LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJA

      TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO “DĖL SEIMO STATUTO  77  STRAIPSNIO PAKEITIMO” PROJEKTO

 

2006-06-27  Nr. XP-1154(2)

Vilnius   

 

 

  Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

  Vertinant projektą pagal jo santykį su Konstitucija, galiojančiais įstatymais bei juridinės technikos taisyklėmis, teikiame šias pastabas:         

1. Projekto 1 straipsniu keičiamoje Seimo statuto 77 straipsnio 1 dalyje nurodoma, kad “<...> sudarant komisiją, pirmiausia nustatomas komisijos narių skaičius...<...>”, tačiau neįvardijama, kokiu būdu ir koks subjektas turėtų šį skaičių nustatyti. Todėl, siekiant teisinio reguliavimo išbaigtumo, nurodyta projekto norma tikslintina. Priešingu atveju kils keblumų formuojant Seimo Etikos ir procedūrų komisiją.

2. Projekte nesiūloma nustatyti jo įsigaliojimo termino, siejant jį su naujos kadencijos Seimo įgaliojimų pradžia, ar projekto nuostatų įgyvendinimo tvarkos. Vadinasi, jis įsigaliotų Konstitucijos 70 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka: kai Seimo Pirmininkas jį pasirašytų ir paskelbtų “Valstybės žiniose”. Atsižvelgiant į tai pažymėtina, kad projektu siūloma iš esmės keisti Seimo Etikos ir procedūrų komisijos formavimo tvarką: atsisakyti dabar galiojančios nuostatos, kai po vieną atstovą į šią komisiją gali pasiūlyti ne mažiau kaip 1/10 Seimo narių, o taikyti Seimo frakcijų proporcinio atstovavimo principą. Atkreiptinas dėmesys, kad šiuo metu veikianti Seimo Etikos ir procedūrų komisija buvo sudaryta (personalinė sudėtis patvirtinta) remiantis dabar galiojančia jos sudarymo tvarka. Ši komisija yra nuolat veikianti komisija, todėl praktiškai ji sudaryta visam kadencijos laikui. Abejotina, ar projektu siūlomas naujas teisinis reguliavimas būtų  pakankamas teisinis pagrindas iš naujo sudaryti Seimo Etikos ir procedūrų komisiją. Be to, nelabai aišku, kaip praktiškai reikėtų spręsti komisijos personalinės sudėties keitimo klausimą (pvz. kuriam nors komisijos nariui atsistatydinus iš pareigų) nesibaigus Seimo kadencijai ir, tuo pačiu, komisijos įgaliojimams. Seimo frakcijų proporcinio atstovavimo principo taikymas būtų keblus, kadangi visi dabartiniai Seimo Etikos ir procedūrų komisijos nariai buvo paskirti kitais (dabar galiojančiais) pagrindais. Todėl esant būtinybei skirti šios komisijos narį būtų neaišku, kokios frakcijos narys skirtinas.

  

Teisės departamento vyresnioji patarėja                                                               Jurgita Meškienė

 

Sutinku:

Teisės departamento direktorė                                                                                   Ona Buišienė