LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

AUDITO KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO

IŠVADA Nr. 2

 

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS AUDITO ĮSTATYMO 28, 34, 35 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO (XP-1412)

2006-06-14

Vilnius

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininko pavaduotojas Remigijus Ačas, komiteto nariai: Algis Čaplikas, Donatas Jankauskas, Alfredas Pekeliūnas, Mindaugas Subačius.

Komiteto vyresnysis patarėjas Paulius Griciūnas, patarėjai: Žydrūna Damulytė, Jurga Mackelaitė, Romualdas Patalavičius, Daiva Raudonienė.

Kviestieji asmenys: Lietuvos auditorių rūmų prezidentas Genadijus Makuševas, Finansų ministerijos Apskaitos metodologijos departamento direktorė Ingrida Muckutė, Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos Pirmininkas Virgilijus Poderys, Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos narys Vaidas Cibas, Seimo kanceliarijos Teisės departamento vyr. patarėjas Inga Jarukaitienė.

 

                2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:     

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada (2006-05-31)

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

                     Pastabų dėl projekto atitikimo Konstitucijai, įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms neturime.

Pritarti

 

 

 

3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Lietuvos auditorių rūmų pastabos (2006-06-13)

Lietuvos auditorių rūmai visiškai pritaria Audito įstatymo 3 str. 3 punkto, 28 straipsnio 2 dalies 5 punkto ir 35 straipsnio 1 dalies 5 punkto pakeitimams.

Lietuvos auditorių rūmai nepritaria Vyriausybės teikiamam Audito įstatymo 28 ir 35 straipsnių pakeitimo projektui. Lietuvos auditorių rūmų nuomone Audito įstatymo 28 ir 35 straipsnių dvasia, tikslas ir turinys susiję būtent su auditorių ir audito įmonių nepriklausomumo užtikrinimu. Europos Komisijos rekomendacijos (2001/256/EB, 2002/590/EB) nenumato galimybės apriboti auditorių ar audito įmonių teisę atlikti auditą priklausomai nuo jų atliktų auditų skaičiaus, ko siekia Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisija (Vertybinių popierių komisijos 2005-04-14 nutarimas Nr. 9 Dėl papildomų reikalavimų audito įmonėms ir auditoriams nustatymo). Nustačius dirbtinus, kitokius nei nepriklausomumo, apribojimus bus sudarytos tik nelygios konkurencijos sąlygos auditoriams ir audito įmonėms taip skatinant nesąžiningą darbą, korupciją, išankstinius susitarimus.

Lietuvos auditorių rūmai sutinka, kad auditoriui galėtų būti nustatytas apribojimas atlikti visuomenės intereso įmonės auditą, jeigu jis turi galiojančią drausminę nuobaudą. Bet ši nuostata turėtų būti Audito įstatyme, o ne poįstatyminiuose aktuose. Todėl Lietuvos auditorių rūmai pritaria Lietuvos Respublikos Seimo biudžeto ir finansų komiteto išvadai dėl 28 straipsnio papildymo 6 dalimi, kad:

„6. Auditoriui draudžiama atlikti auditą visuomenės intereso įmonėse, jeigu:

1) auditorius turi mažesnę kaip 3 metų atestuoto auditoriaus darbo paskirtį;

2) per paskutinius 1 metus auditoriui buvo paskirta Audito kokybės kontrolės komiteto ar Auditorių garbės teismo nuobauda.“

 Lietuvos auditorių rūmai pritaria Lietuvos Respublikos Seimo biudžeto ir finansų komiteto išvadai dėl 34 straipsnio 1 dalies papildymo 4 punktu ir jo redakcijai. Audito ataskaita yra auditoriaus išvados išplėstinis variantas ir atsižvelgiant į tai, kad visuomenė nebūtų apkrauta pertekline informacija ir nesuprastų jos klaidingai, ji turi būti teikiama audituojamai įmonei ir atitinkamai priežiūros institucijai.

Pritarti

 

 

 

                4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

                5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Seimo narys

Kęstutis Glaveckas (2006-06-09)

1. Pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

,, LIETUVOS RESPUBLIKOS AUDITO ĮSTATYMO 28, 34 STRAIPSNIŲ Pakeitimo ir PAPILDYMO ĮSTATYMAS”.

               2.  Pakeisti įstatymo projektą ir jį išdėstyti taip:

 

,,1 straipsnis. 28 straipsnio papildymas 6 dalimi

Papildyti 28 straipsnį 6 dalimi:
6. Auditoriui draudžiama atlikti auditą visuomenės intereso įmonėse, jeigu:
1) auditorius turi mažesnę kaip 3 metų atestuoto auditoriaus darbo patirtį;
2) per paskutinius 1 metus auditoriui buvo paskirta Audito kokybės kontrolės komiteto ar Auditorių garbės teismo nuobauda.
 

2 straipsnis. 34 straipsnio 1 dalies papildymas 4 punktu

Papildyti 34 straipsnio 1 dalį 4 punktu:

„4) įformindama audito rezultatus visuomenės intereso įmonėse, kartu su auditoriaus išvada parengti audito ataskaitą. Visuomenės intereso įmonės audito ataskaita turi būti tiesiogiai pateikta audituojamai įmonei ir atitinkamai priežiūros institucijai.“.

Pritarti

 

 

 

 

 

 

                6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Biudžeto ir finansų komitetas (2006-06-09)

Pasiūlyti Pagrindiniam komitetui pritarti pateiktam įstatymo projektui XP-1412, atsižvelgus į Seimo nario K. Glavecko pasiūlymus. 

Pritarti

 

2.

Ekonomikos komitetas (2006-06-12)

Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui

Pritarti iš dalies

Pritarta patobulintam Lietuvos Respublikos Audito įstatymo 3, 28, 31, 34 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XP-1412(2).

 

7. Komiteto sprendimas: pritarti patobulintam Lietuvos Respublikos Audito įstatymo 3, 28, 31, 34 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XP-1412(2).

8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

                9. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

                10. Komiteto paskirtas pranešėjas: A. Čaplikas, L. Graužinienė.

              

                Priedai: patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.

 

 

 

 

 

Komiteto pirmininko pavaduotojas                                                                                                                                                                                                                                    Remigijus Ačas