LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

NACIONALINIO SAUGUMO IR GYNYBOS KOMITETAS

PAGRINDINIO KOMITETO

IŠVADA

dėl Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 2, 3, 5, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 20, 21, 28, 34, 36, 38, 39, 42, 44, 45, 49, 52, 53, 54, 55, 62, 67, 73 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto

 (IXP-3916)

2004 m. lapkričio 3 d.

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: NSGK pirmininkas A.Sadeckas, pirmininko pavaduotojas A.Kašėta, NSGK nariai: S.Buškevičius, G.Jakavonis, N.Medvedev, E.Skarbalius, G.Šmigelskienė, A.Valys, komiteto patarėjas V.Bacevičius, patarėjas M.Pabrėža, padėjėjas M.Žemaitis, Krašto apsaugos ministras L.Linkevičius, Krašto apsaugos ministro patarėjas D.Žalimas, laikinai einantis gynybos štabo viršininko pareigas G.Zenkevičius.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:

Eil. Nr.

Pasiūlymų teikėjas

Pasiūlymai

Komiteto nuomonė

Argumentai pagrindžiantys nuomonę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2004-10-27 išvada

Nr. IXP-3916)

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir pagal jo santykį su galiojančiais įstatymais, galima pateikti šias pastabas bei pasiūlymus:

1. Siūlytumėm tikslintini keičiamo įstatymo 28 straipsnio 4 dalies  3 punkto formuluotę ir ją išdėstyti taip: “3) asmenys, kurie pagal Valstybės tarnybos įstatymą negali būti priimti į valstybės tarnautojo pareigas”.

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Keičiamo įstatymo 36 straipsnio 7 dalyje žodžių junginį “artimi giminaičiai”, atsižvelgiant į Civilinio kodekso 3.135 straipsnį, siūlytumėm pakeisti žodžiais “artimieji giminaičiai”.

           

3. Keičiamo įstatymo 36 straipsnio 8 dalies nuostata, jog “krašto apsaugos sistemos profesinės karo tarnybos kariai, kurių veiklą reglamentuoja Operatyvinės veiklos įstatymas ir profesinės karo tarnybos karininkai privalo įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka deklaruoti savo privačius interesus” derintina su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 4 straipsniu, kuris numato asmenų, privalančių deklaruoti privačius interesus, ratą.

 

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Teisinės technikos požiūriu geriau neminėti konkrečių įstatymų pavadinimų, o daryti bendro pobūdžio nuorodą.

    Be to, Valstybės tarnybos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 6 punkte nurodyta, kad atvejus, dėl kurių asmuo negali būti priimtas į valstybės tarnybą gali nustatyti ne tik Valstybės tarnybos, bet ir kiti įstatymai. Atsižvelgiant į tai, kad karo tarnyba, kaip ir valstybės tarnyba, reikalauja specialių ištikimybės valstybei santykių (Įstatymo 21 str. 2 d.), tikslinga palikti Projektu keičiamo Įstatymo 28 straipsnio 4 dalies 3 punkto formuluotę, kad profesinės karo tarnybos kariais negalėtų būti asmenys, kurie ne tik pagal Valstybės tarnybos, bet ir kitus įstatymus negali būti priimti į valstybės tarnautojo pareigas.

 

 

 

 

 

                  Viešųjų ir privačiųjų interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 2 straipsnio 1 dalis akivaizdžiai apima Įstatymo 36 straipsnio 8 dalyje nurodytas karių kategorijas, t. y., kariai, kurių veiklą reglamentuoja Operatyvinės veiklos įstatymas yra „kiti asmenys, kurie dirbdami valstybės valdžios, valdymo, (…) teisėsaugos (…) ir joms prilygintose institucijose atlieka valdžios atstovo funkcijas arba turi administravimo įgaliojimus“. Atkreiptinas dėmesys, į tai, kad pagal Operatyvinės veiklos įstatymą (3 str. 3 d.), visi operatyvinės veiklos subjektuose dirbantys asmenys gali būti traktuojami kaip pareigūnai. Tuo tarpu profesinės karo tarnybos karininkai laikytini tokiais asmenimis, kurie dirbdami valstybės valdymo institucijose turi administracinius įgaliojimus pavaldiems kariams, todėl jie taip pat patenka į Viešųjų ir privačiųjų interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje nurodytų valstybės tarnyboje dirbančių asmenų ratą.

 

3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

4. Valstybinių institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

7. Komiteto pasiūlymai, pataisos, pastabos: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr.IXP-3916.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirtas pranešėjas: A.Sadeckas.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                  Alvydas Sadeckas