LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

         EKONOMIKOS KOMITETAS

 

PAPILDOMO KOMITETO

 I Š V A D A

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PRIDĖTINĖS VERTĖS MOKESČIO 4, 41, 15, 17, 22, 27, 43, 56, 77, 80, 90, 91, 94 IR 96 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (XP – 1653)

 

2006 m. spalio 18 d.  Nr. 35

Vilnius

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininko pavaduotojas P.Vilkas, Komiteto nariai A.Endzinas, R.Garbaravičius, S.Girdauskas, V.Karbauskis, S.Lapėnas, E.Pupinis, J.Razma, V.Škil, J.Veselka, B.Vėsaitė.

Kviestieji asmenys: Finansų ministerijos Mokesčių departamento direktorė J.Balevičienė, Finansų ministerijos  Netiesioginių mokesčių  skyriaus vedėja D.Brasiūnaitė.

Komiteto vyresnioji patarėja R.Zabarauskienė, patarėjai R.Duburaitė, G.Pajuodienė, V.Strimaitis, D.Šaltmeris, padėjėjos R.Petkūnienė, G.Smetonaitė.

      2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2006-09- 26)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

        Vertinant projektą pagal jo atitikimą Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

 

1. Projekto 1 straipsnio (keičiamo įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2 punkto) nuostata tikslinta, laikantis Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo reikalavimų, kuriais remiantis yra nustatyta, kad teisės aktas turi būti glaustas ir aiškus. Atsižvelgiant į tai, kad iš pateiktos nuostatos nėra aišku, iš kur prekės turėtų būti išgabentos - iš sandėlio, iš Lietuvos valstybės ar iš kitur, kad toks prekių išgabenimas būtų laikomas prekių tiekimu, siūlytina patikslinti minėto straipsnio nuostatą.

 

2. Projekto 3 straipsnio (keičiamo įstatymo 15 straipsnio 15 dalies 2 punkto) nuostatose, siūloma patikslinti nuostatą ir vietoj žodžių “išlaidų.....vertę”, įrašyti žodžius “išlaidų ....dydį”.

 

3. Projekto 4 straipsnio (keičiamo įstatymo 17 straipsnio 1 dalies) nuostatoje siūloma nustatyti, kad Vyriausybė ar jos įgaliota institucija reglamentuotų atvejus, kuriems esant, mokesčių administratorius turėtų teisę apskaičiuoti apmokestinamąją vertę pats, jeigu jam kyla pagrįstų įtarimų, kad apmokestinamoji vertė yra dirbtinai sumažinta. Dabar galiojančioje nuostatos redakcijoje numatyta, kad visais atvejais, kai mokesčių administratoriui kyla įtarimų dėl apmokestinamosios vertės apskaičiavimo, jis turi teisę tą vertę apskaičiuoti pats. Manytina, kad projekto rengėjai siūlydami sukonkretinti ir įvardinti tik tam tikrus atvejus, susiaurintų mokesčio administratoriaus teises, nes neaišku, kaip turėtų elgtis mokesčių administratorius tokioje situacijoje, kai jam kils įtarimų dėl apmokestinamosios vertės dirbtinio sumažinimo, tačiau toks sandėris nebus įtrauktas į Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintų atvejų sąrašą. Iš pateiktos nuostatos redakcijos atrodytų, kad tokiais atvejais mokesčių administratorius neturės teisės apskaičiuoti apmokestinamosios vertės pats.

 

 

            4. Projekto 15 straipsnyje siūloma nustatyti, kad keičiamo įstatymo kai kurie pakeitimai turi įsigalioti nuo oficialaus paskelbimo “Valstybės žiniose”, kitų straipsnių įsigaliojimo data siūloma nustatyti nuo 2007 metų sausio 1 dienos. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad pagal Mokesčių administravimo įstatymo 3 straipsnio reikalavimus, mokesčių įstatymai, keičiantys apmokestinimo teisinio reglamentavimo bei taikymo principus, turėtų įsigalioti ne anksčiau kaip po šešių mėnesių nuo jų paskelbimo dienos. 

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

Nepritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tikslinga nurodyti, kad prekės išgabenamos iš šalies teritorijos.

 

 

 

 

 

 

 

Mokesčio administratorius turės teisę apmokestinamąją vertę apskaičiuoti ne visais atvejais kilus įtarimais, o tik esant LR Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytiems atvejams, kaip tai nustatyta 2006-05-15 Tarybos sprendime 2006/388/EB, nes tik šiame sprendime nurodytais atvejais Lietuvai yra suteikta teisė nukrypti nuo bendrųjų Šeštosios Tarybos direktyvos nuostatų ir apskaičiuoti apmokestinamąją vertę mokesčių administratoriaus sprendimu.

Visais kitais atvejais, jeigu yra įtarimų, kad siekiama išvengti mokesčių, turėtų būti naudojamos bendros Mokesčių administravimo įstatyme nustatytos kovos su mokesčių vengimu priemonės (turinio viršenybės prieš formą principas).

 

Tikslinga nustatyti, kad 1, 2 ir 8 straipsniai, kuriais keičiama konsignacinės prekybos apmokestinimo PVM tvarka,  įsigaliotų ne anksčiau kaip nuo  2007-05-01.

 

3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos,  pastabos: negauta.

 

4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

 

5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

 

6. Komiteto pasiūlymai, pataisos, pastabos:   iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir pasiūlyti pagrindiniam komitetui jį patobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms komitetas pritarė.

 

7. Balsavimo rezultatai:    bendru sutarimu.

 

8. Komiteto paskirtas pranešėjas: Vaclovas Karbauskis.

 

9. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto pirmininko pavaduotojas                                                                                                                                       Pranas Vilkas