LIETUVOS RESPUBLIKOS

TARNYBOS LIETUVOS RESPUBLIKOS MUITINĖJE STATUTO 15 IR 48 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, VIDAUS TARNYBOS STATUTO 35 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, VALSTYBĖS SAUGUMO DEPARTAMENTO STATUTO 43 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, TARNYBOS KALĖJIMŲ DEPARTAMENTE PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS STATUTO 42 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, DIPLOMATINĖS TARNYBOS ĮSTATYMO 54, 55 STRAIPSNIŲ IR 4, 5  PRIEDĖLIŲ  PAKEITIMO ĮSTATYMO, KARIŲ MATERIALINĖS ATSAKOMYBĖS ĮSTATYMO 4 IR 10 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, VALSTYBINIŲ SOCIALINIO DRAUDIMO PENSIJŲ ĮSTATYMO 9, 19 IR 56 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTŲ

 

A I Š K I N A M A S I S   R A Š T A S

 

2006 metų sausio 13 dieną Seime įregistruotas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 24 straipsnio ir įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo, Valstybės politikų, teisėjų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo 2, 4 straipsnių ir įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo projektas Nr.XP-1042. Šio įstatymo projekto tikslas – nustatyti, kad apskaičiuojant valstybės tarnautojų, valstybės politikų, teisėjų ir valstybės pareigūnų pareiginę algą vietoj minimaliosios mėnesinės algos (MMA) būtų taikomas pareiginės algos bazinis dydis (toliau – bazinis dydis), kurį kasmet tvirtins Seimas, priimdamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą.

Tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statuto 15 ir 48 straipsnių pakeitimo įstatymo, Vidaus tarnybos statuto 35 straipsnio pakeitimo įstatymo, Valstybės saugumo departamento statuto 43 straipsnio pakeitimo įstatymo, Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto 42 straipsnio pakeitimo įstatymo, Diplomatinės tarnybos įstatymo 54, 55 straipsnių  ir 4, 5 priedėlių pakeitimo įstatymo, Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo 9, 19 ir 56 straipsnių pakeitimo įstatymo, Karių materialinės atsakomybės įstatymo 4 ir 40 straipsnių pakeitimo įstatymo projektų tikslas - suderinti šiuose įstatymuose vartojamas sąvokas su aukščiau minėto įstatymo projekte numatomais pakeitimais. Karių materialinės atsakomybės įstatymo 4 ir 40 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu taip pat siekiama, pasikeitus Vyriausybės patvirtintam MMA dydžiui, išvengti nepagrįsto privalomosios karo tarnybos kariams nustatytos materialinės atsakomybės padidėjimo.

Šiuo metu minėtuose įstatymuose numatyta, kad Muitinės, Vidaus tarnybos, Kalėjimų departamento pareigūnų priedai už laipsnius bei Valstybės saugumo pareigūnų ir diplomatų priedai už tarnybinius, diplomatinius rangus apskaičiuojami koeficientais pagal Vyriausybės patvirtintą MMA. Muitinės pareigūno muitinės posto teritorijoje draudžiamas alkoholinių gėrimų kiekis bei kariui, padariusiam žalą dėl neatsargumo, nustatyta materialinė atsakomybė išreiškiama Vyriausybės nustatyta MMA. Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymas numato diferencijuoto dydžio MMA taikymą apskaičiuojant asmens valstybinio socialinio pensijų draudimo stažą ir asmens draudžiamųjų pajamų koeficientą skiriant valstybines socialinio draudimo pensijas. Asmens stažui apskaičiuoti taikoma mažiausia pagal dydį MMA (430 Lt) nustatyta Vyriausybės nutarimu, o draudžiamųjų pajamų koeficientui – didžiausią pagal dydį MMA (550 Lt).

Įstatymų projektuose (išskyrus Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo 9, 19 ir 56 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą) siūloma aukščiau minėtų įstatymų nuostatas, kuriose apskaičiavimams šiuo metu naudojamas MMA dydis, pakeisti baziniu dydžiu. Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo 9, 19 ir 56 straipsnių pakeitimo įstatymo projekte siūloma         apskaičiuojant stažą ir asmens draudžiamųjų pajamų koeficientą taikyti Vyriausybės nutarimu patvirtintą MMA dydį. Jei Vyriausybės nutarimu būtų nuspręsta atskiroms darbuotojų grupėms patvirtinti skirtingus šios algos dydžius,  valstybinio socialinio pensijų draudimo stažui apskaičiuoti siūloma taikyti mažiausią pagal dydį MMA, asmens draudžiamųjų pajamų koeficientui – didžiausią pagal dydį MMA. Tokiu būdu, būtų suderintos tarpusavyje teisės aktų nuostatos.      

Priėmus Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo 9, 19 ir 56 straipsnių pakeitimo įstatymą, turės būti pakeistas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 8 d. nutarimas Nr. 13 „Dėl minimaliosios mėnesinės algos taikymo Valstybinio socialinio pensijų draudimo stažui ir asmens draudžiamųjų pajamų koeficientui apskaičiuoti“ (Žin., 2004, Nr.7-138), priėmus  Diplomatinės tarnybos įstatymo 54, 55 straipsnių  ir 4, 5 priedėlių pakeitimo įstatymą, reikės pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. lapkričio 5 d. nutarimą Nr.1235 ,,Dėl Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos veiklos”, priėmus kitus aukščiau minėtų įstatymų projektus, daugiau teisės aktų keisti nereikės.

 Neigiamų priimtų įstatymų projektų pasekmių nenumatoma.

Įstatymų priėmimas kriminogeninei situacijai, korupcijai jokios įtakos neturės.

Verslo ir jo plėtros įstatymai neįtakos.

Įstatymų projektai neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos socialinės apsaugos Reglamentams.

Įstatymų projektų įgyvendinimui papildomų lėšų iš valstybės biudžeto ir valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto nereikės.

Įstatymo projektus parengė ir teikia Seimo narys Algirdas Sysas.

Reikšminiai įstatymų projektų žodžiai, reikalingi kad šie įstatymai būtų įtraukti į kompiuterinės paieškos sistemą, ,,minimalioji mėnesinė alga”, ,,materialinė žala”, ,,kariškiai”, ,,kompensacija”, ,,bazinis dydis”. Reikšminiai žodžiai pagal Europos žodyną Eurovoc: ,,minimalioji mėnesinė alga”, ,,kompensacija”, ,,darbo”, ,,užmokestis”.

 

 

 

 

 

Teikia:

Seimo narys Algirdas Sysas