LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮSTATYMO DĖL SUSITARIMO DĖL BENDRŲJŲ TECHNINIŲ TAISYKLIŲ RATINĖMS TRANSPORTO PRIEMONĖMS, ĮRANGAI IR DALIMS, KURIOS GALI BŪTI SUMONTUOTOS IR (ARBA) NAUDOJAMOS RATINĖSE TRANSPORTO PRIEMONĖSE, NUSTATYMO RATIFIKAVIMO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

 

Įstatymo projektu siūloma ratifikuoti Susitarimą dėl bendrųjų techninių taisyklių ratinėms transporto priemonėms, įrangai ir dalims, kurios gali būti sumontuotos ir (arba) naudojamos ratinėse transporto priemonėse, nustatymo (toliau – Susitarimas). 2000 m. Europos Bendrija prisijungė prie Susitarimo. Lietuva pagal Stojimo į Europos Sąjungą sutartį yra įsipareigojusi ratifikuoti šį Susitarimą.

Susitarimo tikslas – nustatyti visuotinį procesą, kuriuo Susitariančiosios Šalys gali kartu kurti bendrąsias technines taisykles dėl ratinių transporto priemonių, įrangos ir dalių, kurios gali būti sumontuotos ir (arba) naudojamos ratinėse transporto priemonėse, saugos, aplinkos apsaugos, energijos efektyvumo ir apsaugos nuo vagysčių, užtikrinti, kad taikomos procedūros rengiant bendrąsias technines taisykles būtų skaidrios, kad būtų deramai ir objektyviai atsižvelgta į esamas Susitariančiųjų Šalių technines taisykles ir Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos taisykles.

Šiuo metu projekte aptariami klausimai teisiškai nereglamentuoti.

Įgyvendinus Susitarimą, būtų nustatyta tvarka, skatinanti kurti bendrąsias technines taisykles, užtikrinančias ratinių transporto priemonių, įrangos ir dalių, kurios gali būti sumontuotos ir (arba) naudojamos ratinėse transporto priemonėse, aukšto lygio saugą, aplinkos apsaugą, energijos efektyvumą ir apsaugą nuo vagysčių.

Neigiamų pasekmių priėmus įstatymo projektą nenumatoma.

Susitarimo nuostatos užkerta kelią korupcijai, nes rengiant bendrąsias technines taisykles pagal šį Susitarimą ypač svarbu taikyti skaidrias procedūras, ir šių taisyklų rengimo procesas turi būti derinamas su Susitarimo Susitariančiųjų Šalių reguliuojamosios veiklos procesais.

Susitarimas skatins tarptautinės prekybos plėtrą bei vartotojų galimybę rinktis.

Susitarimas turi veikti kartu su 1958 m. Sutartimi dėl vienodų techninių nurodymų ratinėms transporto priemonėms, įrangai ir dalims, kurios gali būti sumontuotos ir (arba) naudojamos ratinėse transporto priemonėse, priėmimo ir pagal šiuos nurodymus išduotų patvirtinimų abipusio pripažinimo sąlygų, nedarydamas poveikio instituciniam autonomiškumui. Lietuvoje ši Sutartis buvo ratifikuota įstatymu (Žin., 2001, Nr. 19-587), o įsigaliojo nuo 2002 m. kovo 29 d.

Susitarimas atitinka Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus bei Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas.

Priėmus šį Susitarimą, reikės paskirti kompetentingą instituciją, atsakingą už šio Susitarimo įgyvendinimą.

Papildomų biudžeto lėšų, reikalingų šio įstatymo nuostatoms įgyvendinti, nereikia.

Įstatymo projektą parengė Susisiekimo ministerijos ES reikalų ir tarptautinių ryšių departamentas (direktorė Raimonda Liutkevičienė, tel. 239 3937), tiesioginė rengėja – šio departamento Tarptautinių ryšių ir protokolo skyriaus vyresnioji specialistė Inga Jankauskaitė (tel. 239 3857).

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia įtraukiant Susitarimą į kompiuterinės paieškos sistemą: „bendrosios techninės taisyklės“, „Susitariančioji Šalis“, „įranga ir dalys, kurios gali būti sumontuotos ir (arba) naudojamos ratinėse transporto priemonėse“, „skaidrios procedūros“.

Pažymėtina, kad šiuo metu nėra paskirtas Susisiekimo viceministras, todėl dekreto projekte įrašytas ministerijos valstybės sekretorius, kuris pateiks šį dekretą Seimo posėdyje, negalint jame dalyvauti Susisiekimo ministrui.

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                      Petras Čėsna