AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS AUDITO ĮSTATYMO 3 ir 31 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

Lietuvos Respublikos audito įstatymo 3 ir 31 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas parengtas siekiant suderinti įstatymo nuostatas su kitų teisės aktų nuostatomis.

Nacionalinių teisės aktų nuostatos nėra suderintos su 2001 m. rugsėjo 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2001/65/EB, iš dalies keičiančios Direktyvas 78/660/EEB, 83/349/EEB ir 86/635/EEB, dėl vertinimo taisyklių rengiant tam tikrų bendrovių, taip pat bankų ir kitų finansų įstaigų metinę ir konsoliduotą atskaitomybę 1 straipsnio 4 dalies ir 2 straipsnio 3 dalies bei 2003 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2003/51/EB, iš dalies keičiančios Direktyvas 78/660/EEB, 83/349/EEB, 86/635/EEB ir 91/674/EEB, dėl tam tikrų tipų bendrovių, bankų ir kitų finansų įstaigų bei draudimo įmonių metinės finansinės atskaitomybės ir konsoliduotos finansinės atskaitomybės 1 straipsnio 14 dalies ir 2 straipsnio 10 dalies nuostatomis dėl metiniame pranešime (annual report) pateikiamos informacijos. Tuo tikslu keičiamas Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymas ir Įmonių konsoliduotos finansinės atskaitomybės įstatymas. Atsižvelgiant į keičiamų minėtų įstatymų nuostatas dėl metinio pranešimo (konsoliduoto metinio pranešimo), atitinkamai keičiamas ir Lietuvos Respublikos audito įstatymas, t. y. nustatoma, kad atliekant finansinės atskaitomybės auditą akcinėse bendrovėse, uždarosiose akcinėse bendrovėse, tikrosiose ūkinėse bendrijose arba komanditinėse ūkinėse bendrijose, kurių visi tikrieji nariai yra akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės, įvertinama metiniame pranešime (konsoliduotame metiniame pranešime) pateiktų duomenų atitiktis finansinės atskaitomybės (konsoliduotos finansinės atskaitomybės) duomenims.

Priėmus teikiamą projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

Įstatymas neturės neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai, korupcijai.

Įstatymas neturės įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

Priėmus projektą, turės būti pakeistas Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimas Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“.

Projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos teisės aktams.

Įstatymui įgyvendinti nereikia įstatymų lydimųjų aktų.

Įstatymui įgyvendinti papildomų valstybės biudžeto lėšų nereikės.

Įstatymo projektą rengė Finansų ministerijos Apskaitos metodologijos departamento (direktorė – Ingrida Muckutė, tel. 2390287) Apskaitos ir audito skyriaus (vedėja – Paulė Svorobovičienė, tel 2390165) vyriausioji specialistė Asta Nareckaitė, tel. 2390018.

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, yra „auditas“, „finansinė atskaitomybė“, „metinis pranešimas“.

 

 

 

 

Finansų ministras                                                                                Zigmantas Balčytis