DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO
ĮGYVENDINIMO ĮSTATYMO 4 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XP-277
2005 m. lapkričio 16 d. Nr. 43
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto nariai: Julius Dautartas, Vydas Gedvilas, Povilas Jakučionis, Vytautas Kamblevičius, Aušrinė M.Pavilionienė, Audronė Pitrėnienė, Valerijus Simulik, Dalia Teišerskytė, Roma Žakaitienė, Edvardas Žakaris, Komiteto vyresnysis patarėjas Alfonsas Ramonas, patarėjas, Kęstutis Kaminskas, Komiteto padėjėja J.Antanavičienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:.
Išvados autorius |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, jeigu pasiūlymas nepriimtinas |
Europos teisės departamentas prie LR Teisingumo ministerijos |
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo įgyvendinimo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XP-277, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų dėl įstatymo projekto atitikimo Europos Sąjungos teisę neturime. |
Pritarti |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas: |
Teisės departamente alternatyvių projektų negauta. Vertinant projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms, atkreiptinas dėmesys į keletą aspektų. Pirma, projekto nuostata pagal savo turinį vertintina kaip iš esmės atitinkanti Konstitucinio Teismo 2004 m. gruodžio 13 d. nutarimą, kuriame, be kita ko, nurodoma, jog Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo įgyvendinimo įstatymo 4 straipsnio 6 dalis (2002 m. liepos 4 d. redakcija) prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos 48 straipsnio 1 daliai, konstituciniam teisinės valstybės principui. Įgyvendinant šią Konstitucinio Teismo nutarimo nuostatą reikėtų atsižvelgti į tai, kad Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo įgyvendinimo įstatymo 4 straipsnio 6 dalies nuostatos praktiškai jau nėra taikomos, kadangi jose įtvirtinta valstybės tarnautojo pareiga atsisakyti su valstybės tarnyba nesuderinamos veiklos jau turėjo būti realizuota. Todėl aukščiau nurodyta Konstitucinio Teismo 2004 m. gruodžio 13 d. nutarimo nuostata gali būti įgyvendinama Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo įgyvendinimo įstatymo 4 straipsnio 6 dalį pripažįstant netekusia galios. Tačiau kartu su projektu pateiktame aiškinamajame rašte nėra vienareikšmiškai nurodoma, jog projekto tikslas – įgyvendinti Konstitucinio Teismo 2004 m. gruodžio 13 d. nuostatas. Be to, pažymėtina, kad Seimo statute yra įtvirtinta speciali Konstitucinio Teismo nutarimų įgyvendinimo procedūra. Seimo statuto 181(2) straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad “įsigaliojus Konstitucinio Teismo nutarimui, kad įstatymas (ar jo dalis) <...> prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, konstituciniam įstatymui, ne vėliau kaip per 3 mėnesius Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas arba jo teikimu kitas Seimo komitetas turi parengti ir pateikti Seimui svarstyti įstatymo (ar jo dalies) <...>, kuriuos Konstitucinis Teismas pripažino prieštaraujančiais Lietuvos Respublikos Konstitucijai, pakeitimo projektą”. Tačiau projekto aiškinamajame rašte nenurodoma, kad projektas parengtas Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pavedimu. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, atkreiptinas dėmesys į Seimo statuto 135 straipsnio 7 dalį, pagal kurią “įstatymo papildymo ar pakeitimo įstatymo projektas gali būti pateikiamas Seimo plenariniame posėdyje ne anksčiau kaip 6 mėnesiai po to įstatymo priėmimo. Šis reikalavimas netaikomas įgyvendinant Konstitucinio Teismo nutarimus Seimo statuto 1812 straipsnyje nustatyta tvarka arba kai įstatymo papildymo ar pakeitimo įstatymo projektą teikia Vyriausybė ar ne mažiau kaip 1/5 visų Seimo narių”. Pažymėtina, kad 2004 m. gruodžio 22 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo įgyvendinimo įstatymo 1 straipsnio pakeitimo įstatymą (Žin., 2004, Nr. 188-7001). 2. Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo 11 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad “įstatymo, kuriuo keičiamas, pildomas arba pripažįstamas netekusiu galios kitas įstatymas, pradžioje po nuorodos į įstatymo priėmimo vietą turi būti nurodoma (atskira eilute, skliausteliuose) keičiamo, papildomo arba pripažįstamo netekusiu galios kito įstatymo oficialus paskelbimo šaltinis ir įstatymų, kuriais buvo keičiamas ar pildomas atitinkamo to įstatymo straipsnis, jo dalis ar punktas, oficialaus paskelbimo šaltiniai”. Todėl reikėtų patikslinti keičiamo įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinius ir projekte nurodyto “Žin., 2004, Nr. 181-6708” atsisakyti kaip perteklinio. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.
4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Pasiūlymo autorius |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, jeigu pasiūlymas nepriimtinas |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria: 1. Pritarti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo įgyvendinimo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-277. (2005-10-28 d. LR Vyriausybės nutarimas Nr.1147). |
Pritarti
|
|
Seimo Sveikatos reikalų komitetas |
Pritarti projektui atsižvelgiant į Seimo Teisės departamento pastabas.
|
Pritarti
|
|
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas |
Pritarti projektui, atsižvelgiant į Seimo Teisės departamento 2 pastabą. |
Pritarti
|
|
5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.
6. Komiteto sprendimas: Pritarti projektui atsižvelgiant į Seimo Teisės departamento pastabas.
7. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
8. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nebuvo.
9. Komiteto paskirtas pranešėjas: Valerijus Simulik.
Komiteto pirmininkė Audronė Pitrėnienė