Patobulinto projekto
lyginamasis variantas
AVIACIJOS ĮSTATYMO 1, 2, 43, 70, 71 ir 73 STRAIPSNIų PAKEITIMO ir PAPILDYMO BEI PAPILDYMO PRIEDU
(Žin., 2000, Nr. 94-2918)
1 straipsnis. 1 straipsnio papildymas
Papildyti 1 straipsnį 3 dalimi:
„3. Šio įstatymo nuostatos suderintos su šio įstatymo priede nurodytais Europos Sąjungos teisės aktais.“
2 straipsnis. 2 straipsnio papildymas 34 ir 35 dalimis:
1. Papildyti 2 straipsnį 34 dalimi:
„34. Koordinuojamas oro uostas – oro uostas, kuriame oro vežėjas ar bet kuris kitas orlaivio naudotojas, kad tuo metu galėtų nutūpti arba pakilti, turi turėti koordinatoriaus jam paskirtą laiko tarpsnį, išskyrus valstybinius skrydžius, nutūpimus avariniais atvejais ir humanitarinius skrydžius.“
2. Papildyti 2 straipsnį 35 dalimi:
„35. Oro uostas, kuriame darbas palengvinamas sudarant tvarkaraščius – tai oro uostas, kuris tam tikru dienos, savaitės ar metų laiku gali būti perpildytas, veikiantis savanoriškai bendradarbiaujant oro vežėjams, kuriame yra paskirtas tvarkaraščių sudarytojas, kad palengvintų tame oro uoste skrydžius atliekančių arba ketinančių atlikti oro vežėjų darbą.“
3 straipsnis. 43 straipsnio pakeitimas ir papildymas
Pakeisti 43 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„43 straipsnis. Orlaivių atskridimo ir išskridimo laiko koordinavimas
1. Orlaivių atskridimo ir išskridimo laikas koordinuojamas atsižvelgiant
į oro uosto ir skrydžių valdymo gamybinius pajėgumus vadovaujantis 1993
m. sausio 18 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 95/93 dėl laiko tarpsnių
paskirstymo Bendrijos oro uostuose bendrųjų taisyklių (su paskutiniais
pakeitimais, padarytais 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos
reglamentu (EB) Nr. 793/2004) nuostatomis.
2. Įgyvendindama Ššio straipsnio 1 dalyje 1 dalyje
nurodytą koordinavimuią, įgyvendinti konkrečiame oro
uoste susisiekimo ministro nustatyta tvarka ir sąlygomis gali būti sudaryta
speciali komisija Susisiekimo ministerija skelbia oro uostą, kuriame
darbas palengvinamas sudarant tvarkaraščius arba kuris yra koordinuojamas,
nustato orlaivių atskridimo ir išskridimo laiko koordinavimo oro uostuose
sąlygas ir tvarką, skiria oro uosto tvarkaraščių sudarytoją arba oro uosto
laiko tarpsnių koordinatorių, koordinuojamame oro uoste sudaro laiko tarpsnių
koordinavimo komitetą.
3. Oro uosto laiko tarpsnių koordinatoriui netaikoma civilinė atsakomybė už žalą, padarytą vykdant šio straipsnio 1 dalyje nurodytame reglamente numatytas funkcijas, išskyrus atvejus, kai žala padaryta dėl didelio neatsargumo ar tyčios.“
4 straipsnis. 70 straipsnio pakeitimas ir papildymas
Pakeisti 70 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
,,70 straipsnis. Kompensavimas už atsisakymą vežti
1. Kompensavimo keleiviams už atsisakymą juos vežti
sąlygas bei tvarką nustato Vyriausybė 1991 m. vasario 4 d. Tarybos
reglamentas (EEB) Nr. 295/91, nustatantis bendras kompensavimo už atsisakymą
vežti reguliaraus oro transportu taisykles (su paskutiniais pakeitimais,
padarytais 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentu (EB)
Nr. 261/2004).
2. CAA kontroliuoja, kaip laikomasi šio straipsnio 1 dalyje nurodyto reglamento nuostatų.“
5 straipsnis. 71 straipsnio pakeitimas
71 straipsnyje vietoj žodžių „susisiekimo ministras“ įrašyti žodžius „1989 m. liepos 24 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 2299/89 dėl elgesio su kompiuterinėmis rezervavimo sistemomis kodekso“ (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 1999 m. vasario 8 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 323/1999)“ ir šį straipsnį išdėstyti taip:
,,71 straipsnis. Kompiuterinės rezervavimo sistemos
Reikalavimus kompiuterinėms rezervavimo sistemoms, taip
pat jų naudojimo sąlygas ir tvarką nustato susisiekimo ministras 1989
m. liepos 24 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 2299/89 dėl elgesio su
kompiuterinėmis rezervavimo sistemomis kodekso (su paskutiniais pakeitimais,
padarytais 1999 m. vasario 8 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 323/1999).“
6 straipsnis. 73 straipsnio pakeitimas ir papildymas
Pakeisti 73 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
,,73 straipsnis. Draudimas
1.
Orlaivio savininko arba naudotojo civilinė
atsakomybė, taip pat keleiviai, bagažas ir kroviniai turi būti apdrausti.
Minimalius draudimo sumos dydžius nustato Vyriausybė ar jos įgaliota
institucija. Turi būti apdrausta oro vežėjų ir
civilinių orlaivių naudotojų civilinė atsakomybė už žalą, padarytą keleiviams,
bagažui, kroviniams bei tretiesiems asmenims. Būtiniausius oro vežėjų ir
orlaivių naudotojų civilinės atsakomybės už žalą, padarytą keleiviams, bagažui,
kroviniams bei tretiesiems asmenims draudimo reikalavimus bei minimalius
draudimo sumų dydžius nustato 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir
Tarybos reglamentas (EB) Nr. 785/2004 dėl draudimo reikalavimų oro vežėjams ir
orlaivių naudotojams.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, vadovaudamasi šio straipsnio 1 dalyje nurodyto reglamento 6 straipsnio 1 dalies nuostatomis, nekomercinių orlaivių, kurių maksimali kilimo tūpimo masė (MTOM) neviršija 2700 kg, naudojimo atžvilgiu gali nustatyti žemesnį būtiniausios draudimo apsaugos lygį, ne mažesnį kaip 100 000 specialių skolinimosi teisių, nustatytų Tarptautinio valiutos fondo, vienam keleiviui.
3. CAA kontroliuoja, kaip oro vežėjai ir orlaivių naudotojai laikosi šio straipsnio 1 dalyje nurodyto reglamento nuostatų.“
7 straipsnis. Įstatymo papildymas priedu
Papildyti įstatymą priedu:
„Lietuvos Respublikos
aviacijos įstatymo priedas
ĮGYVENDINAMI EUROPOS SĄJUNGOS TEISĖS AKTAI
1. 1989 m. liepos 24 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 2299/89 dėl elgesio su kompiuterinėmis rezervavimo sistemomis kodekso (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 1999 m. vasario 8 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 323/1999).“
2. 1991 m. vasario 4 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 295/91, nustatantis bendras kompensavimo už atsisakymą vežti reguliaraus oro transportu taisykles (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentu (EB) Nr. 261/2004).
3. 1992 m. liepos 23 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 2407/92 dėl oro vežėjų licencijavimo.
4. 1993 m. sausio 18 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 95/93 dėl laiko tarpsnių paskirstymo Bendrijos oro uostuose bendrųjų taisyklių (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 793/2004).
5. 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 785/2004 dėl draudimo reikalavimų oro vežėjams ir orlaivių naudotojams.“
8 straipsnis. Įstatymo 6 straipsnio įsigaliojimas
1. Šio įstatymo 5 straipsnis įsigalioja nuo 2005 m. balandžio 30 d.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
RESPUBLIKOS PREZIDENTAS
Komiteto nariai – komiteto išvadų rengėjai:
P.Vilkas
E.Pupinis