Projekto
lyginamasis variantas
AVIACIJOS ĮSTATYMO 1, 43, 70, 71 ir 73 STRAIPSNIų PAKEITIMO BEI PAPILDYMO
(Žin., 2000, Nr. 94-2918)
1 straipsnis. 1 straipsnio papildymas
Papildyti 1 straipsnį 3 dalimi:
„3. Šio įstatymo nuostatos suderintos su šio įstatymo priede nurodytais Europos Sąjungos teisės aktais.“
2 straipsnis. 43 straipsnio pakeitimas ir papildymas
Pakeisti 43 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„43 straipsnis. Orlaivių atskridimo ir išskridimo laiko koordinavimas
1. Orlaivių atskridimo ir išskridimo laikas koordinuojamas atsižvelgiant
į oro uosto ir skrydžių valdymo gamybinius pajėgumus vadovaujantis 1993
m. sausio 18 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 95/93 dėl laiko tarpsnių
paskirstymo Bendrijos oro uostuose bendrųjų taisyklių (su vėlesniais
pakeitimais) nuostatomis.
2. Įgyvendindama Ššio straipsnio 1 dalyje nurodytą
koordinavimuią, įgyvendinti konkrečiame oro uoste susisiekimo
ministro nustatyta tvarka ir sąlygomis gali būti sudaryta speciali komisija
Susisiekimo ministerija skelbia oro uostą, kuriame darbas palengvinamas
sudarant tvarkaraščius arba kuris yra koordinuojamas, nustato orlaivių
atskridimo ir išskridimo laiko koordinavimo oro uostuose sąlygas ir tvarką,
skiria oro uosto tvarkaraščių sudarytoją arba oro uosto laiko tarpsnių
koordinatorių, koordinuojamame oro uoste sudaro laiko tarpsnių koordinavimo
komitetą.
3. Oro uosto laiko tarpsnių koordinatorius yra apsaugotas nuo ieškinių dėl žalos, susijusios su jo funkcijų vykdymu pagal šio straipsnio 1 dalyje nurodytą reglamentą, išskyrus didelio neatsargumo ar sąmoningo nusižengimo atvejus.“
3 straipsnis. 70 straipsnio pakeitimas ir papildymas
Pakeisti 70 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
,,70 straipsnis. Kompensavimas už atsisakymą vežti
1. Kompensavimo keleiviams už atsisakymą juos vežti
sąlygas bei tvarką nustato Vyriausybė 1991 m. vasario 4 d. Tarybos
reglamentas (EEB) Nr. 295/91, nustatantis bendras kompensavimo už atsisakymą
vežti reguliaraus oro transportu taisykles (su vėlesniais pakeitimais).
2. CAA kontroliuoja, kaip laikomasi šio straipsnio 1 dalyje nurodyto reglamento nuostatų.“
4 straipsnis. 71 straipsnio pakeitimas
71 straipsnyje vietoj žodžių „susisiekimo ministras“ įrašyti žodžius „1989 m. liepos 24 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 2299/89 dėl elgesio su kompiuterinėmis rezervavimo sistemomis kodekso (su vėlesniais pakeitimais)“ ir šį straipsnį išdėstyti taip:
,,71 straipsnis. Kompiuterinės rezervavimo sistemos
Reikalavimus kompiuterinėms rezervavimo sistemoms, taip
pat jų naudojimo sąlygas ir tvarką nustato susisiekimo ministras. 1989
m. liepos 24 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 2299/89 dėl
elgesio su kompiuterinėmis rezervavimo sistemomis kodekso (su vėlesniais
pakeitimais).“
5 straipsnis. 73 straipsnio pakeitimas ir papildymas
Pakeisti 73 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
,,73 straipsnis. Draudimas
1.
Orlaivio savininko arba naudotojo civilinė
atsakomybė, taip pat keleiviai, bagažas ir kroviniai turi būti apdrausti.
Minimalius draudimo sumos dydžius nustato Vyriausybė ar jos įgaliota
institucija. Oro vežėjų ir orlaivių naudotojų
civilinė atsakomybė keleivių, bagažo, krovinių ir trečiųjų šalių atžvilgiu turi
būti apdrausta. Būtiniausius draudimo reikalavimus oro vežėjams ir orlaivių
naudotojams keleivių, bagažo, krovinių ir trečiųjų šalių atžvilgiu bei
minimalius draudimo sumų dydžius nustato 2004 m. balandžio 21 d. Europos
Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 785/2004 dėl draudimo reikalavimų
oro vežėjams ir orlaivių naudotojams (su vėlesniais pakeitimais).
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, vadovaudamasi šio straipsnio 1 dalyje minimo reglamento 6 straipsnio 1 dalies nuostatomis, nekomercinių orlaivių, kurių maksimali kilimo tūpimo masė (MTOM) neviršija 2700 kg, naudojimo atžvilgiu gali nustatyti žemesnį būtiniausios draudiminės apsaugos lygį, ne mažesnį kaip 100 000 specialių skolinimosi teisių, nustatytų Tarptautinio valiutos fondo, vienam keleiviui.
3. CAA kontroliuoja, kaip oro vežėjai ir orlaivių naudotojai laikosi šio straipsnio 1 dalyje nurodyto reglamento nuostatų.“
6 straipsnis. Įstatymo papildymas priedu
Papildyti įstatymą priedu:
„Lietuvos Respublikos
aviacijos įstatymo
priedas
ĮGYVENDINAMI EUROPOS SĄJUNGOS TEISĖS AKTAI
1. 1989 m. liepos 24 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 2299/89 dėl elgesio su kompiuterinėmis rezervavimo sistemomis kodekso (su vėlesniais pakeitimais).
2. 1991 m. vasario 4 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 295/91, nustatantis bendras kompensavimo už atsisakymą vežti reguliaraus oro transportu taisykles (su vėlesniais pakeitimais).
3. 1992 m. liepos 23 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 2407/92 dėl oro vežėjų licencijavimo.
4. 1993 m. sausio 18 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 95/93 dėl laiko tarpsnių paskirstymo Bendrijos oro uostuose bendrųjų taisyklių (su vėlesniais pakeitimais).
5. 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 785/2004 dėl draudimo reikalavimų oro vežėjams ir orlaivių naudotojams (su vėlesniais pakeitimais).“
7 straipsnis. Įstatymo 5 straipsnio įsigaliojimas
Šio įstatymo 5 straipsnis įsigalioja nuo 2005 m. balandžio 30 d.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
RESPUBLIKOS PREZIDENTAS