LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
NACIONALINIO SAUGUMO IR GYNYBOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS ĮSTATYMO 20, 21 IR 50 STRAIPSNIŲ PAKEITIMŲ IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO XP-1654
2006 m. spalio 25 d.
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: NSGK pirmininkas Matulevičius, NSGK pirmininko pavaduotojas A.Kašėta, NSGK nariai: R.Bašys, V.Bogušis, R.Juknevičienė, R.Šanienė, J.Olekas, A.Sadeckas, S.Pečeliūnas, M. Petrauskienė, NSGK patarėjas V.Dmitrijev, patarėja J. Zabarauskaitė, padėjėja A. Silickienė, Krašto apsaugos viceministras A. Valys, Krašto apsaugos ministro patarėjas-teisininkas D.Žalimas, Vidaus reikalų ministerijos saugumo departamento vyr. specialistas V. Lamauskas, Radiacinės saugos centro direktorius A. Mastauskas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:
Eil. Nr. |
Pasiūlymų teikėjas |
Pasiūlymai |
Komiteto nuomonė |
Argumentai pagrindžiantys nuomonę |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2006 09 22 Nr. XP-1654) |
Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta. Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams bei juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Teikiamu įstatymo projektu siūloma transportuojamų per šalies teritoriją branduolinių medžiagų krovinių fizinės apsaugos funkciją iš Krašto apsaugos ministerijos perduoti vykdyti Vidaus reikalų ministerijai. Pagal projekto nuostatas šią funkciją Vidaus reikalų ministerija turėtų pradėti vykdyti nuo 2007 m. sausio 1 d. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad perimant gabenamų krovinių apsaugos užtikrinimo funkciją, Vidaus reikalų ministerijai papildomai reikės biudžeto lėšų specialiajai amunicijai įsigyti ir transporto išlaidoms. Atsižvelgus į tai, Vidaus reikalų ministerijai tam tikslui turėtų būti numatytos valstybės biudžeto lėšos kitų metų valstybės biudžete (2007 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme). Reikėtų pažymėti, kad šias lėšas ministerija galėtų įsisavinti (įsigyti amuniciją ir pan.) tik po 2007 m. sausio 1 d. Todėl kyla pagrįstos abejonės, ar Vidaus reikalų ministerija nuo 2007 m. sausio 1 d. būtų pasiruošusi vykdyti jai teikiamu įstatymo projektu siūlomą priskirti naują branduolinių medžiagų, gabenamų per šalies teritoriją, fizinės apsaugos funkciją. Svarstytina, ar įstatymo projekte nereikėtų nustatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą. 2. Iš teikiamo įstatymo projekto nuostatų lieka neaišku, kuri valstybės institucija turės užtikrinti radioaktyviųjų medžiagų krovinių transportavimo per šalies teritoriją apsaugą. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal šiuo metu galiojantį įstatymą ši funkcija priskirta vykdyti Krašto apsaugos ministerijai, tačiau įstatymo projektu iš keičiamo įstatymo siūloma tokią Krašto apsaugos ministerijos funkciją išbraukti (projekto 1 straipsnis). Kartu reikėtų pažymėti, kad įstatymo projektu nesiūloma šios funkcijos vykdymą perduoti Vidaus reikalų ministerijai. Atsižvelgus į tai, įstatymo projektas tobulintinas. |
Nepritarti
Nepritarti
|
VRM bus pasiruošusi vykdyti jai teikiamu įstatymo projektu priskiriama naują funkciją, nes KAM perduos turimą specialiąją amuniciją, todėl VRM reikės tik lėšų padengti transporto išlaidas.
Radioaktyvių medžiagų transportavimo tvarką nustato kiti teisės aktai. |
3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.
4. Valstybinių institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.
5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: nėra
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymų teikėjas |
Pasiūlymai |
Komiteto nuomonė |
Argumentai pagrindžiantys nuomonę |
|
Pasiūlyti pagrindiniam komitetui įstatymo projektą patobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas. |
Žiūrėti pastabas aukščiau |
7. Komiteto pasiūlymai, pataisos, pastabos: Pritarti įstatymo projektui.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirtas pranešėjas: A. Matulevičius
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
Komiteto pirmininkas Algimantas Matulevičius