LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO 183 STRAIPSNIO PAKEITIMO  ĮSTATYMO PROJEKTO

        AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

Projekto pirminiai siūlytojai: nėra.

Projekto tikslas ir uždaviniai: Įstatymo projektas teikiamas, siekiant suderinti Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 183 straipsnio nuostatas su Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 164-5971) nuostatomis.

Šiuo metu teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai: Galiojančio ATPK 183 straipsnio (Viešosios rimties trikdymas) norma nustato administracinę atsakomybę dėl keliamo triukšmo gyvenamosiose patalpose, įmonėse , įstaigose ir organizacijose tik nuo 22 iki 6 valandos, o viešosiose vietose – visą parą, be to, triukšmo apibrėžimas ATPK 183 straipsnyje neatitinka Triukšmo valdymo įstatyme vartojamos triukšmo sąvokos.

 

Numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama: Teikiamo projekto naujas reglamentavimas suderinamas su Triukšmo valdymo įstatymo tikslais ir sąvokomis. Atsižvelgiant į tai, tikslinama ATPK 183 straipsnio 1 dalyje vartojama triukšmo sąvoka pagal Triukšmo valdymo įstatymo 2 straipsnio 19 dalį. Kadangi Triukšmo valdymo įstatymo 2 straipsnio 23 dalis ir 14 straipsnio 3 dalis reglamentuoja, kad triukšmo šaltinio valdytojas privalo imtis priemonių skleidžiamam triukšmui šalinti ar mažinti, jei jis viršija triukšmo ribinį dydį dienos, vakaro ar nakties metu, todėl teikiamame projekte siūloma taikyti administracinio poveikio priemones triukšmo šaltinio valdytojams, nesiimantiems triukšmo ribojimo priemonių ir dienos metu ne tik viešosiose vietose, bet ir gyvenamosiose patalpose, įmonėse, įstaigose ir organizacijose ir jų teritorijoje. Laukiami teigiami rezultatai – žmonių gyvybės, sveikatos bei aplinkos apsauga nuo neigiamo triukšmo poveikio, geresnė žmonių gyvenimo kokybė.

Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės:  nenumatomos.

Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą: Įstatymo reguliacinė norma inkorporuojama į administracinės teisės normų teisės šaką.

Lydimųjų teisės aktų įstatymui įgyvendinti nereikia, kadangi Triukšmo valdymo įstatymo 13 straipsniu, įsigaliosiančiu 2005 m. birželio 1 d., nustatyta, kad savivaldybių institucijos nustato pavaldžių viešojo administravimo institucijų kompetenciją triukšmo valdymo srityje, taip pat atitinkamai papildytas Vietos savivaldos įstatymas. Ryšium su nustatytąja data, teikiamo įstatymo projekto 2 straipsniu nustatoma Įstatymo įsigaliojimo data 2005 m. birželio 1 d.

Šis įstatymo projektas neprieštarauja Europos Sąjungos teisės aktams.

Biudžeto lėšų įstatymo įgyvendinimas nepareikalaus.

Įstatymo projekto autorė: Seimo narė Dangutė Mikutienė.

Įstatymo projekto reikšminiai žodžiaitriukšmas, administracinė nuobauda, viešoji rimtis.

 

 

 

 

 

 

Seimo narė                                                                                          Dangutė Mikutienė