EUROPOS TEISĖS DEPARTAMENTAS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS

Kodas 188600362 Vilniaus 23-7a, LT – 01119 Vilnius faks. 2663679 tel. 2663687  El. paštas: [email protected]

______________________________________________________________________________________________

 

Lietuvos Respublikos Seimui                                                       2005-01-     Nr.

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai                              2005-01-06 Nr. XP-159-XP-162

 

 

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS SAUGUMO DEPARTAMENTO ĮSTATYMO 8 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO, LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBOS ĮSTATYMO 5 STRAIPSNIO PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO, LIETUVOS RESPUBLIKOS MUITINĖS ĮSTATYMO 9, 16 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSINIŲ NUSIKALTIMŲ TYRIMO TARNYBOS ĮSTATYMO 7 STRAIPSNIO PAPILDYMO IR PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS TEISĘ

 

 

Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo nario pateiktą derinti Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos valstybės sienos apsaugos tarnybos įstatymo 5 straipsnio papildymo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos muitinės įstatymo 9, 16 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą ir Lietuvos Respublikos finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos įstatymo 7 straipsnio papildymo ir pakeitimo įstatymo projektą, pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų dėl projekto atitikties Europos Sąjungos teisę neturime.

Tuo pačiu atkreipiame projektų rengėjo dėmesį į tai, kad šių projektų inicijavimas gali būti sietinas su 2003 m. gegužės 28 d. Europos Komisijos komunikatu „Dėl Europos Sąjungos išsamios politikos kovoje su korupcija“ (COM(2003) 317 final). Pavyzdžiui, šiame komunikate siūlomuose dešimtyje principų gerinant kovą su korupcija stojančiose šalyse, šalyse kandidatėse ir kitose trečiosiose šalyse yra pažymima, kad tiek Europos Sąjungos valstybės narės ir naujosios Europos Sąjungos valstybės narės turi ratifikuoti ir įgyvendinti visas tarptautines konvencijas (JTO, Europos Tarybos ir EBVO), susijusias su korupcija (25 psl.). Taip pat yra teigiama, kad antikorupciniai įstatymai yra svarbūs, tačiau dar svarbesnis yra tokių įstatymų taikymas, kurį turėtų užtikrinti matomi antikorupciniai organai – t.y. gerai apmokyti ir specializuoti asmenys.   Tuo pačiu yra pažymima, kad įstatymų taikymo užtikrinimo institucijų galios turėtų būti ne tik stiprinamos korupcijos srityje, bet ir sukčiavimo, mokesčių įstatymų pažeidimo ir pinigų plovimo srityse.

 

 

 

 

Generalinio direktoriaus pavaduotoja                                                             Skirgailė Žalimienė

 

 

 

 

S.Voluckytė, 266 36 86, [email protected]

S.Žalimienė