LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NARYS

Gediminas Kirkilas

 

PASIŪLYMAS

Lietuvos Respublikos tarptautinių operacijų, pratybų ir kitų karinio bendradarbiavimo renginių įstatymo 2, 4, 8, 9, 10, 11 ir 12 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui (XP-352)

 

            Siūlau papildyti Lietuvos Respublikos tarptautinių operacijų, pratybų ir kitų karinio bendradarbiavimo renginių įstatymo 2, 4, 8, 9, 10, 11 ir 12 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą (XP-352), šio projekto 2 straipsnį (Įstatymo 4 straipsnio pakeitimas) papildant nauja 3 dalimi:

            “3. Papildyti 4 straipsnį 8 dalimi:

8. Ypatingais atvejais, kai gali kilti grėsmė Lietuvos karių ir civilių krašto apsaugos sistemos tarnautojų ar jų šeimos narių saugumui, siunčiamų atlikti tarnybą tarptautinėje operacijoje Lietuvos karių ir civilių krašto apsaugos sistemos tarnautojų asmens tapatybė gali būti užšifruojama Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

Siūloma nuostata siekiama užtikrinti asmenų, atliekančių tarnybą tarptautinėse operacijose, ir jų artimųjų saugumą. Šia nuostata yra patikslinamas ankstesnis mano siūlymas, įregistruotas Seimo posėdžių sekretoriate 2005 m. balandžio 15 d.

Šiuo metu galiojantys Lietuvos Respublikos teisės aktai numato galimybę užšifruoti tik operatyvinę, tame tarpe ir žvalgybos, veiklą  vykdančių asmenų tapatybes. Žvalgybos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 64-1931) 10 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatyta, kad žvalgybos tarnybos turi teisę įslaptinti žvalgybos tarnautojus, užšifruoti jų tarnybinę priklausomybę, taip pat įslaptinti ir užšifruoti žvalgybos tarnautojų bei žvalgybos bendradarbių asmens tapatybę. Operatyvinės veiklos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 65-2633) 3 straipsnio 13 dalyje slapta operatyvinė apklausa apibrėžiama kaip operatyvinės apklausos rūšis, kai jos vykdytojo priklausomybė operatyvinės veiklos subjektui yra užšifruojama. Operatyvinės veikos subjektai šifruodami operatyvinę veiklą vykdančių asmenų tapatybes Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 12 d. nutarimo Nr. 1025-11 nustatyta tvarka gamina ir naudoja operatyvinei veiklai asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, dokumentų blankus ir jų rekvizitus.

Tuo tarpu Lietuvos karių ir civilių krašto apsaugos sistemos tarnautojų, atliekančių tarnybą tarptautinėse operacijose, asmens tapatybės šifravimo galimybė nenumatoma. Šie asmenys, atlikdami tarnybą tarptautinėse operacijose, vykdo ne mažiau pavojingą veiklą: dalyvauja tiesioginiuose koviniuose veiksmuose, taip pat specialiose operacijose, kurių metu gali būti sunaikinti priešininkai ar padaryta išskirtinė žala priešiškai organizacijai. Teikiamu siūlymu būtų įteisinti galimybė Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka užšifruoti Lietuvos karių ir civilių krašto apsaugos sistemos tarnautojų, siunčiamų atlikti tarnybą tarptautinėse operacijose, asmens tapatybes.

 

Seimo narys                                                                Gediminas Kirkilas

 

2005 m. balandžio 19 d.