LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
NACIONALINIO SAUGUMO IR GYNYBOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TARPTAUTINIŲ OPERACIJŲ, PRATYBŲ IR KITŲ KARINIO BENDRADARBIAVIMO RENGINIŲ ĮSTATYMO 2, 4, 8, 9, 10, 11, IR 12 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (XP-352)
2005 m. balandžio 13 d.
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: NSGK pirmininkas A.Sadeckas, NSGK pirmininko pavaduotojas A.Kašėta, NSGK nariai: A.Baranauskas, R.Bašys, R.Juknevičienė, S.Pečeliūnas, M.Petrauskienė, R.Smetona, komiteto vyr. patarėjas D.Valiulis, patarėjas D.Blinkevičius, padėjėjas M.Žemaitis, KAM viceministras G.Šivickas, KAM patarėjas D.Žalimas, KAM Antrojo operatyvinių tarnybų departamento direktoriaus pavaduotojas J.Markevičius, URM Saugumo politikos departamento Grėsmių analizės, krizių valdymo ir tarptautinių operacijų skyriaus pirmoji sekretorė N.Dalmantaitė, URM Daugiašalių santykių departamento direktoriaus pavaduotoja D.Kraulytė, Prezidento patarėjas A.Balčiūnas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:
Eil. Nr. |
Pasiūlymų teikėjas |
Pasiūlymai |
Komiteto nuomonė |
Argumentai pagrindžiantys nuomonę |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2005-03-29 išvada Nr. XP-352) |
Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo 10 straipsnio 2 dalis numato, kad teisės akto turinys turi būti logiškas, glaustas ir aiškus. Manytume, kad pagal šį reikalavimą būtų galima:
1. Projekto 4 straipsnį, keičiantį šiuo metu galiojančio Įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 2 punktą išdėstyti taip: “2) jeigu rengiamos bendro su kita valstybe (valstybėmis) karinio vieneto, bendros su NATO ar Europos Sąjungos institucijomis ar valstybėmis, pratybos ar kitas renginys, kuriame vienu metu gali dalyvauti mažiau nei 1600 kitos valstybės (valstybių), NATO ar Europos Sąjungos valstybių karių ir karinėms pajėgoms priskirtų civilių tarnautojų”.
2. Projekto 5 straipsnį, keičiantį šiuo metu galiojančio Įstatymo 10 straipsnio 3 dalies 2 punktą išdėstyti taip: “2) jeigu rengiamos bendro su kita valstybe (valstybėmis) karinio vieneto, bendros su NATO ar Europos Sąjungos institucijomis ar valstybėmis, pratybos ar kitas renginys, kuriame vienu metu gali dalyvauti mažiau nei 800 kitos valstybės (valstybių), NATO ar Europos Sąjungos valstybių karių ir karinėms pajėgoms priskirtų civilių tarnautojų.”
3. Taip pat atkreipiame dėmesį, kad Projekto 6 straipsniu keičiamu Įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje po žodžių “kiti teisės aktai” reikalingas kablelis.
|
Nepritarti
Nepritarti
Nepritarti
|
Teisės departamento siūloma Įstatymo projekto 4 straipsnio redakcija būtų glaustesnė, tačiau tampa nebeaišku kas yra kita valstybė (valstybės), kurios iki 1600 karių gali atvykti. Praktikoje gali būti neteisingai aiškinama, kad tai yra bet kuri valstybė, o ne būtinai ta, su kuria turimas bendras karinis vienetas
Įstatymo 10 straipsnio 3 dalies 2 punktas reglamentuoja Lietuvos, o ne NATO ar Europos Sąjungos valstybių, karių siuntimą į užsienį, todėl Teisės departamento siūloma Projekto 5 straipsnio redakcija iš esmės iškreipia šio straipsnio prasmę.
Projekto 6 straipsnyje keičiant 11 straipsnio 3 dalį po žodžių “kiti teisės aktai” kablelio nereikia, nes po šių žodžių yra jungtukas “bei”. |
3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.
4. Valstybinių institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.
5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.
7. Komiteto pasiūlymai, pataisos, pastabos: pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.
8. Balsavimo rezultatai:. bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirtas pranešėjas: A.Sadeckas
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nebuvo.
Komiteto pirmininkas Alvydas Sadeckas