatymai, kiti teisės aktai bei Vyriausybės ar savivaldybių patvirtintos specialiosios programos.

Valstybė remia bendrijų, jų susivienijimų valdymo  ir kitų organų narių, bendrijų, jų susivienijimų darbuotojų mokymą ir kvalifikacijos kėlimą.

Valstybė remia bendrijų narių ir kitų bendraturčių švietimą ir ugdymą.

3. Centriniai bei teritoriniai valstybinio administravimo subjektai, svarstydami vienos savivaldybės ar  valstybės mastu su bendrijų interesais susijusius klausimus, praneša apie tai atitinkamam teritoriniam  ar nacionaliniam bendrijų susivienijimui. Teritorinių ar nacionalinių bendrijų susivienijimų valdymo organų raštu pateiktus siūlymus valstybinio administravimo subjektai išnagrinėja (įvertina) ir pateikia atsakymą.

4. Rengiami bei svarstomi su bendrijų veikla susiję įstatymų ir kitų teisės aktų  projektai aptariami su atskirais teritoriniais  arba nacionaliniais bendrijų susivienijimais.

5. Savivaldybės organizuoja ir užtikrina bendrijų nemokamą konsultavimą steigimo ir jų veiklos klausimais, prižiūri bendrijų veiklą (arba atlieka bendrijų valdymo organų veiklos kontrolę).

Vykdant bendrijų valdymo organų kontrolę savivaldybės turi teisę:

- gauti bendrijų valdymo ir kitų organų priimtų sprendimų  dokumentus, įsakymų, revizijų, auditų aktus ir kitus dokumentus, susietus su bendrijos veiklos organizavimu ir vykdymu,

- priimti bendrijos valdymo organui privalomus sprendimus dėl bendrijos valdymo pažeidimų šalinimo,

- pasibaigus bendrijos valdymo organo kadencijai ir per 6 mėnesius neišrinkus naujus valdymo  organų narius, skirti administratorių iki valdymo organo išrinkimo ar kitokio visuotinio narių susirinkimo priimto sprendimo įgyvendinimo,

- esant esminiams bendrijų valdymo ir bendrijų veiklos pažeidimams, gavus LR DNSB federacijos išvadas dėl bendrijos valdymo organų pažeidimų, kreiptis į teismą, kad būtų priimtas sprendimas dėl bendrijos valdymo organo teisių apribojimo, dėl pažeidimo pašalinimo ir (ar) dėl atsakomybės už padarytus pažeidimus nustatymo ar bendrijos likvidavimo (reorganizavimo, pertvarkymo).

 

 

25 straipsnis. Valstybės deleguotos teisės ir pareigos įgyvendinant viešąjį administravimą.

1. Lietuvos Respublikos daugiabučių namų savininkų bendrijų federacijai, vykdant viešojo administravimo funkcijas, suteikiama teisė:

- leisti metodinius nurodymus, instrukcijas, pavyzdinius dokumentus bendrijų steigimo,  bendrijų valdymo klausimais, vykdyti  administracinių aktų, susietų su bendrijų valdymu, įgyvendinimo priežiūrą bei kontrolę,

- vykdyti bendrijų, jų susivienijimų valdymo ir kitų organų narių, bendrijų, jų susivienijimų darbuotojų mokymą ir kvalifikacijos kėlimą, bendrijų narių ir kitų bendraturčių švietimą ir ugdymą,

-  vykdyti vidaus administravimą,

- atlikti bendrijų, jų susivienijimų valdymo ir kitų organų, bendrijų narių, kitų bendrijų bendraturčių prašymų nagrinėjimą,

- atlikti bendrijų, jų susivienijimų valdymo ir kitų organų, bendrijų narių, kitų bendrijų bendraturčių skundų nagrinėjimą,

 

 

 

- sudarytoje ginčų komisijoje nagrinėti ginčus ir priimti sprendimus ginčuose tarp  bendrijos nario ir bendrijos valdymo ar kito organo, bendrijos bendraturčio ir bendrijos valdymo ar kito organo, ginčus tarp bendrijos nario, bendrijos bendraturčio, bendrijos valdymo organo ir paslaugų teikėjo, kitus ginčus, susietus su bendrijų valdymu ir bendro turto priežiūra.

2. Lietuvos Respublikos daugiabučių namų savininkų bendrijų federacija, vykdydama deleguotas viešojo administravimo funkcijas, vadovaujasi šiuo įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, kitais įstatymais ir teisės aktais ir savo veiklą   grindžia įstatymų viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidiarumo ir „vieno langelio“ principais.

3.  Vykdant šiame straipsnyje numatytas viešojo administravimo funkcijas, Lietuvos Respublikos daugiabučių namų savininkų bendrijų federacija turi teisę:

- gauti iš bendrijų, paslaugų teikėjų,  kitų organizacijų ir institucijų  per  nurodytą terminą būtiną informaciją, reikalingą viešojo administravimo funkcijai vykdyti,

- gauti valstybės ir savivaldybių institucijų reikiamą informaciją.

Tiriant prašymus ir skundus, nagrinėjant ginčus, Lietuvos Respublikos daugiabučių namų savininkų bendrijų federacija  vadovaujasi  Lietuvos Respublikos vartotojų teisių gynimo įstatymo nustatyta tvarka, jei kiti įstatymai nenustato kitaip  ir turi teisę:

- kreiptis į pareiškėją dėl papildomos informacijos pateikimo per nurodytą terminą,

- gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų informaciją, reikalingą ginčui išspręsti ir sprendimui priimti,

- pareikalauti iš bendrijos, paslaugų teikėjo ar kito ginčo dalyvio, kuriam pareikštas reikalavimas, per nurodytą terminą pateikti įrodymus, reikalingus tirti pareiškėjo prašymą, gauti paaiškinimus žodžiu ir raštu,

- gauti išvadą iš valstybės ir savivaldybių institucijų,

- kitas įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatytas teises.

4. Šio straipsnio 3 dalyje nurodytos institucijos ir organizacijos privalo užtikrinti informacijos pateikimą raštu ar kita priimtina forma. 

 

 

 

Seimo narys                                                                     Henrikas Žukauskas