LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETAS

 

PAPILDOMO KOMITETO

IŠVADA

DĖL DAUGIABUČIŲ NAMŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (XP-1041)

 

2006 m. kovo 8 d. Nr.3

Vilnius


 

 

 

1.      Komiteto posėdyje dalyvavo: Stasys Mikelis, Komiteto pirmininkas; Violeta Boreikienė, pirmininko pavaduotoja; Komiteto nariai: Valentinas Bukauskas; Danutė Bekintienė, Eligijus Masiulis, Algis Rimas, Liudvikas Sabutis, Vladimiras Volčiok, Valdemar Tomaševski. Kviestieji asmenys: Juozas Antanaitis, Lietuvos Respublikos Daugiabučių namų savininkų bendrijų federacija, prezidentas; Vytautas Jonaitis, Aplinkos ministerija, Statybos ir būsto departamentas, direktoriaus pavaduotojas;  Jonas Mickus, Lietuvos savivaldybių asociacija, patarėjas; Elvyra Radavičienė, Aplinkos ministerija, skyriaus vedėja.

2.      Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados: negauta

3.      Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta

4.      Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Seimo kanceliarijos teisės departamentas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Panevėžio miesto savivaldybė

 

 

1. Dėl įstatymo pavadinimo pakeitimo, vadinant jį Lietuvos Respublikos bendrijų įstatymu. Projekto iniciatoriai aiškinamajame rašte teigia, kad priėmus teikiamą įstatymą, juridinio asmens forma – bendrija būtų taikoma įvairiems bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektams valdyti bei kitiems bendraturčių interesams įgyvendinti ir būtų skirtas pelno nesiekiantiems ribotos civilinės atsakomybės viešiesiems juridiniams asmenims. Šis įstatymas nebūtų taikomas tik sodininkų bendrijoms, kurių veiklą reglamentuoja atskiras įstatymas. Tokia projekto rengėjų nuostata neatitinka realios padėties esamoje Lietuvos teisės sistemoje ir yra ydinga teisinės logikos požiūriu. Bendrija kaip kokio nors bendro tikslo siekiantis susivienijimas, draugija ar grupė (Dabartinės lietuvių kalbos žodynas, 2000. 79 p.) gali egzistuoti ne tik juridinio asmens forma ir ne vien bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektams valdyti bei kitiems bendraturčių interesams įgyvendinti. Šiuo metu be projekte paminėtų Daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatymo ir Sodininkų bendrijų įstatymo yra dar ir kitų įstatymų, reglamentuojančių atskirų bendrijų rūšių veiklą. Tai Ūkinių bendrijų įstatymas, Religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymas, o taip pat dar galima paminėti ir Saugomų gyvūnų, augalų, grybų rūšių ir bendrijų įstatymą. Visų šių įstatymų projekto nuostatos, matyt, neapima, nors pagal pavadinimą - Bendrijų įstatymas - jis turėtų būti universalus ir jungti visas galimas bendrijų formas.

 

2. Bendrijų įstatymo projekto 3 str. 1 dalyje pateikiama bendrijos samprata turėtų būti suformuluota išsamiau, atsižvelgiant į visus bendrijos kaip teisės subjekto aspektus, ir perkelta į 2 straipsnį ''Pagrindinės šio įstatymo sąvokos".

 

3. Bendrijų įstatymo projekto 5 str. 4 d. numatyta, kad nepiniginių įnašų vertinimą atlieka steigėjai arba jų sprendimu (paryškinta – mūsų) nepriklausomi turto vertintojai. Tuo tarpu projekto 6 str. 8 d. siūloma įtvirtinti nuostatą, pagal kurią “jeigu bendrija steigiama bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektui sukurti ar kitiems bendrijos narių poreikiams tenkinti, pirminiai įnašai sumokami iki steigiamojo susirinkimo dienos”. Svarstytina, kokia forma ir tvarka turėtų būti priimami steigėjų sprendimai dėl nepiniginių įnašų vertinimo, kadangi projekte reglamentuojama tik steigiamojo susirinkimo sprendimų priėmimo tvarka (6 str.).

 

4. Atsižvelgiant į Notariato įstatymo 26 str. 5 p. vartojamą terminologiją, Bendrijų įstatymo projekto 7 str. 3 d. paskutiniame sakinyje terminas “parašų tapatumą” keistinas terminu “parašų tikrumą”.

 

5. Bendrijų įstatymo projekto 11 str. 13 d. nustatoma, kad “bendrijos narių sprendimai taip pat gali būti priimami balsuojant raštu Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka”. Atsižvelgiant į tai, kad pagal šiuo metu galiojančio įstatymo nuostatas balsavimo raštu tvarka galėjo būti nustatyta tik bendrijos įstatų nustatyta tvarka (21 str. 8 d.), projekte turėtų būti įtvirtinti atitinkami pasiūlymai Vyriausybei.

 

6. Bendrijų įstatymo projekto 12 str. 7 dalyje siūloma įtvirtinti taisyklę, pagal kurią bendrijos valdybos nariai bendrijai padarytą žalą atlygina solidariai, o valdybos nariai, priimant neteisėtus, bendrijai žalingus sprendimus balsavę prieš (tai turi būti užfiksuota protokole), nuo žalos atlyginimo atleidžiami. Atsižvelgiant į tai, kad pagal projekto to paties straipsnio 5 dalį valdybos posėdis laikomas įvykusiu, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 valdybos narių, lieka neaišku, kaip turėtų būti sprendžiamas ir posėdyje nedalyvavusių valdybos narių atsakomybės klausimas.

 

7. Bendrijų įstatymo projekto 18 str. 4 d. siūloma įtvirtinti nuostatą, pagal kurią bendrijos nariui išstojus iš bendrijos, narystė bendrijoje pasibaigia bendrijos įstatų nustatyta tvarka, įregistravus išstojimo faktą ir (paryškinta – mūsų) padarius pakeitimus bendrijos narių sąraše. Pažymėtina, kad pakeitimų bendrijos narių sąraše tvarkymas paliekamas bendrijos administracijos kompetencijai ir nuožiūrai. Todėl lieka neaišku, ar narystės bendrijoje pasibaigimas gali būti privalomai siejamas su tokiu juridiniu faktu.

 

8. Bendrijų įstatymo projekto 21 str. 3 d. siūloma įtvirtinti nuostatą, pagal kurią sprendimo dėl bendrijos pertvarkymo priėmimą patvirtinantis dokumentas turi būti pateiktas juridinių asmenų registrui ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo dieną (paryškinta – mūsų). Atsižvelgiant į tai, kad sprendimo dėl bendrijos pertvarkymo viešo paskelbimo reikalavimas projekte nėra detalizuotas, minėta nuostata turėtų būti tikslinama.

 

9. Bendrijų įstatymo projekto 23 straipsnyje siekiama įtvirtinti nuostatą, jog Valstybė ir savivaldybės, turėdamos tikslą išsaugoti ir plėtoti šalies būsto fondą, remia daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų bendrijas. Toks vienos rūšies bendrijų išskyrimas gali pažeisti civilinių santykių subjektų lygiateisiškumo principą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Įstatymo projekto 3 straipsnyje turėtų būti aptartas veikiančių bendrijų įstatų suderinimo su Bendrijų įstatymo reikalavimais (7 straipsnis).

 

Lietuvos Respublikos Seimas  pakeitė Lietuvos Respublikos daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatymą (2000 m. birželio 20 d. įstatymu Nr. VIII-1741) ir 3 straipsnyje nustatė, kad daugiabučio namo savininkų bendrija įgyvendina namo patalpų savininkų bendrąsias teises, pareigas ir interesus, susijusius tik su įstatymo nustatyta tvarka namui priskirto žemės sklypo valdymu, naudojimu, priežiūra ir tvarkymu. Žemės sklypų priskyrimo statiniams (namams) tvarka reglamentuota Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (1995 m. gruodžio 12 d. Nr. I-1120) 22 straipsnio 1 dalies 7 punkte (detalieji planai rengiami, kai žemės sklypai formuojami prie naudojamų statinių).

Lietuvos Respublikos daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatymo pakeitimo įstatymo projekte Nr. XP-1041 nuostatų, susijusių su bendrijos teisėmis ir pareigomis prižiūrėti ir tvarkyti įstatymo nustatyta tvarka namui priskirtą žemės sklypą, nėra. Todėl įsigaliojus daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatymo pakeitimo įstatymui taps nereglamentuotos daugiabučių namų savininkų bendrijų prievolės ir teisės į joms priskirtų žemės sklypų (teritorijų) priežiūrą, valymą.

Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 31 straipsnio 2 punkto 14 papunkčio nuostatos įpareigoja savivaldybes organizuoti bendrojo naudojimo teritorijų valymą, priežiūrą, apšvietimą. Tačiau daugiabučių namų (pastatytų iki 1990 metų) teritorijos, skirtos konkrečių bendrijų poreikiams tenkinti, nėra bendrojo naudojimo. Esantiems daugiabučiams namams (pastatytiems iki 1990 metų) žemės sklypai (teritorijos) įstatymo nustatyta tvarka nepriskirti.

Manome, kad įstatymo projekto nuostatos orientuotos į naujas bendrijas, kurios steigiamos naujuose pastatytuose ar statomuose daugiabučiuose namuose. Tokie daugiabučiai namai Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo nustatyta tvarka turi suformavę žemės sklypą, kurį valdo nuomos ar nuosavybės teisėmis.

            Siūlome papildyti Daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-1041 nuostatas ir numatyti savivaldybių taryboms įgaliojimus nustatyti bendrijoms laikinas valymo ir tvarkymo teritorijos ribas, iki tol, kol bendrijų valdomiems, naudojamiems statiniams įstatymo nustatyta tvarka bus priskirti žemės sklypai (teritorijos).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Taip pat nustatyti  bendrijoms teisę ir pareigą valyti, tvarkyti ir prižiūrėti suformuotus įstatymo nustatyta tvarka žemės sklypus (teritorijas) prie naudojamų statinių.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atsižvelgti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komitetas pritaria Seimo narių D.Bekintienės ir V. Boreikienės pasiūlymui papildyti projekto 23 straipsnį, paremtam Lietuvos būsto strategijos prioritetine kryptimi –gyvenamųjų namų atnaujinimo ir modernizavimo skatinimu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vilniaus apygardos administracinis teismas, 2004 07 08 sprendimu panaikindamas Vilniaus m. savivaldybės tarybos sprendimo dalį, padarė išvadą, kad tik įstatymų (Teritorijų planavimo ir Žemės įstatymų)  nustatyta tvarka suformuotam, nustatytam ir priskirtam bendrijai ir Nekilnojamojo turto registre įregistruotam sklypui , o ne kitaip (t.y. tarybos sprendimu) nustatytose ar priskirtose teritorijose

turi būti įgyvendinamos bendrijų pareigos, susijusios su bendrojo naudojimo žemės sklypo priežiūra ir tvarkymu

 

Komitetas pritaria Seimo narių D.Bekintienes ir V. Boreikienes pasiūlymams papildyti įstatymo projekto 2 ir 19 straipsnius

 

5.      Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

2006 02  22

Seimo narės  D.Bekintienė,

V. Boreikienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2006 02  22

Seimo narė

V.Boreikienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2006 03 08 Komiteto posėdyje

Seimo nariai S.Mikelis,

V. Boreikienė

1. Papildyti 2 straipsnį nauja 3 dalimi: .

3. Bendrija – ribotos civilinės atsakomybės pelno nesiekiantis viešasis juridinis asmuo, įsteigta naudoti ir valdyti bendrosios dalinės nuosavybės teise bendrojo naudojimo objektus arba juos sukurti bendrijos narių poreikiams tenkinti, atstovauti bendrijos narių socialiniams ir ekonominiams interesams.”

 

2. Papildyti 2 straipsnį 11 dalimi:

“11. Bendrojo naudojimo žemės sklypas bendrosios dalinės nuosavybės teise ar kitais įstatymo nustatytais pagrindais bendraturčių naudojamas ir/ar valdomas žemės sklypas arba bendraturčių valdomam objektui priskirtas su šiuo objektu funkcionaliai susijęs žemės sklypas.”

 

3. Atitinkamai sunumeruoti visas 2 straipsnio dalis.

 

4. Pakeisti 5 straipsnio 6 dalį:

“6. Jeigu bendrija steigiama esamame daugiabučiame gyvenamajame name, kuriam Civilinio kodekso nustatyta tvarka paskirtas bendrojo naudojimo objektų administratorius, bendrijos steigėjai prieš 30 dienų iki numatomo steigiamojo susirinkimo, turi raštu pranešti administratoriui ir savivaldybės vykdomajai institucijai apie bendrijos steigimo sutarties sudarymą ir numatomą bendrijos steigiamojo susirinkimo šaukimo datą. Administratorius privalo ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pranešimo gavimo dienos pateikti steigėjams bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektų aprašą bei butų ir kitų patalpų savininkų sąrašą su jų adresais.”

 

5. Pakeisti 6 straipsnio 1 dalį:

”1. Bendrijos steigiamasis susirinkimas šaukiamas steigimo sutartyje nustatyta tvarka. Apie šaukiamą steigiamąjį susirinkimą ne vėliau kaip prieš 14 dienų iki susirinkimo dienos turi būti raštu pranešta visiems steigėjams ir kitiems bendraturčiams, taip pat asmenims, suinteresuotiems bendrųjų poreikių tenkinimu, administratoriui ir savivaldybės vykdomajai institucijai, nurodant susirinkimo vietą ir laiką, pateikiant susirinkimo darbotvarkę, bendrijos įstatų projektą arba nurodant vietą, kur ir kokiu laiku galima susipažinti su įstatų projektu. “

 

6. Pakeisti 6 straipsnio 4 dalį:

“4. Steigiamojo susirinkimo sprendimai priimami steigėjų balsų dauguma. Kiekvienas steigėjas turi vieną balsą. Tuo atveju, kada bendrija steigiama daugiabučiame name ar kitame pastate, kiekvienas steigėjas turi tiek balsų, kiek jam nuosavybės teise priklauso nekilnojamojo turto registre įregistruotų patalpų (objektų). Vienos patalpos bendraturčiams jų susitarimu atstovauja vienas asmuo, turintis vieną balsą.”

 

7. Pakeisti 6 straipsnio 6 dalį:

“7. Steigiamasis susirinkimas turi patvirtinti bendrijos įstatus ir priimti nutarimą įsteigti bendriją. išrinkti visuotinio bendrijos narių susirinkimo renkamų bendrijos organų narius

 

8. Papildyti 6 straipsnį nauja 6 dalimi:

”6. Steigiamasis susirinkimas turi būti protokoluojamas. Protokolą pasirašo susirinkimo pirmininkas ir sekretorius. Protokolas turi būti surašytas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo steigiamojo susirinkimo dienos. Prie steigiamojo susirinkimo protokolo turi būti pridedamas susirinkime dalyvavusių asmenų sąrašas.”

    Atitinkamai buvusias 6, 7, 8, dalis laikyti 7, 8, 9 dalimis.

 

9. Papildyti 6 straipsnį nauja 10 dalimi:

10. Jeigu steigiamojo susirinkimo metu kiti bendraturčiai pareiškia norą tapti bendrijos steigėjais, steigimo sutartis papildoma naujais nariais.

 

10.. Pakeisti 7 straipsnio 1 dalies 10 punktą:

“10) jeigu sudaromas įgaliotinių susirinkimas, atstovavimo šiame organe tvarka ir bendrijos narių skaičiaus atstovavimo kvota, jo susirinkimo kompetencija, susirinkimų šaukimo ir balsavimo jame tvarka;”

 

11. Pakeisti 9 straipsnio 3 dalį:

“3. Bendrijoje gali būti turi būti sudaroma ginčų nagrinėjimo komisija, taip pat sudaroma revizijos komisija arba (išrenkamas revizorius), jeigu visuotinis bendrijos narių susirinkimas nepasirenka audito įmonės,.”

 

12. Pakeisti 10 straipsnio 1 dalies 8 punktą:

“8) priima sprendimus dėl bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektų administravimo organizavimo ir nuolatinės techninės priežiūros paslaugų sutarčių sudarymo organizavimo;”

 

13. Pakeisti 10 straipsnio 1 dalies 15 punktą:

“15) priima sprendimus dėl su bendrijos veikla susijusių pelno nesiekiančių juridinių asmenų, išskyrus juridinius asmenis, kurių civilinė atsakomybė už juridinio asmens prievoles yra neribota, steigimo, jų reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo, dėl bendrijos stojimo į asociacijas ir išstojimo iš jų klausimus;”

 

14. Pakeisti 10 straipsnio1 dalies 17 punktą:

“17) priima sprendimą dėl nuostolių, atsiradusių dėl bendrijos ūkinės veiklos, dengimo ir žalos atlyginimo;”

 

15. Papildyti 10 straipsnį 4 dalimi:

4. Sprendimai, nurodyti šio straipsnio 1 dalies 7, 8, 9, 11, 12, 13 punktuose, priimami visų bendraturčių balsų dauguma. Šiuo atveju susirinkimų šaukimui ir sprendimų priėmimui mutatis mutandis taikomos šio įstatymo 11 straipsnio nuostatos.

 

16. Pakeisti 11 straipsnio 1, 5 ir 6 dalis:

1) “1. Bendrijos narių ar įgaliotinių susirinkimus šaukia valdymo organas įstatuose nustatyta tvarka. Susirinkimas taip pat turi būti sušauktas, kai to reikalauja revizijos komisija (revizorius) arba ne mažiau kaip ¼ bendrijos narių arba ¼ įgaliotinių, atstovaujančių bendrijos narius įgaliotinių susirinkimą. Jeigu valdymo organas per mėnesį nuo reikalavimo sušaukti bendrijos narių ar įgaliotinių susirinkimą pateikimo dienos susirinkimo nesušaukia, jį gali sušaukti revizijos komisija (revizorius) arba ¼ bendrijos narių arba ¼ įgaliotinių, atstovaujančių įgaliotinių susirinkimą bendrijos narius.”

2) “5. Bendrijos narių ar įgaliotinių susirinkimas gali priimti sprendimus ir yra laikomas įvykusiu, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip ½ bendrijos narių ar 2/3 įgaliotinių, atstovaujančių įgaliotinių susirinkimą bendrijos narius. Jeigu kvorumo nėra, bendrijos narių ar įgaliotinių susirinkimas laikomas neįvykusiu ir turi būti sušauktas pakartotinis bendrijos narių ar įgaliotinių susirinkimas, turintis teisę priimti sprendimus pagal neįvykusio susirinkimo darbotvarkę. Jis yra teisėtas, kai dalyvauja ne mažiau kaip ¼ bendrijos narių arba ½ įgaliotinių, atstovaujančių įgaliotinių susirinkimą bendrijos narius. Į dalyvaujančių bendrijos susirinkime narių skaičių įskaičiuojami ir tie nariai, kurie iš anksto yra pareiškę savo nuomonę raštu.”

3) “6. Bendrijos narių ar įgaliotinių susirinkimo nutarimai yra teisėti, kai už juos balsuoja daugiau kaip ½ susirinkime dalyvaujančių bendrijos narių ar įgaliotinių, atstovaujančių įgaliotinių susirinkimą bendrijos narius, narių, išskyrus šio straipsnio 7 dalyje numatytus atvejus.”

 

17. Pakeisti 13 straipsnio 1 dalį:

“1. Bendrijos ūkinę finansinę veiklą privalo kontroliuoti revizijos komisija (revizorius) arba audito įmonė. Revizijos komisijos nariai ir jos pirmininkas (revizorius) renkami visuotiniame bendrijos narių ar įgaliotinių susirinkime ne ilgesnei kaip 3 metų kadencijai.”

 

18. Pakeisti 14 straipsnio 3 dalį:

“3. Bendrijos finansiniams metams pasibaigus, iki visuotinio bendrijos narių ar įgaliotinių susirinkimo, bendrijos revizijos komisija (revizorius) ar nepriklausomas auditorius nustatyta tvarka turi patikrinti metinę finansinę atskaitomybę ir pateikti valdymo organui ir visuotiniam bendrijos narių susirinkimui revizijos aktą ar nepriklausomo auditoriaus išvadą.”

 

19. Pakeisti 19 straipsnio 3 dalies 2 punktą:

“2) tausoti ir tinkamai prižiūrėti bendrojo naudojimo objektus ir su jais susijusį bendrojo naudojimo žemės sklypą bei kitą turtą ;”

 

20. Pakeisti 20 straipsnio 1 dalį:

“1. Ginčai tarp bendrijos narių, kitų bendraturčių ne bendrijos narių, valdymo ar kitų bendrijos organų narių gali būti perduoti perduodami nagrinėti ginčų nagrinėjimo komisijai. jeigu ji yra sudaryta.

 

21. Pakeisti ir papildyti 23 straipsnį:

“1. Valstybė ir savivaldybės, turėdamos tikslą išsaugoti ir plėtoti nacionalinį turtą - šalies būsto fondą, remia daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų bendrijas, siekiančias tinkamai prižiūrėti ir modernizuoti gyvenamuosius namus.. Valstybės ar savivaldybių rėmimo būdus ir sąlygas nustato įstatymai, kiti teisės aktai bei Vyriausybės ar ir savivaldybių tarybų patvirtintos specialiosios programos.

2. Daugiabučių namų savininkų bendrijoms remti sudaromas specialus šių bendrijų rėmimo fondas. Jo sudarymo ir lėšų naudojimo tvarką nustato Vyriausybė.

3. Savivaldybių vykdomosios institucijos organizuoja ir užtikrina bendrijų nemokamą konsultavimą jų steigimo ir veiklos klausimais. “

 

1. Pakeisti 10 straipsnio 1 dalies 9 punktą:

“9) tvirtina bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo ar modernizavimo (remonto ar rekonstrukcijos), naujos naujų bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektų sukūrimo investicinius projektus, dalyvaujant šių objektų bendraturčiams;”

 

2. Pakeisti 11 straipsnio 2dalį:

“2. Apie šaukiamą bendrijos narių ar įgaliotinių susirinkimą jo organizatorius, nurodytas šio straipsnio 1 dalyje, turi ne vėliau kaip prieš 14 dienų iki susirinkimo dienos paskelbti skelbimų lentoje arba kitose gerai matomose vietose, nurodyti susirinkimo organizavimo vietą ir laiką ir kartu paskelbti susirinkimo darbotvarkę bei siūlomų sprendimų projektus arba nurodyti vietą, kur ir kokiu laiku galima susipažinti su sprendimų projektais. Jei susirinkimo darbotvarkėje numatyta rinkti valdymo organą, pakeisti bendrijos įstatus ar svarstyti lėšų skolinimosi, bendrijos reorganizavimo ar likvidavimo klausimus, tvirtinti bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo ar modernizavimo, naujos bendrosios dalinės nuosavybės objektų sukūrimo investicinius projektus, bendrijos metinę pajamų ir išlaidų sąmatą, apie bendrijos narių susirinkimą nariams pranešimas įteikiamas pasirašytinai. Siūlomų sprendimų projektai dėl lėšų skolinimosi, dėl bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo ar modernizavimo, naujų bendrosios dalinės nuosavybės objektų sukūrimo investicinių projektų tvirtinimo ne vėliau kaip prieš 14 dienų iki susirinkimo dienos bendrijos nariams ir bendraturčiams turi būti įteikiami arba perduodami. “

       Siūloma apsvarstyti, ar teikiamo įstatymo projektu reglamentuojamų teisinių santykių esmę atitinka pakeistas įstatymo pavadinimas. Įstatymo projekto XP-1041 1 straipsnyje naujos redakcijos įstatymo pavadinimą išdėstyti taip: “Lietuvos Respublikos bendrijų įstatymas Lietuvos Respublikos daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatymas

Pritarti

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

Pritarti

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

Pritarti

 

 

 

Pritarti

 

 

Pritarti

 

 

 

Pritarti

 

 

 

Pritarti

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

Pritarti

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

6.      Komiteto sprendimas: 1. Pritarti iš esmės įstatymo projektui.

2. Pasiūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Seimo teisės departamento, Seimo narių pasiūlymus, kuriems pritaria Komitetas, taip pat atsižvelgti į Seimo Pirmininkui adresuotą Daugiabučių namų savininkų bendrijų federacijos raštą dėl įstatymo projekto.


 

7.      Priimto sprendimo argumentai:

8.      Balsavimo rezultatai: 8 balsavo už;  prieš nebuvo; 1 susilaikė.


 

9.      Komiteto paskirtas pranešėjas: V.Boreikienė


 

10.  Komiteto narių atskiroji nuomonė:

Komiteto pirmininkas                                                                                                 Stasys Mikelis