LIETUVOS RESPUBLIKOS

PRIDĖTINĖS VERTĖS MOKESČIO ĮSTATYMO

13 STRAIPSNIO PAPILDYMO

ĮSTATYMO PROJEKTO AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

 

       Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 13 straipsnio papildymo įstatymo projekto tikslas nustatyti, kad tais atvejais, kai transporto nuomos paslaugas teikia šalies teritorijoje įsikūręs asmuo arba užsienio asmuo per šalies teritorijoje įsikūrusį padalinį, o išnuomotas atitinkamos rūšies transportas faktiškai naudojamas daugiausia už Europos Bendrijų ribų,  šios paslaugos nebūtų laikomos suteiktomis šalies teritorijoje ir joms nebūtų taikomas standartinis 18 procentų pridėtinės vertės mokesčio tarifas.

       Pagal šiuo metu galiojančią tvarką transporto nuomos paslauga laikoma suteikta šalies teritorijoje ir apmokestinama standartiniu 18 procentų pridėtinės vertės mokesčio tarifu, jeigu paslaugos teikėjas yra įsikūręs šalies teritorijoje arba jei paslaugos teikėjas įsikūręs už Europos Bendrijų teritorijos ribų ar paslauga teikiama per padalinį, esantį už Europos Bendrijų teritorijos ribų, o išnuomotas atitinkamos rūšies transportas faktiškai naudojamas daugiausia šalies teritorijoje. Taikyti tokį mechanizmą leidžia galiojantys Europos Sąjungos teisės aktai. Tačiau tie patys teisės aktai leidžia šalims narėms netaikyti standartinio pridėtinės vertės mokesčio tarifo transporto nuomos paslaugoms, kai šias paslaugas teikia šalies teritorijoje įsikūręs asmuo arba užsienio asmuo per šalies teritorijoje įsikūrusį padalinį, o išnuomotas atitinkamos rūšies transportas faktiškai naudojamas daugiausia už Europos Bendrijų ribų.

       Todėl siekiant sudaryti palankesnes verslo sąlygas Lietuvos subjektams, dalyvaujantiems aštrioje konkurencinėje kovoje už Europos Bendrijų ribų, siūlau nustatyti, kad šalies teritorijoje įsikūrusių asmenų arba užsienio asmenų per šalies teritorijoje įsikūrusius padalinius teikiamos transporto, kuris faktiškai naudojamas daugiausia už Europos Bendrijų ribų, nuomos paslaugos nebūtų laikomos suteiktomis šalies teritorijoje ir nebūtų apmokestinamos standartiniu 18 procentų pridėtinės vertės mokesčio tarifu.

            Neigiamų teikiamo Projekto pasekmių nenumatoma.

            Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 13 straipsnio papildymo įstatymo projektą parengė Seimo narys G. Šivickas.

Reikšminiai įstatymo projekto žodžiai, reikalingi įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą “transporto priemonių nuoma”.

 

 

Teikia: Seimo narys G. Šivickas