Projekto

lyginamasis variantas

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

AVIACIJOS ĮSTATYMO 1, 43, 70, 71 ir 73 STRAIPSNIų PAKEITIMO BEI PAPILDYMO

ĮSTATYMAS

2004 m.          d. Nr.      

        Vilnius

                                           (Žin., 2000, Nr. 94-2918)

 

 

1 straipsnis. 1 straipsnio papildymas

Papildyti 1 straipsnį 3 dalimi:

„3. Šio įstatymo nuostatos suderintos su šio įstatymo priede nurodytais Europos Sąjungos teisės aktais.“

 

2 straipsnis. 43 straipsnio pakeitimas ir papildymas

Pakeisti 43 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„43 straipsnis. Orlaivių atskridimo ir išskridimo laiko koordinavimas

1. Orlaivių atskridimo ir išskridimo laikas koordinuojamas atsižvelgiant į oro uosto ir skrydžių valdymo gamybinius pajėgumus vadovaujantis 1993 m. sausio 18 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 95/93 dėl laiko tarpsnių paskirstymo Bendrijos oro uostuose bendrųjų taisyklių (su vėlesniais pakeitimais) nuostatomis.

2. Įgyvendindama Ššio straipsnio 1 dalyje nurodytą koordinavimuią, įgyvendinti konkrečiame oro uoste susisiekimo ministro nustatyta tvarka ir sąlygomis gali būti sudaryta speciali komisija Susisiekimo ministerija skelbia oro uostą, kuriame darbas palengvinamas sudarant tvarkaraščius arba kuris yra koordinuojamas, nustato orlaivių atskridimo ir išskridimo laiko koordinavimo oro uostuose sąlygas ir tvarką, skiria oro uosto tvarkaraščių sudarytoją arba oro uosto laiko tarpsnių koordinatorių, koordinuojamame oro uoste sudaro laiko tarpsnių koordinavimo komitetą.

3. Oro uosto laiko tarpsnių koordinatorius yra apsaugotas nuo ieškinių dėl žalos, susijusios su jo funkcijų vykdymu pagal šio straipsnio 1 dalyje nurodytą reglamentą, išskyrus didelio neatsargumo ar sąmoningo nusižengimo atvejus.“

 

 

3 straipsnis. 70 straipsnio pakeitimas ir papildymas

Pakeisti 70 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

,,70 straipsnis. Kompensavimas už atsisakymą vežti

1. Kompensavimo keleiviams už atsisakymą juos vežti sąlygas bei tvarką nustato Vyriausybė 1991 m. vasario 4 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 295/91, nustatantis bendras kompensavimo už atsisakymą vežti reguliaraus oro transportu taisykles (su vėlesniais pakeitimais).

2. CAA kontroliuoja, kaip laikomasi šio straipsnio 1 dalyje nurodyto reglamento nuostatų.“

 

 

 

4 straipsnis. 71 straipsnio pakeitimas

71 straipsnyje vietoj žodžių „susisiekimo ministras“ įrašyti žodžius „1989 m. liepos 24 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 2299/89 dėl elgesio su kompiuterinėmis rezervavimo sistemomis kodekso (su vėlesniais pakeitimais)“ ir šį straipsnį išdėstyti taip:

,,71 straipsnis. Kompiuterinės rezervavimo sistemos

Reikalavimus kompiuterinėms rezervavimo sistemoms, taip pat jų naudojimo sąlygas ir tvarką nustato susisiekimo ministras. 1989 m. liepos 24 d. Tarybos reglamentas (EEB)            Nr. 2299/89 dėl elgesio su kompiuterinėmis rezervavimo sistemomis kodekso (su vėlesniais pakeitimais).“

 

 

5 straipsnis. 73 straipsnio pakeitimas ir papildymas

Pakeisti 73 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

,,73 straipsnis. Draudimas

1.      Orlaivio savininko arba naudotojo civilinė atsakomybė, taip pat keleiviai, bagažas ir kroviniai turi būti apdrausti. Minimalius draudimo sumos dydžius nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. Oro vežėjų ir orlaivių naudotojų civilinė atsakomybė keleivių, bagažo, krovinių ir trečiųjų šalių atžvilgiu turi būti apdrausta. Būtiniausius draudimo reikalavimus oro vežėjams ir orlaivių naudotojams keleivių, bagažo, krovinių ir trečiųjų šalių atžvilgiu bei minimalius draudimo sumų dydžius nustato 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 785/2004 dėl draudimo reikalavimų oro vežėjams ir orlaivių naudotojams (su vėlesniais pakeitimais).

2.      Lietuvos Respublikos Vyriausybė, vadovaudamasi šio straipsnio 1 dalyje minimo reglamento 6 straipsnio 1 dalies nuostatomis, nekomercinių orlaivių, kurių maksimali kilimo  tūpimo masė (MTOM) neviršija 2700 kg, naudojimo atžvilgiu gali nustatyti žemesnį būtiniausios draudiminės apsaugos lygį, ne mažesnį kaip 100 000 specialių skolinimosi teisių, nustatytų Tarptautinio valiutos fondo, vienam keleiviui.

3.      CAA kontroliuoja, kaip oro vežėjai ir orlaivių naudotojai laikosi šio straipsnio   1 dalyje nurodyto reglamento nuostatų.“

 

 

6 straipsnis. Įstatymo papildymas priedu

Papildyti įstatymą priedu:

 

„Lietuvos Respublikos

aviacijos įstatymo

priedas

 

 

ĮGYVENDINAMI EUROPOS SĄJUNGOS TEISĖS AKTAI

 

 

1. 1989 m. liepos 24 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 2299/89 dėl elgesio su kompiuterinėmis rezervavimo sistemomis kodekso (su vėlesniais pakeitimais).

2. 1991 m. vasario 4 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 295/91, nustatantis bendras kompensavimo už atsisakymą vežti reguliaraus oro transportu taisykles (su vėlesniais pakeitimais).

3. 1992 m. liepos 23 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 2407/92 dėl oro vežėjų licencijavimo.

4. 1993 m. sausio 18 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 95/93 dėl laiko tarpsnių paskirstymo Bendrijos oro uostuose bendrųjų taisyklių (su vėlesniais pakeitimais).

5. 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB)           Nr. 785/2004 dėl draudimo reikalavimų oro vežėjams ir orlaivių naudotojams (su vėlesniais pakeitimais).“

 

7 straipsnis. Įstatymo 5 straipsnio įsigaliojimas

Šio įstatymo 5 straipsnis įsigalioja nuo 2005 m. balandžio 30 d.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS