LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

ŽMOGAUS TEISIŲ komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D A

DĖL LIETUVOS  RESPUBLIKOS

PASO ĮSTATYMO 1 IR 4 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO BEI ĮSTATYMO PAPILDYMO PRIEDU

 ĮSTATYMO PROJEKTO

 (XP-1066 ES)

 

2005 m.  balandžio 7, 12   d. Nr. 6.

Vilnius

 

1. Komiteto posėdžiuose dalyvavo:  komiteto pirmininkė Zita Žvikienė; komiteto nariai: Arimantas Dumčius, Romualda Kšanienė, Laima Mogenienė, Algimantas Salamakinas, Gintaras Šileikis, Ona Valiukevičiūtė; komiteto vyr. patarėja Jolanta Savickienė; komiteto patarėja: Agnė Budreckaitė;  komiteto padėjėjos: Jūratė Mikulskienė, Eglė Gibavičiūtė, kviestieji asmenys: Seimo narys Rimvydas Turčinskas, Vidaus reikalų ministerijos sekretorius Anatolijus  Rimkevičius,  Asmens dokumentų išrašymo centro direktorius Ramūnas Žičkus, Gyventojų registro tarnybos direktorė Marija Narkevičienė, URM Konsulinio departamento direktoriaus pavaduotojas Petras Anusas, Konsulinio departamento patarėja Vilma Dambrauskienė, Konsulinio departamento Konsulinės teisės skyriaus vedėja Asta Andrijauskienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

 

2.

Seimo teisės departamentas

Įvertinę įstatymo projekto santykį su Konstitucija, galiojančiais įstatymais ir juridinės technikos reikalavimais, pastabų neteikiame.

 

Pritarti

 

 

           

            3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pateikti pasiūlymai, pataisos, pastabos:

 

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lietuvos žmogaus teisių centras

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Iš  esmės pritartume siūlomiems Paso  įstatymo   l   ir 4 straipsnių pakeitimo  ir papildymo bei įstatymo papildymo priedu įstatymo projektui (XP-1066), Tarnybinio paso įstatymo l ir 5 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei įstatymo papildymo priedu įstatymo projektui (XP-1067), Gyventojų registro įstatymo 4, 9 ir  11 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui (XP-1068), tačiau atkreipiame dėmesį, kad, mūsų manymu, keistinas dabar galiojančio Gyventojų registro įstatymo 9 straipsnio l dalies   12 punktas, nustatantis, jog duomenys apie tautybe kaupiami tik asmeniui davus sutikimą ją įrašyti asmens dokumente.

Ši nuostata turėtų būti pakeista, nes duomenys apie tautybę neturėtų būti fiksuojami asmens dokumente asmeniui sutikus ai- nesutikus. Asmens dokumentas nurodo asmens teisinį ryšį su valstybe, o asmens priklausomybė tam tikrai etninei grupei neturėtų sukurti jokių papildomų teisių (tuo pačiu atkreipiame dėmesį į Pilietybės įstatymą), taip pat neturėtų būti sukurtas toks teisinis reguliavimas, kuris pažeistų tiek teisinės valstybės principą, tiek ir asmenų lygiateisiškumo principą.

Tuo labiau vakarų demokratijoje šiandien pats žmogus nepriklausomai nuo savo kilmės turi teise save priskirti vienai ar kitai etninei grupei, todėl informacija asmens dokumente apie asmens tautybe yra perteklinė ir nereikalinga.

            Informacija apie tautybę gali būti renkama gyventojų surašymo ar kitu tikslu, tačiau jokiu būdu ne įrašymui i asmens dokumentą.

Pritarti iš dalies

Europos Sąjungos teisė nedraudžia valstybei narei numatyti įrašų dėl tautybės jos piliečių pasuose galimybę.

 

 

            4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

 

5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Seimo narys Rimvydas Turčinskas

Siūlau papildyti įstatymo projekto 1 straipsnį nauja 3 dalimi ir visą straipsnį išdėstyti taip:

 

1 straipsnis. 1 straipsnio papildymas 2 ir 3 dalimis

 

Papildyti 1 straipsnį 2 ir  3 dalimi ir visą straipsnį išdėstyti taip:

“1 straipsnis. Įstatymo paskirtis

1. Šis Įstatymas nustato paso paskirtį, jo išdavimo, keitimo ir galiojimo sąlygas, jame įrašomus duomenis.

2. Šio Įstatymo nuostatos suderintos su šio Įstatymo priede nurodytais Europos Sąjungos teisės aktais.

3. Naujai išduodamą Lietuvos Respublikos pasą su įrašytais biometriniais duomenimis vadinti Lietuvos Respublikos piliečio pasu.”

 

Pritarti

 

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

3.

 

 

Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas

 

 

 

 

Užsienio reikalų komitetas

 

Biudžeto ir finansų komitetas

 Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui;

 Siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo projektą 4 straipsnio 1 dalyje vietoje žodžių ,,praėjus 36 mėnesiams” įrašant žodžius ,,ne vėliau kaip per 36 mėnesius” ir šią dalį išdėstant taip:

,,Šio įstatymo 2 straipsnio 2 dalies nuostata dėl duomenų apie pilietį ir piliečio veido atvaizdo įrašymo elektroniniu būdu į pasą įsigalioja nuo 2006 m. rugpjūčio 28 d., o dėl piliečio pirštų antspaudų – ne vėliau kaip per 36 mėnesius po to, kai Europos Komisija nustatys technines specifikacijas pirštų antspaudų atžvilgiu”.

 

Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.

 

 

 

Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.

 

Pritarti

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

Pritarti

 

 

7. Komiteto sprendimas:  pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui XP-1066 ir komiteto išvadoms .

            8.Priimto sprendimo argumentai:

9. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu -už.

10. Komiteto paskirtas pranešėjas:Arimantas Dumčius.

11. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

Komiteto pirmininkė                                                                                                                                                                 Zita Žvikienė

                                                                                                                                                       

 Priedai:      Komiteto siūlomas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.