LIETUVOS RESPUBLIKOS
TARNYBOS KALĖJIMŲ DEPARTAMENTE PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS STATUTO 54 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
1. Įstatymo projekto tikslas
Teikiamo įstatymo projekto tikslas – suvienodinti išmokų apskaičiavimo dydį Kalėjimų departamento bei jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių pareigūnams, esantiems vaiko priežiūros, kol jam sueis vieni metai, atostogose su motinystės (tėvystės) pašalpai nustatytu dydžiu Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo 21 straipsnyje.
2. Šiuo metu galiojančios ir naujos teisinio reguliavimo nuostatos
Nuo 2000 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojusio Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos Teisingumo ministerijos statuto 54 straipsnyje nustatyta, kad Kalėjimų departamento bei jam pavaldžios įstaigos ir valstybės įmonės pareigūnui vaiko priežiūros atostogų metu, kol vaikui sukaks vieni metai, mokama 60 procentų vidutinio darbo užmokesčio, apskaičiuoto pagal 3 paskutinius mėnesius, einančius prieš nėštumo ir gimdymo atostogų suteikimo mėnesį.
60 procentų motinystės (tėvystės) pašalpos dydis, kuris buvo mokamas pašalpos gavėjui kompensuojamojo uždarbio dydžio už vaiko priežiūros atostogas, buvo nustatytas ir tuo metu galiojusio Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo 21 straipsnio redakcijoje.
Nuo 2004 m. kovo 1 d. įsigaliojo nauja Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo 21 straipsnio redakcija, kurioje buvo padidintas motinystės (tėvystės) pašalpos dydis. Be to, nuo 2005 m. sausio 1 d. įsigaliojo nauja Vidaus tarnybos statuto 41 straipsnio redakcija, kurioje padidintas išmokos dydis vidaus tarnybos sistemoje tarnaujantiems pareigūnams vaiko priežiūros, kol jam sueis vieni metai, atostogų laikotarpiu, jį suvienodinant su motinystės (tėvystės) pašalpai nustatytu dydžiu.
Nepakeitus Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos Teisingumo ministerijos ir kitų statutų, reglamentuojančių išmokų apskaičiavimo dydį pareigūnams, esantiems vaiko priežiūros, kol vaikui sueis vieni metai, atostogose, skirtinguose įstatymuose liko galioti skirtingi šių išmokų apskaičiavimo dydžiai.
Kadangi galiojantys įstatymai turi nustatyti vienodus išmokų apskaičiavimo dydžius asmenims, esantiems vaiko priežiūros, kol vaikui sueis vieneri metai, atostogose įstatymo projekte ir siūloma Kalėjimų departamento bei jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių pareigūnams, esantiems vaiko priežiūros, kol vaikui sueis vieni metai, atostogose mokėti ne 60, bet 70 procentų vidutinio jų darbo užmokesčio dydžio išmokas.
3. Teigiami rezultatai, kurių galima tikėtis priėmus įstatymo projektą
Priėmus šį įstatymą būtų suvienodintas išmokų apskaičiavimo dydis asmenims, esantiems vaiko priežiūros, kol vaikui sueis vieni metai, atostogose, nepriklausomai nuo jų profesijos.
4. Galimos neigiamos pasekmės
Priėmus įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma.
5. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą
Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisės aktams.
6. Poįstatyminiai aktai
Poįstatyminių aktų keisti nereikės.
7. Biudžeto lėšų poreikis įstatymui įgyvendinti
Dabartiniu metu vaiko priežiūros, kol vaikui sueis vieni metai, atostogose yra 25 Kalėjimų departamento bei jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių pareigūnės. Padidinus išmokas vaiko priežiūros atostogų, kol jam sueis vieni metai, buvimo laikotarpiu iki 70 procentų vidutinio jų darbo užmokesčio, per metus papildomai prireiktų apie 50 tūkst. litų.
8. Reikšminiai žodžiai
Kalėjimų departamentas.
Projektą parengė ir teikia: Algirdas Sysas