AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

Dėl Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 21, 27, 871, 872, 873, 874, 875, 876, 224, 242, 244, 2591, 263, 268, 320, 324, 325, 327, 329 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 877, 2414 straipsniais įstatymo projekto

 

2004 m. gruodžio 1 d.

 

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 21, 27, 871, 872, 873, 874, 875, 876, 224, 242, 244, 2591, 263, 268, 320, 324, 325, 327, 329 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 877, 2414 straipsniais įstatymo projekto tikslas – suderinti Kodekse įtvirtintas teisės normas žuvininkystės srityje su Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu (Žin., 2000, Nr. 56-1648; 2004, Nr. 73-2527) bei įgyvendinti ir sustiprinti Žuvininkystės įstatyme numatytas žuvų išteklių kontrolės funkcijas.

Šiuo metu Administracinių teisės pažeidimų kodekse numatyta, kad žuvų išteklių išsaugojimo, jų ir žvejybos taisyklių kontrolės funkcijas visuose vandenyse vykdo Aplinkos ministerija, nors Žuvininkystės įstatyme funkcijos tarp Žemės ūkio ministerijos, atliekančios žuvų išteklių išsaugojimo ir jų kontrolės funkcijas jūrų vandenyse, ir Aplinkos ministerijos, atliekančios žuvų išteklių išsaugojimo ir žvejybos taisyklių kontrolės funkcijas žuvininkystės vandens telkiniuose, padalintos. Atsižvelgiant į tai, Kodekse turi būti žvejybos kontrolės funkcijos padalintos pagal kompetenciją Žemės ūkio ministerijai ir Aplinkos ministerijai.

Priėmus projektą bus įgyvendinamos Žuvininkystės įstatyme numatytos funkcijos žuvininkystės srityje. Pagerės žuvų išteklių kontrolė bei bus vykdoma tausojanti žvejyba.

Priėmus įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma, įtakos kriminogeninei situacijai ar korupcijai projektas neturės.

Vykdant žvejybos kontrolės ir žuvų išteklių išsaugojimo funkcijas bus skatinama tik konkurencingų rinkoje žuvų žvejyba, kuri teigiamai atsilieps šiuo verslu užsiimantiems asmenims.

Priėmus įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma, nereikės priimti naujų, pakeisti ar panaikinti senus teisės aktus.

Įstatymo projektas Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei kitiems Europos Sąjungos teisės aktams neprieštarauja.

Įstatymo projektui įgyvendinti lydimųjų aktų nereikės.

Priėmus įstatymo projektą, papildomų lėšų jam įgyvendinti nereikės.

Įstatymo projektas suderintas su Aplinkos, Susisiekimo, Finansų, Teisingumo, Užsienio reikalų ir Vidaus reikalų ministerijomis, Europos teisės departamentu prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba. Projektas buvo svarstytas ministerijų valstybės sekretorių pasitarime ir papildomai suderintas su Aplinkos ir Teisingumo ministerijomis.

Projektą reikėtų priimti skubos tvarka, siekiant išvengti neigiamos Europos Sąjungos ekspertų, vertinančių kaip Lietuva užtikrina žuvų išteklių išsaugojimą, išvados.

Įstatymo projektą parengė Žuvininkystės departamento prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (direktorius Aidas Adomaitis, tel. 239 11 75) vyriausiasis specialistas Rolandas Juknevičius, tel. 239 10 87.

Reikšminis įstatymo projekto žodis: „žuvininkystė“.

 

 

 

L. e. ministro pareigas                                                                        Jeronimas Kraujelis