AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO 2394 straipsnio PAKEITIMO įstatymo PROJEKTO  ir  Lietuvos Respublikos vartotojų teisių gynimo įstatymo 5, 8, 10, 29, 30 straipsniŲ pakeiTIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 2394 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas) ir Lietuvos Respublikos vartotojų teisių gynimo įstatymo 5, 8, 10, 29, 30 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas parengtas atsižvelgus į Lietuvos Respublikos Seimo 2005 m. birželio 9 d. plenarinio posėdžio protokolo Nr. 35 (62) nutartį.

Įstatymo projektu Valstybinei visuomenės sveikatos priežiūros tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos pavedama nagrinėti Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 42 straipsnyje numatytų vartotojams teikiamų paslaugų saugą ir kokybę reglamentuojančių higienos norminių aktų pažeidimus. Šią funkciją šiuo metu vykdo Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos.

Atsižvelgus į Lietuvos Respublikos Seimo Teisės ir Teisėtvarkos komiteto 2005 m. birželio 8 d. pateiktas išvadas dėl Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 2394 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-380, Lietuvos Respublikos vartotojų teisių gynimo įstatymo 5, 8, 10, 29, 30 straipsnių pakeitimo projektu numatoma Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar jai pavaldžių visuomenės sveikatos centrų apskrityse kompetencija kontroliuoti, kaip laikomasi minėto įstatymo nuostatų, nagrinėti vartotojų skundus dėl jų pažeistų teisių, t.y. ginti vartotojų teises.

Teigiamos ketinamų reguliuoti santykių savybės – sukuriamas teisinis pagrindas Valstybinei visuomenės sveikatos priežiūros tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir jos įgaliotiems pareigūnams taikyti administracinio poveikio priemones, nustačius vartotojams teikiamų paslaugų saugą ir kokybę reglamentuojančių higienos norminių aktų pažeidimus.

Neigiamų priimtų įstatymų pasekmių nenumatoma.

Įstatymai įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.

Įstatymų projektai įtakos verslo sąlygoms neturės.

Priėmus teikiamus projektus galiojančių teisės aktų keisti ar panaikinti nereikės. Įstatymui įgyvendinti įstatymų lydimųjų aktų nereikės.

Įstatymų projektai atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir neprieštarauja Europos Sąjungos dokumentams.

Įstatymų projektai suderinti su suinteresuotomis institucijomis – Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Europos teisės departamentu prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos, Nacionaline vartotojų teisių apsaugos taryba prie Teisingumo ministerijos.

Įstatymų įgyvendinimas nepareikalaus papildomų biudžeto lėšų, kadangi 2005 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu ir jo pakeitimu Sveikatos apsaugos ministerijai dėl minėtų paslaugų kontrolės funkcijos vykdymo buvo padidinti asignavimai.

Įstatymų projektus rengė Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (direktorius – Vytautas Bakasėnas, tel. 85 2764282, el. p. [email protected]).

Reikšminiai įstatymų projektų žodžiai: Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba, paslaugų saugą ir kokybę reglamentuojančių higienos norminių aktų pažeidimai.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                   Žilvinas Padaiga