LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS BRANDUOLINĖS ENERGIJOS ĮSTATYMO 20, 21 IR 50 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2006-09-22    Nr. XP – 1654

Vilnius

 

            Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

            Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams bei juridinės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Teikiamu įstatymo projektu siūloma transportuojamų per šalies teritoriją branduolinių medžiagų krovinių fizinės apsaugos funkciją iš Krašto apsaugos ministerijos perduoti vykdyti Vidaus reikalų ministerijai. Pagal projekto nuostatas šią funkciją Vidaus reikalų ministerija turėtų pradėti vykdyti nuo 2007 m. sausio 1 d. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad perimant gabenamų krovinių apsaugos užtikrinimo funkciją, Vidaus reikalų ministerijai papildomai reikės biudžeto lėšų specialiajai amunicijai įsigyti ir transporto išlaidoms. Atsižvelgus į tai, Vidaus reikalų ministerijai tam tikslui turėtų būti numatytos valstybės biudžeto lėšos kitų metų valstybės biudžete (2007 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme). Reikėtų pažymėti, kad šias lėšas ministerija galėtų įsisavinti (įsigyti amuniciją ir pan.) tik po 2007 m. sausio 1 d. Todėl  kyla pagrįstos abejonės, ar Vidaus reikalų ministerija nuo 2007 m. sausio 1 d. būtų pasiruošusi vykdyti jai teikiamu įstatymo projektu siūlomą priskirti naują branduolinių medžiagų, gabenamų per šalies teritoriją, fizinės apsaugos funkciją. Svarstytina, ar įstatymo projekte nereikėtų nustatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą.

2. Iš teikiamo įstatymo projekto nuostatų lieka neaišku, kuri valstybės institucija turės užtikrinti radioaktyviųjų medžiagų krovinių transportavimo per šalies teritoriją apsaugą. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal šiuo metu galiojantį įstatymą ši funkcija priskirta vykdyti Krašto apsaugos ministerijai, tačiau įstatymo projektu iš keičiamo įstatymo siūloma tokią Krašto apsaugos ministerijos funkciją išbraukti (projekto 1 straipsnis). Kartu reikėtų pažymėti, kad įstatymo projektu nesiūloma šios funkcijos vykdymą perduoti Vidaus reikalų ministerijai. Atsižvelgus į tai, įstatymo projektas tobulintinas.

 

 

Teisės departamento vyresnysis patarėjas                                                                   Saulius Švedas

 

 

 

 

Sutinku:

Teisės departamento direktorė                                                                                      Ona Buišienė                                                                                                                                                                                                Daina Petrauskaitė