LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

ŠVIETIMO, MOKSLO IR KULTŪROS KOMITETAS

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D A

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS AUKŠTOJO MOKSLO IR MOKSLO IR STUDIJŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr.IXP-3155

2005 m. kovo 30 d. Nr. 10

Vilnius

            1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto nariai — V.Gedvilas, J.Dautartas, R.Žakaitienė, D.Teišerskytė, G.Steponavičius, M.A.Pavilionienė, P.Jakučionis, E.Žakaris, V.Kamblevičius, A.Pitrėnienė

 

            2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:

Eil Nr.

Pasiūlymo autorius

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, jeigu pasiūlymas nepriimtinas

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

            1. Projekto pirmojo skirsnio 2 straipsnio keičiamo įstatymo 13 straipsnio 4 dalyje numatyta, kad “nevalstybinę aukštąją mokyklą gali steigti fizinis arba juridinis asmuo <…>, turintis penkerių metų neformaliojo arba formaliojo švietimo organizavimo patirtį <…>”. Iš šios nuostatos neaišku ką reikėtų laikyti neformaliojo arba formaliojo švietimo organizavimo patirtimi. Todėl, manytume, kad reikėtų detalizuoti šią nuostatą įvardinant kokia veikla turėtų būti laikoma neformaliojo arba formaliojo švietimo organizavimo patirtimi.

 

 

Patobulintame projekto variante šis straipsnis nekeičiamas

 

 

            2. Projekto 5 straipsnyje keičiamo įstatymo 32 straipsnyje nustatyta, kad profesoriaus emerito mėnesinė išmoka mokama universiteto senato nustatyta tvarka, o konkretų išmokos dydį nustato universiteto senatas. Manytume, kad paskutinis straipsnio sakinys yra perteklinis, nes universiteto senato nustatyta tvarka, pagal kurią mokama profesoriaus emerito mėnesinė išmoka, apima visus išmokos mokėjimo aspektus, tuo pačiu ir išmokos dydį. Analogišką pastabą galima būtų pateikti ir dėl antrojo skirsnio 1 straipsnyje keičiamo įstatymo 38 straipsnio 3 dalies paskutiniojo sakinio. Be to, nevisiškai aišku koks nuostatos “konkretus išmokos dydis” turinys.

 

 

Patobulintame projekto variante šis straipsnis nekeičiamas

 

 

            3.Dėl projekto 6 straipsnio. Keičiamo įstatymo 47 straipsnyje,visų pirma, turėtų būti įtvirtintos bendrosios nuostatos reglamentuojančios aukštųjų mokyklų bendro studentų priėmimo klausimus. Detaliau šios klausimus galėtų reguliuoti poįstatyminis teisės aktas – projekte minimos Aukštųjų mokyklų bendro studentų priėmimo taisyklės. Tačiau tokiu atveju projekte reikėtų įvardyti instituciją, kuri šias taisykles priimtų, o jei tikslinga – nustatyti ir jų derinimo tvarką. Išsprendus šiuos klausimus šiame straipsnyje, nebereikėtų pildyti įstatymo 67 straipsnio projekte siūloma 8 dalimi.

 

 

Patobulintame projekto variante ši straipsnio nuostata nekeičiama

2.

Prezidento patarėja N.Putinaitė

Pakeisti 5 straipsnio 7 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

“4) informuoti steigėjus, visuomenę ir valdžios bei valdymo institucijas apie savo veiklą, studijų kokybės užtikrinimo priemones ir lėšų naudojimą;”

Pritarti

 

3.

ŠMKK vyr. patarėjas A.Ramonas

Papildyti 5 straipsnį 9 ir 10 dalimis:

„9. Nevalstybinė aukštoji mokykla savo pavadinime negali vartoti valstybinės aukštosios mokyklos pavadinimo.

10. Kiti studijas vykdantys subjektai savo pavadinime negali vartoti žodžių „aukštoji mokykla“, „universitetas“, „kolegija“, „akademija“, „institutas“, taip pat kitų žodžių, galinčių klaidinti dėl studijas vykdančio subjekto statuso.

Pritarti

 

 

 

Papildyti 25 straipsnio 2 dalies 8 punktą žodžiais “tų ataskaitų pagrindu parengia informaciją steigėjui apie metinę universiteto veiklą ir perskaito pranešimą Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitete;” ir visą 9 punktą išdėstyti taip:

8) viešai skelbia ir teikia senatui ir Ministerijai metinę universiteto veiklos ataskaitą, metinę pajamų ir išlaidų sąmatą bei jos įvykdymo ataskaitą; tų ataskaitų pagrindu parengia informaciją steigėjui apie metinę universiteto veiklą ir perskaito pranešimą Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitete;”

Nepritarti

Informacijos Seimui pateikimo formos gali būti ir kitokios

 

 

Pakeisti 47 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Asmenys, sutinkantys mokėti visą studijų kainą, konkurso būdu gali būti priimami į vakarinės ir neakivaizdinės formų visų pakopų studijas ir dieninės formos rezidentūros studijas, taip pat iki 2005-2006 metų – į antrosios pakopos dieninės formos studijas.“

Pritarti

 

4.

Mokslo ir studijų departamento teisininkė J.Voitkun

8 straipsnio 5 dalies pakeitimas

8 straipsnio 5 dalyje išbraukti paskutinį sakinį ir šią dalį išdėstyti taip:

„5. Nevalstybinės aukštosios mokyklos statutas priimamas jos steigėjo nustatyta tvarka, o keičiamas – statute nustatyta tvarka. Nevalstybinės aukštosios mokyklos statutą registruoja Ministerija.

Pritarti

 

 

 

12 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„12 straipsnis. Aukštųjų mokyklų ir Sstudijų ir mokymo programų registrai registras

Švietimo įstaigų bei mokslo ir studijų institucijų valstybės registrą bei Studijų ir mokymo programų registrą steigia Vyriausybė. Šiuos registrus  Šį registrą tvarko Ministerija.“

Pritarti

 

 

 

13 straipsnio 4 dalies pakeitimas

13 straipsnio 4 dalyje vietoj žodžių „leidimo steigti aukštąją mokyklą išdavimo“ įrašyti žodžius „pritarimo išduoti leidimą vykdyti studijas“ ir šią dalį išdėstyti taip:

            „4. Nevalstybinę aukštąją mokyklą ar užsienio aukštosios mokyklos filialą gali steigti tik juridinis asmuo (išskyrus Lietuvos Respublikos valstybines aukštąsias mokyklas), turintis materialinę bazę, būtiną aukštosios mokyklos veiklai užtikrinti ir Vyriausybės nustatyta tvarka gavęs leidimą vykdyti studijas. Ministerija Vyriausybės nustatyta tvarka teikia Vyriausybei išvadą dėl leidimo steigti aukštąją mokyklą išdavimo pritarimo išduoti leidimą vykdyti studijas arba informuoja pareiškėjus apie neigiamo sprendimo priėmimo priežastis.“

Pritarti

 

 

 

16 straipsnio 1 ir 4 dalių pakeitimas

1. Pakeisti 16 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

            „1. Aukštoji mokykla turi teisę pradėti savo veiklą nuo jos ir studijų programų įregistravimo Švietimo įstaigų bei mokslo ir studijų institucijų valstybės juridinių asmenų registre bei Studijų ir mokymo programų registre dienos. Nauja aukštoji mokykla registruojama Švietimo įstaigų bei mokslo ir studijų institucijų valstybės juridinių asmenų registre po to, kai Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos sudaryta komisija patvirtina, kad sąlygos, kurios buvo nurodytos priimant nutarimą steigti aukštąją mokyklą ar išduoti licenciją pritarti leidimo vykdyti studijas išdavimui, yra įvykdytos.“

2. 16 straipsnio 4 dalyje vietoj žodžių „išduotos licencijos“ įrašyti žodžius „išduoto leidimo vykdyti studijas“ ir šią dalį išdėstyti taip:

„4. Jei aukštosios mokyklos veikla įvertinama neigiamai, ministras gali nustatyti aukštajai mokyklai ne didesnį kaip 2 metų laikotarpį trūkumams pašalinti. Jeigu pasibaigus nustatytam terminui valstybinė aukštoji mokykla vėl įvertinama neigiamai, ministras inicijuoja valstybinės aukštosios mokyklos reorganizavimą arba likvidavimą. Jei pakartotinai neigiamai įvertinama nevalstybinės aukštosios mokyklos veikla, Vyriausybė sprendžia šiai mokyklai išduotos licencijos išduoto leidimo vykdyti studijas panaikinimo klausimą.“

Pritarti

 

 

 

17 straipsnio 5 dalies 1 punkto bei 8 ir 9 dalių pakeitimas

1. 17 straipsnio 5 dalies 1 punkte vietoj žodžio „licenciją“ įrašyti žodžius „leidimą vykdyti studijas“ ir šį punktą išdėstyti taip:

„1) panaikinti nevalstybinės aukštosios mokyklos licenciją leidimą vykdyti studijas;“

2. 17 straipsnio 8 dalyje vietoj žodžio „licencijos“ įrašyti žodžius „leidimo vykdyti studijas“ ir šią dalį išdėstyti taip:

„8. Nuo nevalstybinės aukštosios mokyklos licencijos leidimo vykdyti studijas panaikinimo dienos ta aukštoji mokykla neturi teisės absolventams išduoti aukštąjį išsilavinimą patvirtinančių diplomų.“

3. 17 straipsnio 9 dalyje vietoj žodžių „Švietimo įstaigų bei mokslo ir studijų institucijų valstybės “ įrašyti žodžius „juridinių asmenų“ ir šią dalį išdėstyti taip:

„9. Aukštoji mokykla laikoma likviduota nuo jos išregistravimo iš Švietimo įstaigų bei mokslo ir studijų institucijų valstybės juridinių asmenų registro dienos.“

 

Taip pat reikėtų sutvarkyti įstatymų įsigaliojimo nuostatas.

Pritarti

 

 

            3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.Nr.

Pasiūlymo autorius

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, jeigu pasiūlymas nepriimtinas

1.

Institutų direktorių konferencijos prezidentas S.Ašmontas,

Rektorių konferencijos prezidentas V.Kaminskas, Mokslų akademijos prezidentas Z.R.Rudzikas

Nepritarti Aukštojo mokslo įstatymo 30 straipsnio 2 dalies pakeitimui

Pritarti

 

2.

KTU Senato pirmininkas R.P.Žilinskas

Pakeisti 31 straipsnio 6 dalies redakciją:

“6. Į aukštųjų mokyklų, taip pat jų padalinių vadovų ar jų pavaduotojų pareigas gali būti renkami (skiriami) ne vyresni kaip 65 metų asmenys viešo konkurso būdu ne ilgesnei kaip 5 metų kadencijai. Vyresni kaip 65 metų asmenys konkurse renkamoms vadovaujančioms pareigoms užimti gali dalyvauti pritarus Universiteto tarybai, Senatui ir Studentų atstovybei.. Vyresniems kaip 65 metų asmenims, kurie eina aukštųjų mokyklų ar jų padalinių vadovų ar šių vadovų pavaduotojų pareigas ir kurių kadencija dar nėra pasibaigusi, šio straipsnio 5 dalies reikalavimai netaikomi iki kadencijos pabaigos.”

Pritarti iš esmės

Reikėtų keisti kitus Įstatymo straipsnius, nes aukštųjų mokyklų, padalinių vadovai nėra renkami viešo konkurso būdu.

 

3.

Kolegijų direktorių konferencijos prezidentas

G.Bražiūnas

Pakeisti 2 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

“7. Kvalifikacinis laipsnis – laipsnis (bakalauro, magistro, meno licenciato), suteikiamas asmeniui, išėjusiam atitinkamą nuosekliųjų universitetinių arba neuniversitetinių studijų pakopos (išskyrus doktorantūrą) programą. Kvalifikaciniai laipsniai gali būti akademiniai (teikiami universitetuose) ir profesiniai (teikiami kolegijose);”

 

Nepritarti

Aukštosios mokyklos dar nėra pasirengusios

 

 

            Pakeisti 2 straipsnio 13 dalį ir ją išdėstyti taip:

“13. Neuniversitetinės studijos - vienos pakopos, į praktinę veiklą orientuotos profesinės nuosekliosios studijos aukštojoje mokykloje, sudarančios sąlygas asmeniui įgyti praktiniu parengimu taikomaisiais moksliniais tyrimais ir (ar) taikomąja moksline veikla grindžiamą aukštąjį išsilavinimą ir kvalifikacinį profesinį laipsnį (profesinį bakalaurą) profesinę kvalifikaciją.

 

Nepritarti

Aukštosios mokyklos dar nėra pasirengusios

 

 

Pakeisti 7 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

            “1) sudaryti sąlygas asmeniui įgyti aukštąjį išsilavinimą ir profesinį kvalifikacinį laipsnį profesinę kvalifikaciją, atitinkančius Lietuvos ūkio reikmes bei mokslo ir naujausių technologijų lygį;”

Nepritarti

Aukštosios mokyklos dar nėra pasirengusios

 

 

Pakeisti 7 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Kolegijoje rengiami specialistai praktikai, gebantys savarankiškai dirbti švietimo, kultūros, ūkio ir kitose srityse. Kvalifikacinius profesinius laipsnius bei profesines kvalifikacijas kolegija teikia gali teikti tik gavusi Ministerijos leidimą.”

Nepritarti

Aukštosios mokyklos dar nėra pasirengusios

 

 

Pakeisti 7 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Asmenys, įgiję kolegijoje profesinio bakalauro kvalifikacinį laipsnį, gali bendrąja tvarka stoti į magistrantūrą universitetuose neuniversitetinį aukštąjį išsilavinimą, turi teisę Ministerijos nustatyta tvarka mokytis universitetuose.”

 

Nepritarti

Aukštosios mokyklos dar nėra pasirengusios

 

 

Pakeisti 42 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

“1. Pagrindinių studijų programa skiriama teoriniams profesijos pagrindams perteikti bei savarankiškam darbui būtiniems profesiniams įgūdžiams suformuoti. Baigusiems pagrindines universitetines studijas suteikiama profesinė kvalifikacija ir (ar) akademinio bakalauro laipsnis, baigusiems neuniversitetines pagrindines studijas – profesinė kvalifikacija ir (ar) profesinio bakalauro laipsnis.”

Nepritarti

Aukštosios mokyklos dar nėra pasirengusios

4.

Lietuvos mokslo tarybos pirmininkas E.Butkus

Nesiūlau keisti 27 straipsnio 3 dalies.

 

Nepritarti

Mokslininkų stažuotojų pareigybių reikalavimai turi būti reglamentuojami atskirai, todėl 27 str. 3 dalyje būtina rašyti “išskyrus mokslininkus stažuotojus”

 

 

27 straipsnio 4 d. formuluoti taip:

Kvalifikacinius daktarų-stažuotojų pareigybių reikalavimus, skyrimo į šias pareigas tvarką

bei daktarų stažuočių finansavimo tvarką nustato Vyriausybė.“

Pritarti

 

 

 

29 straipsnio 7 dalį formuluoti taip:

7. Daktaro-stažuotojo pareigas kitoje institucijoje nei parengė daktaro disertaciją gali eiti mokslininkas, kuris apgynė daktaro disertaciją ne anksčiau kaip prieš 3 metus iki skyrimo į šias pareigas dienos.“

Pritarti

 

5.

Studijų kokybės vertinimo centro direktorius E.Stumbrys

Siūlau vietoje „daktaro-stažuotojo“ vartoti „mokslo stažuotojo“ terminą.

Pritarti iš esmės

 

 

 

 Siūlau vietoje „bendrosios kvalifikacijos“ vartoti „sukauptojo kvalifikacinio laipsnio“ terminą.

Pakeisti 42 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

  „3.  Valstybės reguliuojamų profesijų sąrašą ir joms keliamus specialiuosius reikalavimus tvirtina Vyriausybė. Aukštosios mokyklos gali vykdyti studijų programas, skirtas sukauptajam kvalifikaciniam laipsniui suteikti. Šių programų rengimo, tvirtinimo bei jų įgyvendinimo tvarką nustato Ministerija.“

Pritarti iš esmės

 

 

 

Pataisyti meno aspirantūros apibrėžimą bei jos trukmę.

10. Meno aspirantūratrečiosios pakopos universitetinės studijos, skirtos aukštosios mokyklos meno dalykų dėstytojams rengti ir menininkams specializuotis, meno projekto rengimas ir gynimas. aukščiausios kvalifikacijos menininkams rengti skirtos trečiosios pakopos universitetinės studijos, į kurias priimami asmenys, baigę meno studijų srities magistrantūros ar vientisąsias studijas, meno projekto rengimas ir gynimas.

  bei 41 str. 7 dalies redakcija: 7. Meno aspirantūros trukmė yra ne ilgesnė kaip 2 metai. 

 

Nepritarti

Meno aspirantūra šiuo gerai veikia 2 akademijose, todėl nėra būtinybės keisti šį straipsnį

 

 

4.Siūlau 58 str. 4 dalį suredaguoti taip:

4. Lietuvos Respublikos piliečiams šio straipsnio 3 dalyje nurodyta studijų kaina negali būti didesnė negu metinės išlaidos, vidutiniškai tenkančios vienam studentui, numatytos studijoms, moksliniams tyrimams ir meninei kūrybai plėtoti bei administravimui ir ūkiui, vadovaujantis valstybės biudžeto lėšų poreikio nustatymo ir jų skyrimo mokslo ir studijų institucijoms metodika.

Nepritarti

Studijų kainos nuostatas siūloma keisti po ilgesnių diskusijų kitame įstatymo pakeitimo projekte

 

 

Aiškiai nustatyti, kas moka visą studijų kainą.

Pakeisti 61 straipsnį taip: 61 straipsnis. Mokamos studijos valstybinėse aukštosiose mokyklose

1. Už studijas valstybinėje aukštojoje mokykloje visą studijų kainą moka:

1) asmenys, studijuojantys pagal tos pačios arba žemesnės pakopos, kurią jie yra baigę valstybinėje aukštojoje mokykloje, studijų programą, jeigu ne daugiau kaip už pusę baigtos studijų programos kreditų mokėjo visą studijų kainą, išskyrus Vyriausybės nustatytus atvejus;

1) asmenys, studijuojantys pagal neuniversitetinių arba universitetinių pagrindinių studijų programą, jeigu jie iki studijų pagal šią programą pradžios yra baigę valstybinėje aukštojoje mokykloje bet kurią studijų programą ir mažiau kaip už pusę baigtos studijų programos kreditų mokėję visą studijų kainą;

2) asmenys, studijuojantys pagal universitetinių antrosios pakopos studijų programą, jeigu jie iki studijų pagal šią programą pradžios yra baigę valstybinėje aukštojoje mokykloje antrosios arba trečiosios universitetinių studijų pakopos programą ir mažiau kaip už pusę baigtos studijų programos kreditų mokėję visą studijų kainą;

3) asmenys, studijuojantys pagal universitetinių trečiosios pakopos studijų programą, jeigu jie iki studijų pagal šią programą pradžios yra baigę valstybinėje aukštojoje mokykloje trečiosios universitetinių studijų pakopos programą ir mažiau kaip už pusę baigtos studijų programos kreditų mokėję visą studijų kainą;

24) asmenys, vienu metu studijuojantys pagal dvi ar daugiau neuniversitetinių arba tos pačios universitetinių studijų pakopos studijų programas, jeigu jų studijos pagal bent vieną iš šių studijų programų yra visiškai arba iš dalies apmokamos valstybės biudžeto lėšomis (jie moka už antrąją ir kitas studijų programas);

35) užsieniečiai, jeigu Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys ar kiti teisės aktai nenustato kitaip;

4 6) asmenys, priimti studijuoti šio įstatymo 47 straipsnio 5 dalyje nustatyta tvarka.

2. Už studijas valstybinėje aukštojoje mokykloje studijų kainą, proporcingą dalyko dalykų apimčiai, moka:

1) asmenys, studijuojantys nenuosekliai;

2) asmenys, kartojantys nuosekliųjų studijų programos atskirus dalykus.

 

 

Nepritarti

Studijų kainos nuostatas siūloma keisti po ilgesnių diskusijų

6.

Studijų skyriaus vedėja D.Lukošiūnienė

„42 straipsnio 2 dalyje po žodžio „pagrindinių“ įrašyti žodžius „ir vientisųjų“ ir šią dalį išdėstyti taip:

2. Pagrindinių ir vientisųjų studijų programos turi atitikti atitinkamos studijų krypties reglamentą, kurį tvirtina Ministerija. Studijų krypties reglamente nustatomi visų tos krypties studijų programų bendrieji reikalavimai, bendrojo socialinio ir humanitarinio (ar gamtos mokslų ir matematikos bei informatikos), mokslo ar meno srities pagrindų ir mokslo ar meno krypties specialaus lavinimo dalykų santykis, bendrieji praktinių įgūdžių formavimo reikalavimai, pagrindiniai kvalifikaciniai reikalavimai akademiniam ir profesiniam personalui.“

Pritarti

 

7.

Lietuvos studentų sąjungos prezidentas J.Okunis

Aukštojo mokslo įstatymo 63 straipsnio 3 dalies pakeitimas:

,,1. Valstybės paskolų suteikimo, administravimo ir grąžinimo tvarką nustato Vyriausybė Ministerija. Paskolų grąžinimo terminas gali būti pratęstas arba paskolos gali būti negrąžintos, atsižvelgiant į asmens socialinę padėtį.“

Nepritarti

Ministerija nesutinka prisiimti paskolų tvarkymo reikalų

 

 

31 straipsnio 5 dalies pakeitimas

            „5. Vyresni kaip 65 metų dėstytojai ir mokslo darbuotojai gali dirbti aukštojoje mokykloje, jei Universiteto Studentų atstovybė ir Senatas (akademinė taryba) pritaria, kad su jais būtų sudaryta terminuota darbo sutartis ne ilgesniam kaip 3 metų laikotarpiui. Tokia sutartis Studentų atstovybės ir Senato (akademinės tarybos) sprendimu gali būti sudaroma pakartotinai.“

Nepritarti

Studentų atstovybė negali turėti “veto teisės” sprendžiant dėstytojų ar mokslo darbuotojų darbo sutarčių sudarymą

 

 

31 straipsnio 6 dalies pakeitimas

6. Į aukštųjų mokyklų, taip pat jų padalinių vadovų ar jų pavaduotojų pareigas gali būti renkami (skiriami) asmenys viešo konkurso būdu ne ilgesnei kaip 5 metų kadencijai. Vyresni kaip 65 metų asmenys konkurse renkamoms vadovaujančioms pareigoms užimti gali dalyvauti, pritarus Universiteto Studentų atstovybei, Tarybai ir Senatui.

Vyresniems kaip 65 metų asmenims, kurie eina aukštųjų mokyklų ar jų padalinių vadovų ar šių vadovų pavaduotojų pareigas ir kurių kadencija dar nėra pasibaigusi, šio straipsnio 5 dalies reikalavimai netaikomi iki kadencijos pabaigos.

Pritarti iš esmės

Reikėtų keisti kitus Įstatymo straipsnius, nes aukštųjų mokyklų, padalinių vadovai nėra renkami viešo konkurso būdu.

 

 

 

Mokslo ir studijų įstatymo 10 straipsnio pakeitimas

,,1.Lietuvos valstybinis mokslo ir studijų fondas yra biudžetinė įstaiga. Jį steigia, jo nuostatus ir valdybą tvirtina Vyriausybė Švietimo ir mokslo ministerija.

2. Lietuvos valstybinis mokslo ir studijų fondas, vykdydamas specialiąsias programas, Vyriausybės Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka teikia studentams valstybės paskolas, doktorantams bei mokslininkams finansinę paramą ir vykdo konkursus moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai finansuoti tam tikslui skirtomis valstybės biudžeto lėšomis.“

Nepritarti

Ministerija nesutinka prisiimti paskolų tvarkymo reikalų

8.

Lietuvos studentų atstovybių sąjungos prezidentas V.Palkevičius

1.Siūlome 28 straipsnyje pridėti “(28.9) Aukštųjų mokyklų dėstytojai vadovaujasi dėstytojų elgesio kodeksu, kurį pagal LR Švietimo ir mokslo ministerijos pasiūlytą formą ruošia ir tvirtina aukštoji mokykla”.

Pritarti

 

 

 

2. Siūlome 49 straipsnio 3 punkte pridėti “(49.3.5) Laikytis studentų etikos kodekso, kurį pagal LR Švietimo ir mokslo ministerijos pasiūlytą formą ruošia ir tvirtina aukštoji mokykla suderinus su studentų atstovybe”.

Pritarti

 

 

 

3. Siūlome 51 straipsnio 1 – ame punkte “Studentų atstovybė savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos visuomeninių organizacijų įstatymu ir kitais teisės aktais, jeigu šis įstatymas nenustato kitaip, taip pat aukštosios mokyklos statutu ir visuotinio studentų susirinkimo (konferencijos) patvirtintais įstatais” keisti į “Studentų atstovybė savo veikloje vadovaujasi asociacijų įstatymu ir kitais teisės aktais, jeigu šis įstatymas nenustato kitaip, taip pat aukštosios mokyklos statutu ir visuotinio studentų susirinkimo (konferencijos) patvirtintais įstatais”.

Pritarti

 

 

 

4. Siūlome 51 straipsnio 1 - ame punkte “Atstovybę sudaro visuotinio studentų susirinkimo (konferencijos) išrinkti studentai” keisti į “Studentų atstovybės nariais laikomi visi aukštosios mokyklos studentai”.

Nepritarti

Niekur Lietuvoje nėra įteisintų priverstinio dalyvavimo visuomeninėje organizacijoje nuostatų

 

 

4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Pasiūlymų autorius

Pasiūlymų turinys

Komiteto nuomonė

Pastabos

Panevėžio apskrities viršininkė G.Umbrasienė,

Panevėžio meras V.Matuzas

Nekeisti 6 straipsnio 1 dalies

Pritarti

 

           

 

5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Pasiūlymų autorius

Pasiūlymų turinys

Komiteto nuomonė

Pastabos

Seimo narys A.Sysas

Pakeisti 31 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

31 straipsnis. Skyrimo į pareigas tvarka

1. Į aukštųjų mokyklų dėstytojų ir mokslo darbuotojų pagrindines pareigas asmenys skiriami viešo konkurso būdu.

2. Senato (akademinės tarybos) sprendimu gali būti rengiama neeilinė aukštosios mokyklos dėstytojo ar mokslo darbuotojo atestacija. Neatestuotas dėstytojas ar mokslo darbuotojas atleidžiamas iš pareigų įstatymų nustatyta tvarka.

3. Rektorius (kolegijos direktorius) ne ilgesniam kaip vienerių metų laikotarpiui nepagrindinėms pareigoms gali be konkurso priimti dėstytojus dirbti pedagoginį darbą pagal terminuotą darbo sutartį. Šiems dėstytojams taikomi šio įstatymo 28 straipsnyje atitinkamoms pareigoms numatyti kvalifikaciniai reikalavimai, išskyrus reikalavimą vykdyti mokslinius tyrimus. “

2 straipsnis. Įstatymo įgyvendinimas

Įsigaliojus šiam įstatymui, dėstytojų ir mokslo darbuotojų sutikimu terminuotos darbo sutartys pakeičiamos į neterminuotas. Ši nuostata netaikoma, kai dėstytojas dirbti pedagoginį darbą pagal terminuotą darbo sutartį yra priimtas nepagrindinėms pareigoms.

Pritarti iš dalies

Nepritarti dėstytojų ir mokslo darbuotojų konkursų panaikinimui

 

 

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų Komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Papildomas Komitetas

Pasiūlymų turinys

Komiteto nuomonė

Pastabos

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas

Pasiūlyti pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas.

 

Patobulintame projekto variante straipsniai, kurie minimi Teisės departamento išvadoje, nekeičiami

7. Komiteto sprendimas: Siūlyti Seimui svarstyti Seimo valdybos 2005-02-09 sprendimu Nr.90 sudarytos darbo grupės patobulintą įstatymo projekto variantą IXP-3155(2), suredaguotą pagal Komiteto narių pasiūlymus.

8. Balsavimo rezultatai: 9 — “už”, 1 — susilaikė.

            9. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nebuvo.

            10. Komiteto paskirtas pranešėjas: V.Gedvilas.

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                              Vydas Gedvilas