LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS

PAGRINDINIO KOMITETO

IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ ĮSTATYMO 11 STRAIPSNIO, 3 IR 4 PRIEDĖLIŲ PAKEITIMO     ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XP-996

2006 m. sausio 17  d. Nr.73

Vilnius

            1. Komiteto posėdyje dalyvavo:.

                B.Bradauskas, A.Butkevičius, R.Dagys, V.Galvonas, K.Glaveckas, R.Kupčinskas, J.Lionginas,  L.Počikovska, V.Muntianas.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1

Seimo teisės departamentas

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

                Vertinant projektą pagal jo santykį su Konstitucija, galiojančiais įstatymais bei juridinės technikos reikalavimais, teikiame šias pastabas:

1. Reikėtų papildyti įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinių sąrašą nuoroda “2003, Nr. 48-2108”.

2. Galima būtų pastebėti, kad Seimo sekretoriate yra užregistruotas Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 3 priedėlio pakeitimo įstatymo projektas (reg. Nr. XP-741), kurio nuostatose siūlomas kitoks nei pateiktame projekte reglamentavimas dėl gyvsidabrio lempų.

 

 

 

 

Pritarti

Nepritarti

 

 

 

 

Nėra įstatymo projekto pateikimo

 

3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1

Asociacija ,,Lietuvos maisto pramonė”

Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo projekte siūloma stiklinės pakuotės tarifą padidinti daugiau kaip 2 kartus. Toks stiklo pakuotės padidinimo tarifas alkoholinius gėrimus gaminančioms įmonėms papildomai sudarys daugiau kaip 3,6 milijono litų kasmetinių išlaidų, kurios galėtų būti investuotos į gaminamos produkcijos kokybę ar technologijas.

Atsižvelgiant į tai, kad stiklo pakuotės atliekų tvarkymo užduotis 2006 metams nustatyta 60 procentų (lyginant su 2005 metais padidinta 1,5 karto), prašome palikti šiuo metu galiojantį stiklo pakuotės tarifą t.y. 0,09 Lt/kg

Nepritarti

Stiklo tarifas didinamas nuo 0,09 Lt/kg iki 0,20 Lt/kg, atsižvelgus į stiklo pakuotės atliekų perdirbėjų pateiktus šios atliekos perdirbimo kaštų skaičiavimus ir stiklo pakuotės atliekų tvarkymo užduotis, kurios įpareigoja mūsų valstybę 2005 metais sutvarkyti 40 % stiklo pakuotės atliekų, o 2006 metais - net 60 % stiklo pakuotės atliekų. Dabar galiojantis mažas tarifas (0,09 Lt/kg) neskatina mokesčio mokėtojų tvarkyti stiklo pakuotės. Įstatyme nustatyti tarifai, kaip ekonominė priemonė, turi skatinti mokesčio mokėtojus tvarkyti pakuotės atliekas, o ne mokėti mokestį. Padidintas stiklo pakuotės tarifas taptų efektyvia ekonomine priemone, skatinančia ūkio subjektus tvarkyti šios pakuotės atliekas.

 

                4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: Negauta

 

                5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Seimo narys Rimantas Jonas Dagys

Siūlau Įstatymo projekto 4 straipsnyje Įstatymo taikymas 3 straipsnio įsigaliojimo  datą nustatyti nuo 2006 m. rugpjūčio 1 d. ir šį straipsnį išdėstyti:

,,4 straipsnis. Įstatymo taikymas

Šis Įstatymas įsigalioja nuo priėmimo dienos, išskyrus šio įstatymo 3 straipsnį, kuris įsigalioja nuo 2006 m. rugpjūčio 1 d.”

Pritarti  3 straipsnio įsigaliojimo datai nuo rugpjūčio 1d.

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil

Nr

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Aplinkos komitetas

Pritarti Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 11 straipsnio, 3 ir 4 priedėlių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-996 ir komiteto išvadoms dėl šio projekto.

 

Pritarti

 

2.

Audito komitetas

pritarti Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 11 straipsnio, 3 ir 4 priedėlių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-996 ir siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas

Pritarti

 

 

6. Komiteto pasiūlymai, pataisos, pastabos(pagal Seimo statuto 150 straipsnį, jeigu komitetas priima sprendimą numatytą 150 straipsniuose, pateikiami sprendimo argumentai):

Pritarti iniciatorių pateiktam ir  komiteto patobulintam įstatymo projektui bei komiteto išvadoms.

7. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirtas pranešėjas: B.Bradauskas     

9. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                                         Jonas Lionginas