LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮSTATYMO DĖL SUSITARIMO DĖL VISUOTINIŲ TECHNINIŲ TAISYKLIŲ NUSTATYMO RATINĖMS TRANSPORTO PRIEMONĖMS, ĮRANGAI IR DALIMS, KURIOS GALI BŪTI SUMONTUOTOS IR (ARBA) NAUDOJAMOS RATINĖSE TRANSPORTO PRIEMONĖSE, RATIFIKAVIMO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

 

Įstatymo projektu siūloma ratifikuoti Susitarimą dėl visuotinių techninių taisyklių nustatymo ratinėms transporto priemonėms, įrangai ir dalims, kurios gali būti sumontuotos ir (arba) naudojamos ratinėse transporto priemonėse (toliau – Susitarimas). 2000 m. Europos Bendrija prisijungė prie Susitarimo. Lietuva, pagal Stojimo į Europos Sąjungą sutartį, yra įsipareigojusi ratifikuoti šį Susitarimą.

Naujojo Susitarimo tikslas – nustatyti visuotinį procesą, kuriuo Susitariančiosios Šalys gali kartu kurti visuotines technines taisykles dėl ratinių transporto priemonių, įrangos ir dalių, kurios gali būti sumontuotos ir (arba) naudojamos ratinėse transporto priemonėse, saugos, aplinkos apsaugos, energijos efektyvumo ir apsaugos nuo vagysčių, užtikrinti, kad taikomos procedūros rengiant visuotines technines taisykles būtų skaidrios, kad būtų deramai ir objektyviai atsižvelgta į esamas Susitariančiųjų Šalių technines taisykles ir Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos (toliau – JT EEK) taisykles.

Šiuo metu projekte aptariami klausimai teisiškai nereglamentuoti.

Įgyvendinus Susitarimą, būtų nustatyta tvarka, skatinanti kurti visuotines technines taisykles, užtikrinančias ratinių transporto priemonių, įrangos ir dalių, kurios gali būti sumontuotos ir (arba) naudojamos ratinėse transporto priemonėse, aukšto lygio saugą, aplinkos apsaugą, energijos efektyvumą ir apsaugą nuo vagysčių.

Neigiamų pasekmių priėmus įstatymo projektą nenumatoma.

Susitarimo nuostatos užkerta kelią korupcijai, nes rengiant visuotinius techninius nurodymus pagal šį Susitarimą ypač svarbu taikyti skaidrias procedūras ir šis rengimo procesas turi būti derinamas su Susitarimo Susitariančiųjų Šalių reguliuojamosios veiklos procesais.

Naujasis Susitarimas skatins tarptautinės prekybos plėtrą bei vartotojų galimybę rinktis.

Susitarimas turi veikti kartu su 1958 m. Sutartimi dėl vienodų techninių nurodymų ratinėms transporto priemonėms, įrangai ir dalims, kurios gali būti sumontuotos ir (arba) naudojamos ratinėse transporto priemonėse, priėmimo ir pagal šiuos nurodymus išduotų patvirtinimų abipusio pripažinimo sąlygų (toliau – Sutartis), nedarydamas poveikio instituciniam autonomiškumui. Lietuvoje ši Sutartis įsigaliojo nuo 2002 m. kovo 29 d.

Susitarimas atitinka Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus bei Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas.

Priėmus šį Susitarimą, reikės paskirti kompetentingą instituciją, atsakingą už šio Susitarimo įgyvendinimą.

Papildomų biudžeto lėšų, reikalingų šio įstatymo nuostatoms įgyvendinti, nereikia.

Įstatymo projektą parengė Susisiekimo ministerijos Tarptautinių ryšių ir Europos Sąjungos reikalų departamentas (direktorė Raimonda Liutkevičienė, tel. 239 3937), tiesioginė rengėja – šio departamento Tarptautinių ryšių skyriaus vyresnioji specialistė Inga Jankauskaitė (tel. 239 3857).

 

 

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia įtraukiant Susitarimą į kompiuterinės paieškos sistemą: „visuotines technines taisykles“, „Susitariančioji Šalis“, „įranga ir dalys, kurios gali būti sumontuotos ir (arba) naudojamos ratinėse transporto priemonėse“, „skaidrios procedūros“.

Šis Susitarimas ir jo priedai, kurie yra Susitarimo sudedamoji dalis, įsigalioja 30 dieną nuo tos dienos, kai mažiausiai penkios šalys ir (arba) regioninės ekonominės integracijos organizacijos tampa Susitariančiosiomis Šalimis pagal 9 straipsnį. Į penketą turi įeiti Europos Bendrija, Japonija ir Jungtinės Amerikos Valstijos.

 

 

 

 

Finansų ministras, l.e. susisiekimo

ministro pareigas                                                                                             Zigmantas Balčytis