LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS TARNYBOS STATUTO

 19 IR 52 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

 

1. Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai

Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto 19 ir 52 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto (toliau – įstatymo projektas) tikslas – įstatymo lygmeniu reglamentuoti vidaus tarnybos sistemos pareigūnų siuntimą saugoti Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių ir konsulinių įstaigų užsienyje, atstovybių prie tarptautinių organizacijų bei reglamentuoti ir užtikrinti minėtų pareigūnų socialines garantijas.

Parengto įstatymo projekto uždaviniai – užtikrinti Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių ir konsulinių įstaigų bei atstovybių prie tarptautinių organizacijų saugumą, įstatymu reglamentuoti (iki šiol nereglamentuotą) vidaus tarnybos sistemos pareigūnų siuntimą į anksčiau minėtas įstaigas jų apsaugai užtikrinti bei reglamentuoti šiems pareigūnams būtinas taikyti (šiuo metu netaikomas)  socialines garantijas ir jų rūšis. Taip pat siekiama efektyviai įgyvendinti Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos institucijų saugaus funkcionavimo užtikrinimo 2005–2008 metų programą,  patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 26 d. nutarimu Nr. 1064-14. 

2. Projekte aptartų klausimų dabartinis teisinis reguliavimas

Šiuo metu nėra įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių vidaus tarnybos sistemos pareigūnų siuntimą į Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes ir konsulines įstaigas užsienyje (šių atstovybių vidinei apsaugai užtikrinti), bei teisės aktų, reglamentuojančių šiems pareigūnams būtinas taikyti socialines garantijas ir jų rūšis. Todėl vidaus tarnybos sistemos pareigūnai į Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes ir konsulines įstaigas užsienyje komandiruojami remiantis Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 1993 m. gegužės 25 d. sutartimi ir Lietuvos Respublikos 1999 m. gegužės 3 d. nutarimu Nr. 518 „Dėl valstybės institucijų ir kitų svarbių objektų apsaugos“ (Žin., 1999, Nr. 40-1269) bei Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu       Nr. 526 (Žin., 2004, Nr. 74-2555). Šios taisyklės nustato, kad tarnybinė komandiruotė negali viršyti 30 kalendorinių dienų. Šiuo metu policijos pareigūnai, užtikrinantys Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių apsaugą užsienyje, komandiruojami ilgesniam kaip 30 dienų laikotarpiui, t. y. dažniausiai vieniems metams, todėl įstaigos vadovas, galėdamas vadovautis tik minėtomis taisyklėmis, kas mėnesį privalo parengti naują įsakymą dėl tų pačių pareigūnų komandiravimo į užsienį, tačiau iš esmės šis pareigūnų vykimas nėra tarnybinė komandiruotė.

Komandiruojamiems į Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes užsienyje policijos pareigūnams dienpinigiai mokami vadovaujantis Dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normomis vykstantiems į užsienio komandiruotes, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 1996 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. 116 (Žin., 1996, Nr. 114-2260; 2002, Nr. 58-2374). Šiuo įsakymu patvirtintos dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normos ne ilgesniam kaip 30 dienų laikotarpiui.

3. Numatomos naujos teisinio reglamentavimo  nuostatos, naujų  sureglamentuotų  klausimų  teigiamos  savybės  ir   kokių pozityvių rezultatų laukiama

Parengto įstatymo projekto priėmimas įteisintų vidaus tarnybos sistemos pareigūnų siuntimą į Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes, konsulines įstaigas ir atstovybes prie tarptautinių organizacijų šių įstaigų apsaugai užtikrinti, įstatymo lygiu reglamentuotų siunčiamiems pareigūnams būtinas užtikrinti socialinių garantijų rūšis (sveikatos draudimo išlaidų normų nustatymas, išlaidų, susijusių su vidaus tarnybos sistemos pareigūno tarnyba užsienyje, kompensacijų koeficientų nustatymas, kelionių ir gyvenamojo ploto nuomos mokesčio normų nustatymas) bei sudarytų sąlygas Lietuvos Respublikos Vyriausybei nustatyti su anksčiau minėtomis socialinėmis garantijomis susijusių išmokų dydžius ir jų mokėjimo tvarką.

 

Parengto įstatymo projekto priėmimas duotų teigiamų rezultatų įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 26 d. nutarimą Nr. 1064-14 „Dėl Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos institucijų saugaus funkcionavimo užtikrinimo 2005–2008 metų programos patvirtinimo“ bei leistų tinkamai vykdyti Europos Sąjungos ir NATO aljanso valstybės paslapčių subjektų (prie kurių priskiriamos diplomatinės atstovybės) fizinei apsaugai nustatytus reikalavimus.

4. Galimos  neigiamos priimto  projekto  pasekmės  ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Priėmus parengtą įstatymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

5. Įstatymo  inkorporavimas  į  teisinę  sistemą

Šiuo metu vidaus tarnybos sistemos pareigūnų komandiravimą į Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes ir konsulines įstaigas užsienyje iš dalies reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 3 d. nutarimas Nr. 518 „Dėl valstybės institucijų ir kitų svarbių objektų apsaugos“ (Žin., 1999, Nr. 40-1269), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimas Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 74-2555), Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 1993 m. gegužės 25 d. sutartis bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 26 d. nutarimas Nr. 1064-14 „Dėl Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos institucijų saugaus funkcionavimo užtikrinimo 2005–2008 metų programos patvirtinimo“.

Priėmus įstatymo projektą, keisti ar panaikinti galiojančių teisės aktų nereikės. 

6. Ar  įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus  teisių  ir pagrindinių  laisvių apsaugos konvencijos nuostatas  bei  Europos Sąjungos dokumentus

Parengtas įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir neprieštarauja kitiems Europos Sąjungos dokumentams, nes Europos Sąjungos teisė nustato tik minimalius laipsniškai įgyvendinamus reikalavimus pagrindinių socialinių teisių srityje, tai nedraudžia jokiai valstybei narei laikytis šių nustatytų reikalavimų arba nacionaliniais teisės aktais įteisinti papildomas socialines garantijas (Europos Bendrijos steigimo sutarties 137 str.).

7. Projekto įgyvendinimas

Priėmus Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto 19 ir 52 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą:

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybė turės patvirtinti įsikūrimo pašalpos, kelionių, draudimo ir patalpų nuomos išlaidų padengimo bei kompensacijos, susijusios su tarnybos užsienyje išlaidomis, dydžius ir apmokėjimo tvarką vidaus tarnybos sistemos pareigūnams, vykdantiems pareigas Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse įstaigose ir atstovybėse prie tarptautinių organizacijų.

2. Policijos generalinis komisaras, suderinęs su užsienio reikalų ministru,  turės parengti ir patvirtinti policijos pareigūnų siuntimo vykdyti Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų ir atstovybių prie tarptautinių organizacijų apsaugą tvarką.

8. Lėšos, reikalingos projektui įgyvendinti

Lietuvos Respublikos įstatymo projektui įgyvendinti 2005 metams reikės 2 milijonų litų. Šios lėšos 2005 m. valstybės biudžeto projekte numatytos.

9. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų  vertinimai ir išvados

Parengtam įstatymo projektui pritarė Lietuvos Respublikos teisingumo, Socialinės apsaugos ir darbo, Užsienio reikalų bei Finansų ministerijos.

10. Įstatymo projekto iniciatorius

Įstatymo projekto iniciatorius – Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos.

11. Reikšminiai įstatymo projekto žodžiai

Reikšminiai įstatymo projekto žodžiai – tarnyba, pareigos, diplomatinė atstovybė, konsulinė įstaiga, kompensacijos, išlaidos. 

 

 

L. e. vidaus reikalų ministro pareigas                                                                       Virgilijus Bulovas