Aštuoniasdešimt
antrasis posėdis
1995
m. vasario 23 d.
|
Svarstyti klausimai:
|
1. |
Įstatymo "Dėl kai kurių Seimo statuto straipsnių pakeitimo ir papildymo" projekto priėmimas |
2. |
|
3. |
|
4. |
5sesija 82p svarstyti klausimai
Pirmininkauja Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkas Č.JURŠĖNAS
PIRMININKAS. Gerbiamieji kolegos, pradedam Lietuvos Respublikos Seimo vasario 23 d. vakarinį plenarinį posėdį. Yra rimtų įtarimų, kad tai bus paskutinis šios sesijos posėdis. Prašom registruotis. Registruotis galima ir už kaimyną, balsuot negalima.
Salėje 23 Seimo nariai. 2.1 darbotvarkės punktas - įstatymo "Dėl kai kurių Seimo statuto straipsnių pakeitimo ir papildymo" projektas Nr.1238. Pranešėjas J.Bernatonis. Priiminėsim pastraipsniui. Prašom, gerbiamasis pranešėjau, ar buvo kokių pataisų, papildymų, išskyrus gerbiamojo Etikos ir procedūrų komisijos pirmininko pasiūlymus?
J.BERNATONIS. Buvo Etikos ir procedūrų komisijos siūlymai. Siūlyčiau dviem pritarti, o trečiam dar nepritarti, kadangi reikėtų dėl jo diskutuoti. Siūlyčiau pritarti 114 straipsnio trečiosios dalies ir 115 straipsnio antrosios dalies pataisoms. Daugiau jokių siūlymų nebuvo.
PIRMININKAS. Aš siūlau iš eilės. Šio įstatymo 1 straipsnis, arba Statuto 10 straipsnio patikslinimas. Ar galim priimt, ar reikalauja kas balsuot? Priimtas.
2 straipsnis, arba 20 straipsnio patikslinimas. Galim priimt? Kolega A.Baskas. Dėl 2 ar dėl kito? Prašom.
A.BASKAS. Dėl 20 straipsnio.
PIRMININKAS. Prašom.
A.BASKAS. Iš jo turbūt galima suprast, kad plenarinių posėdžių per savaitę bus daugiau kaip du. Net jeigu mes dirbsim tvarkingai ir per savaitę bus du posėdžiai, tai automatiškai šita Statuto norma bus įvykdyta ir nereikėtų jos keisti. Ar reikia taip suprast, kad dabar jau bus iš eilės kasdien? Ar čia koks kitoks tikslas yra?
PIRMININKAS. Gerbiamasis pranešėjau, pasakysiu, kad tikrai kokių nors piktų kėslų nėra. Mes posėdžiausim maždaug pagal tokį grafiką ir spalvotą grafiką, koks buvo ir per ankstesnes sesijas. Bet dirbant antradieniais ir ketvirtadieniais yra keblumų. Prašom, gerbiamasis Bernatoni.
J.BERNATONIS. Tai ši buvusi formuluotė šiek tiek suteikia dviprasmybę tai normai, kadangi balsavimai Seime visuomet vyksta nustatytu laiku. Tai yra norma, kuri fiksuoja Seimo narių dalyvavimą balsavime. Todėl šiuo atveju, visiškai nesvarbu, kuriame balsavime dalyvavo, o kuriame nedalyvavo, bet svarbus pats dalyvavimo faktas. O kai buvo ši formuluotė ir numatytu laiku vykstančių... Kai kurie Seimo nariai tai traktavo, kad tai susiję su atskiro įstatymo priėmimu. Jeigu nebūdavo priimtas vienas įstatymas ir kitas prasidėdavo, tai buvo teigiama, kad tai vyksta nelaiku. Tuo tarpu buvo paskelbtas taip pat balsavimas. O ši norma į Statutą buvo įtraukta tik tam, kad fiksuotume dalyvavimą iš anksto paskelbtuose balsavimuose ir pagal tai reguliuotume, žinoma, ir Seimo narių atlyginimą.
PIRMININKAS. Ko nedarėm. Pridursiu. Galim priimt ar kas nors reikalauja balsuoti? Priimtas.
Dėl 3, arba Statuto 36 straipsnio 1 punkto, nėra pastabų? Priimtas.
Dėl 4 punkto, arba 85 straipsnio. Kolega R.Žurinskas. Prašom.
R.ŽURINSKAS. Aš norėčiau paklaust. Tas posakis "esant būtinybei"... Kažkaip reikėtų vengt tokių posakių ir konkrečiau rašyti. Arba "Seimui nutarus" rašykime, ar dar kažkaip.
PIRMININKAS. Aš paaiškinsiu tą "esant būtinybei". Sakysim, įvyko avarija šitoje salėje, ir mes negalim susirinkti. Tai ką daryt? Ar tai ne būtinybė? Žinoma, tik ypatingiems atvejams.
Kolega A.Baskas, o po to pranešėjas. Prašom, kolega Baskai.
A.BASKAS. Pone Pirmininke, tikrai aš noriu atkreipt dėmesį, kad ir Juridinis skyrius prašo, jog būtų aiškiau parašyta šiuo klausimu. Jis rašo taip: "Reikėtų išsamiau aptarti 36 straipsnio 41 punkto redakciją. Pasiūlyta šio straipsnio formuluotė numato, jog "Seimo valdyba galės perkelti Seimo posėdį į kitą dieną esant būtinybei". Toks neapibrėžtumas suteikia Seimo valdybai dideles galimybes labai paveikti Seimo veiklą. Kita vertus, nevisiškai aišku, ar valdyba į kitą dieną galės nukelti tik ne-eilinius Seimo posėdžius, ar ir visus Seimo posėdžius? Gal dėl šių klausimų sprendimo turėtų būti Seimo prerogatyva?
PIRMININKAS. Pranešėjas...
J.BERNATONIS. Gerbiamieji Seimo nariai, aš siūlyčiau, jeigu dėl to kyla ginčų, žodžius "esant būtinybei gali perkelti posėdį į kitą dieną" išbraukti. Kadangi šis 41 punktas iš esmės buvo įtrauktas papildomai dėl to, kad būtų nustatyta, kas šaukia neeilinius Seimo posėdžius. Iniciatyva yra nurodyta Statute. Tačiau pagal Statutą lyg ir išeitų, kad iniciatoriai ir turėtų sušaukti. Todėl čia yra siūloma, kad šauktų ir neeilinius Seimo posėdžius.
O dėl perkėlimo, aš manau, kad jeigu Seimo nariai prieštarauja, tai galime šitą formuluotę išbraukti. Aš tikiuosi, kad jeigu, tarkim, šios salės stogas nugriūtų ant mūsų galvų, tai visi vieningai perkeltų ir be tos būtinybės.
PIRMININKAS. Gerbiamasis pranešėjau, gerbiamieji kolegos, išbraukiam tuos žodžius ir tada laikom, kad šio įstatymo 3 straipsnis be tų kelių žodžių.
Dabar dėl 4 straipsnio, arba 85 straipsnio patikslinimo. Nėra pastabų? Priimtas. Dėl 5 straipsnio, arba 140. Minutėlę! Kolega E.Bičkauskas. Prašom.
E.BIČKAUSKAS. Aš siūlyčiau atsisakyti šito straipsnio. Galbūt aš nelabai sekiau, gal buvo labai rimtų motyvų dėl to, bet tas žodis "pageidautina"... Išeis taip, kad iš esmės niekados nebus tų aiškinamųjų raštų, net ir pačiam paprasčiausiam įstatymo projektui. Vis tiek paaiškinti, kodėl būtent jis siūlomas tada, o nebuvo siūlomas anksčiau... Vis tiek reikia.
PIRMININKAS. Kolega A.Baskas. Tada pranešėjas.
A.BASKAS. Pone Pirmininke, aš supratau, kad jūs dabar... Kadangi 5 yra kelios nuostatos, tai mes dabar kalbam tik apie pirmąją nuostatą. Paskui yra ketvirtoji ir penktoji dalys. Mes dabar kalbam apie antrosios dalies pradžią. Taip?
PIRMININKAS. Prašom tada iš eilės. Iš tikro. Gerbiamasis pranešėjau, gerbiamieji kolegos, 5 straipsnio pirmoji dalis. "Kartu pageidautina pateikti." Prašom. Dėl šitos dalies, o po to dėl kitų. Prašom.
A.BASKAS. Dėl 14 straipsnio antrosios dalies. Aš nesuprantu, kodėl įrašomas žodis "pageidautina". Anksčiau visiems Seimo nariams padėdavo susiorientuoti aiškinamieji raštai prie įstatymų. Jeigu dabar to atsisakoma, mes tikrai visais klausimais neturime kompetencijos, mums labai padėdavo susigaudyti tuose dalykuose. O dabar, jeigu pageidautina, tai, aišku, daug kas tingės ir nepateiks. Manau, kad Statutas nukentės. Jeigu kažkada ir nebus tos normos laikomasi, jeigu ten nesvarbus įstatymas, aišku, mes tą galime ir praleisti. Jeigu ir nebūna, niekas čia neprieštarauja. Bet jeigu mes šitą išmesime, ateis naujasis Seimas, na, jis gali tuo piktnaudžiauti. Būtų geriau, kad tvirtesnį Statutą paliktume ateities valdžioms. Žinoma, aš nepretenduoju, kad būtų kaip buvo prieš kelis šimtus metų Lietuvos pažangos statutas. Palyginus su Amerikos Kongreso reglamentu, tai čia mums teks dirbti ir dirbti, didinti reikalavimus, bet ne mažinti.
PIRMININKAS. Pranešėjas turi kompromisinį variantą. Prašom.
J.BERNATONIS. Aš gal pirmiausia pakomentuosiu gerbiamųjų Seimo narių pasisakymus. Tai ši norma nenustato, kad nebus pateikiamas aiškinamasis raštas. Taip ir būtų rašoma: kartu su įstatymo projektu nebus pateikiamas aiškinamasis raštas. Ši norma nustato, kad mes pageidaujam, jog toks aiškinamasis raštas būtų pateiktas. Jeigu Seimo nariai nesutinka, aš siūlau žodžius "pageidautina pateikti" išbraukti ir parašyti "pateikiama".
PIRMININKAS. Sutinkam? Gerai. Tada dėl pirmosios dalies sutariam. Dabar antroji dalis - 140 straipsnio ketvirtąją dalį pripažinti netekusia galios. Ar nori kas pasisakyti?
Gerbiamasis E.Bičkauskas? Prašom.
E.BIČKAUSKAS. Aš dar dėl to paties pirmojo. Nieko nereikia išbraukti, kadangi pasilieka lygiai tas pat, išbraukim pasiūlymą, ir viskas. Taip yra ir Statute, kad kartu su įstatymo projektu pateikiamas aiškinamasis raštas. Jeigu išbraukiam "pageidautina", tai pasilieka, kas buvo. Vadinasi, iš viso atsisakom.
PIRMININKAS. Jeigu žodis žodin. Patikslinsim, jeigu žodis žodin, tada, be abejo, nereikia.
E.BIČKAUSKAS. Dabar dėl ketvirtosios dalies.
PIRMININKAS. Taip.
E.BIČKAUSKAS. Čia kalbama apie tą kriminologinę ekspertizę, kurios mes niekados praktiškai ir nedarėme. Aš šitą suprantu. Iš principo nedarėme dėl to, kad nesugebėjom šito normaliai organizuoti. Visiškai sutinku, kad ši straipsnio dalis nėra suformuluota, ir dabar taip, kaip ji turėtų būti suformuluota, mums priimtina. Bet visiškai atsisakyti - vadinasi, mes ir tos pačios nuostatos atsisakome. Todėl siūlyčiau jos neatsisakyti, o kaip tik pagalvoti, kaip ją realizuoti. Ačiū.
J.BERNATONIS. Na, o jeigu būtų galima?..
PIRMININKAS. Kolega A.Baskas. Po to pranešėjas.
A.BASKAS. Aš irgi paprašyčiau pranešėjo neatsisakyti. Galbūt palikim, jeigu mes dabar neturime geresnės redakcijos, tą nuostatą. Kitoje sesijoje tikrai mes grįšime prie Statuto, tuomet galėsime geresnę nuostatą pateikt.
PIRMININKAS. Pranešėjas.
J.BERNATONIS. Gal gerbiamasis Seimo narys E.Bičkauskas sutiktų, kad ten būtų įrašyti tie žodžiai, kuriuos mes išbraukėm iš kitos dalies, t.y. "pageidautina pateikti kriminogeninę ekspertizę". Matote, kadangi yra Statuto norma, mes privalome jos laikytis. Jeigu mes jos nesilaikome, pažeidžiame Statutą. Laikytis tos normos neišeina dėl to, kad tai labai apsunkintų įstatymų leidybą. Tai neturi prasmės tuomet, kai jokių šioje srityje pasekmių tas teisės aktas nesukelia. Tai galbūt "pageidautina" arba nustatykim, kas gali pageidauti.
PIRMININKAS. Seimas. Prašom, gerbiamasis Bičkauskai, jums keletas variantų. Prašom.
E.BIČKAUSKAS. Kaip tokiam pereinamajam etapui aš priimu šitą kompromisą, kad pageidautume, bet paskui vis tiek reikės galvoti, kaip lanksčiau formuluoti. Čia mane dar kolega ponas A.Valys informavo, kad Teisingumo ministerijoj specialiu ministro įsakymu netgi sudarytas specialus skyrius toms ekspertizėms daryti. Mes paprasčiausiai tuo niekados nesinaudojom. Bet kaip pereinamajam aš priimu šitą, sutinku.
PIRMININKAS. Pageidautina. Sutariam taip? Dalis neišbraukiama, bet sušvelninama.
E.BIČKAUSKAS. Ačiū.
PIRMININKAS. Prašom. Dabar trečioji dalis, t.y. 140 straipsnio penktoji dalis, arba 5 punktas. Prašom. Gerbiamasis A.Baskas. Prašom dėl penktosios dalies.
A.BASKAS. Man irgi nesuprantama, kodėl atsisakoma, kad reikia pateikt ir kitų įstatymų, kuriuos sąlygoja, pakeitimus. Jeigu mes to atsisakome, tai tiek iškils nesuderinamų motyvų įvairių įstatymų, kad mes tiesiog pasimesime. Dabar čia atsisakoma tos nuostatos, kad jeigu pateikia įstatymą ir jis sukelia reikmę keisti kitus įstatymus, tai jie neturi būti pateikiami. Man tikrai nesuprantama.
PIRMININKAS. Prašom, gerbiamasis pranešėjau.
J.BERNATONIS. Čia nekalbama, kad jie neturi būti pateikiami, bet kalbama apie tai, kad jie gali būti ir nepateikiami. Kadangi ta norma buvo labai griežta - turi būti pateikta būtinai kartu, mes susidūrėme su tokia situacija, kai labai sunku dirbti visų pirma teismams, kai Baudžiamasis, Baudžiamojo proceso, Civilinio proceso kodeksai taisomi labai dažnai, vos ne kiekvieną savaitę, ir sudėtinga tiesiog orientuotis tiems, kurie turi vadovautis šiuo įstatymu. Todėl yra siūloma, kad tokios dažnai keičiamų įstatymų pataisos kauptųsi atitinkamose darbo grupėse ir būtų pateikiamas Seime visas pataisų komplektas. Tai būtų tiesiog toks praktinis pasiūlymas, palengvinantis teismų ir apskritai teisininkų darbą.
PIRMININKAS. Ir aš čia įsiterpsiu, kaip vienas iš autorių. Čia yra, gerbiamieji kolegos, dviguba problema. Pirmas dalykas - tai įstatymų leidybos iniciatyvos teisė. Jeigu mes kiekvienam įstatymų leidybos iniciatyvos teisės subjektui nurodom, kaip jis turi pateikti savo tą iniciatyvą, tai norint galima čia manyti, kad varžoma ta jo iniciatyva. Tai vienas dalykas.
Antras dalykas. Iš kitų Statuto dalių, ypač kur kalbama apie komitetus, neišbraukiamas tas įstatymų suderinamumo ir papildomų reikalingų įstatymų pataisų pateikimo Seimui būtinumas. Štai čia yra esmė. Man atrodo, tas švelnesnis užrašymas yra teisingesnis. Ar galime priimti visą 5 straipsnį su pataisomis, su kuriomis sutiko autorius? Priimta.
6, arba 155, straipsnis. Priimta? Ne. Kolega A.Baskas. Prašau.
A.BASKAS. Gerbiamieji pateikėjai, čia parašyta "viešai praneša". Tai visiškai neaišku, ką tai reiškia? Anksčiau buvo Seimo posėdyje, o dabar viešai. Ar paskelbia Seimo skelbimų lentoje, ar "Valstybės žiniose", ar komiteto posėdyje paskelbia? Jeigu paskelbia komiteto posėdyje, tai irgi yra viešas paskelbimas. Turbūt turėtų būti, kad bent jau Seimo skelbimų lentoje paskelbia.
PIRMININKAS. Gerbiamasis pranešėjas.
J.BERNATONIS. Na, tai viešai paskelbiama ir turima omeny, kad paskelbiama mūsų skelbimų lentose, kuriose apskritai skelbiami komitetų posėdžiai. Mes irgi susidūrėme su tokia praktika, jog ne visuomet komiteto atstovas ar komiteto pirmininkas gali Seimo posėdyje pasakyti tiksliai laiką, datą, todėl, mūsų manymu, būtų geriau priderinti prie bendros komitetų posėdžių planavimo tvarkos. Tačiau, jeigu tai yra esminis dalykas, galime įrašyti, kad paskelbus skelbimų lentoje.
PIRMININKAS. Ne. Viešai praneša - tai reiškia, gerbiamieji kolegos, kad ir Seime, ir skelbimų lentoje, ir galbūt per radiją, ir "Valstybės žiniose", jeigu yra ypatingas posėdis. Man atrodo, tiesiog čia laisvesnė formuluotė. Sutikim. Ačiū. Priimta.
7, arba 159, straipsnio antrosios dalies likimas. Kolega E.Bičkauskas. Prašom.
E.BIČKAUSKAS. Kadangi mes susitarėme anksčiau dėl 140 straipsnio, tai aš siūlau tiktai paredaguoti, lygiai tą pačią nuostatą įrašyti, kad pageidautina, be tokio privalomojo, kaip dabar įrašyta. Tai čia taip pat dėl kriminologinės ekspertizės.
PIRMININKAS. Pranešėjas sutinka?
J.BERNATONIS. Jeigu tiktų formuluotė, gali būti "pageidaujama".
PIRMININKAS. Gerai. Sutinkam? Ačiū. Dabar 8 straipsnis, arba 169 straipsnis. Prašom. Nėra pastabų? Priimta. 9, arba 170, straipsnis. Priimta. 10, arba 211, straipsnis. Štai, gerbiamieji, tas kapitalinis siūlymas, kurį pateikė vienas iš opozicijos atstovų, dėl griežtesnės Vyriausybės kontrolės. Ar turi kas pastabų? Ar galime priimti bendru sutarimu? Galim. Priimta. Ir paskutinis 11, arba 214, straipsnis.
Kolega A.Sadkauskas. Prašau.
A.SADKAUSKAS. Kadangi jūs sakote paskutinis, aš nelabai anksčiau sekiau tuos pakeitimus. Ar bus pakeitimas, kuris pateiktas mūsų dviejų komitetų?
PIRMININKAS. Jeigu aš prisimenu, ten dėl teismų, taip? Ar dėl komitetų funkcijų?
A.SADKAUSKAS. Gerbiamasis Juozas tikrai gerai prisimena.
PIRMININKAS. Komitetų funkcijų?
A.SADKAUSKAS. Taip.
PIRMININKAS. Ne. Šitas vėliau. Šitame pakete nėra. Tai ačiū, gerbiamasis pranešėjau, viskas. Ar gerbiamieji kolegos pageidauja?..
J.BERNATONIS. Gerbiamasis posėdžio pirmininke!
PIRMININKAS. Prašau.
J.BERNATONIS. Ne viskas.
PIRMININKAS. Atsiprašau. Taip.
J.BERNATONIS. Aš siūlyčiau dar papildyti...
PIRMININKAS. Gerbiamojo A.Kairio...
J.BERNATONIS. ... Etikos ir procedūrų komisijos siūlymais dėl 114 straipsnio trečiosios dalies ir dėl 115 straipsnio antrosios dalies.
PIRMININKAS. 114 straipsnį priimam? Nėra pastabų? Priimta. 115 straipsnio antrosios dalies kitoks išdėstymas. Galime priimti? Ačiū.
J.BERNATONIS. Dabar dėl 125 straipsnio Etikos ir procedūrų komisijos siūlymo. Aš siūlyčiau Etikos ir procedūrų komisijai pagalvoti, ar nereikėtų apriboti, kiek kartų gali būti perbalsuojama. Kadangi išbraukus žodžius "vieną kartą", perbalsavimas gali vykti labai daug kartų, po to bus skirtingi rezultatai, t.y. vienąsyk - už, kitąsyk - prieš, už, prieš. Ir po to mes susipainiosime, nežinosime vis dėlto, kokia Seimo pozicija. Mano manymu, vieną kartą perbalsuoti gali būti motyvai. Bet antrą, trečią, ketvirtą - tai čia jau tokius motyvus vargiai ar galima surasti. Tada reikėtų fiksuoti konkrečius kitus motyvus. Dabar nurodytas tik vienas motyvas - dėl neaiškiai suformuluoto klausimo. Tai kol jis bus neaiškiai suformuluotas, tol galima nepradėti kito balsavimo, perbalsavimo.
PIRMININKAS. Gerbiamieji kolegos, o gal vis dėlto, kadangi čia tikrai labai svarbus dalykas ir jautrus dalykas, gal, gerbiamasis Kairy, šitą straipsnį atidedam kitam kartui, sutinkat? Gerai.
Taigi visas įstatymas pastraipsniui su papildomais straipsniais yra priimtas. Ar kolegos pageidauja pasisakyti dėl balsavimo motyvų? Ačiū, gerbiamasis pranešėjau. Nepageidaujat? Prašom registruotis. Registracija.
55 Seimo nariai. Prašom pasiruošti balsuoti. Kas už tai, kad būtų priimti kai kurie Statuto straipsnių pakeitimai ir papildymai? Kas už, prašom balsuoti.
BALSŲ SKAIČIUOTOJAS. Už - 38.
PIRMININKAS. Už - 38. Kas prieš?
BALSŲ SKAIČIUOTOJAS. Prieš - 2.
PIRMININKAS. Prieš - 2. Kas susilaikė?
BALSŲ SKAIČIUOTOJAS. Susilaikė 3.
PIRMININKAS. Gerbiamieji kolegos, 38 Seimo nariams balsavus už, 2 - prieš ir 3 susilaikius Seimo statuto kai kurių straipsnių pakeitimai ir papildymai priimti. Ačiū.
VI-osios sesijos darbų programos projekto Nr.1461 pateikimas (95.02.23)
5sesija 82p svarstyti klausimai
Gerbiamieji kolegos, aš siūlau dabar trumpai susipažinti su Seimo sesijos darbų programa. Po to likęs vienintelis rezervinis klausimas dėl kai kurių profsąjungų turto reikalų.
Toliau pirmininkaus kolega E.Bičkauskas. Prašom.
PIRMININKAS (E.BIČKAUSKAS). Kviečiu į tribūną Seimo Pirmininką poną Č.Juršėną.
Č.JURŠĖNAS. Gerbiamieji kolegos, sesija, kaip žinote, prasideda kovo 10-ąją, ji turėtų baigtis birželio 30-ąją. Kaip aš šiek tiek anksčiau kalbėjau, kol kas pagal dabartinę darbų apimtį ir pagal tuos uždavinius, kuriuos mums gali tekti spręsti, sesiją gali būti siūloma pratęsti tik iki liepos 6 ar 7 d. Kadangi 6 d. yra šventė, tai iki liepos 7 d., t.y. ne daugiau kaip vienai savaitei. Aš viešai girdint čia esantiems ir nesantiems Seimo nariams tai pažadu. (Balsai salėje) Prisiekti negaliu, gerbiamasis Čobotai. Na, negaliu. Turi būti šiek tiek sąžinės. Bet aš siūlau vis dėlto tik savaitei. (Balsas salėje) Na, čia mano sąžinės reikalas, negi kitų.
Dabar kitas dalykas. Aš manyčiau, kad programa neturėtų būti tokia plati kaip buvo ankstesnė. Žinoma, kuri yra pateikta, sakyčiau, projekto projektas, be abejo, ji per siaura ir neapima dar kai kurių svarbių klausimų. Todėl aš prašau gerbiamuosius kolegas, visų pirma komitetus, frakcijas, Seimo narius, Prezidentūrą, taip pat ir Vyriausybę pateikti savo pasiūlymus ir kovo 10 d. bus pateiktas patikslintas programos variantas.
Dabar esminis dalykas yra tas, kad specialiai išskirta antroji dalis, kur yra sudėti klausimai apie Seimo kontrolinę priežiūrinę funkciją. Specialiai išskirti, kad tikrai mes į tai atkreiptume dėmesį, juo labiau kad ką tik priėmėm atitinkamą griežtesnę Vyriausybės atžvilgiu Statuto pataisą. Taigi aš prašyčiau, kad kolegos iš principo pritartų pateikimui, o kovo 10 d. bus pateiktas patikslintas ir, žinoma, platesnis mūsų darbų programos variantas.
PIRMININKAS. Jūsų paklausti nori 12 Seimo narių.
Č.JURŠĖNAS. O, daug!
PIRMININKAS. Seimo narys R.Markauskas.
R.MARKAUSKAS. Gerbiamasis Pirmininke, čia bus svarstomas įstatymas dėl pabėgėlio statuso Lietuvoje. Aš matau, kad Vyriausybė teiks ir Europos Žmogaus Teisių Konvencijos ratifikavimą Seimui. Aš prašyčiau, kadangi šis įstatymas yra tiesiogiai susijęs su konvencijos ratifikavimu, ar nebūtų galima, kad būtų įrašyta ne gegužė-birželis, o kovas-birželis. Mes galbūt šį įstatymą dar gegužės mėnesį sugebėsime priimti ir tuo pačiu prisiderinsime prie Europos Žmogaus Teisių Konvencijos ratifikavimo.
Č.JURŠĖNAS. Galima pagalvoti.
PIRMININKAS. Seimo narys P.Papovas.
P.PAPOVAS. Gerbiamasis Pirmininke, čia ir Vyriausybė siūlė, tačiau darbų programoje aš neaptikau Valstybinio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo įstatymo. Seimas buvo priėmęs nutarimą dėl šio įstatymo priėmimo ir buvo nurodyta priėmimo data iki kovo mėnesio. Siūlo Vyriausybė. Kodėl nėra?
Č.JURŠĖNAS. Matot, jeigu jūs turit omeny šitą sąrašą, tai šitas sąrašas yra savarankiškas. Jis yra savarankiškas kaip priedas prie šito, o paskui bus viskas surašyta į vieną.
PIRMININKAS. Seimo narys B.Genzelis.
B.GENZELIS. Aš truputį atsiprašau, aš Seniūnų sueigoje neatkreipiau dėmesio, nes buvau ne iki galo perskaitęs programą. Mes dar praeitoje sesijoje buvom pradėję svarstyti kultūros metmenis. Pateikimui yra pritarta, šitoje sesijoje iškrito, manyčiau, reikėtų įtraukti.
Č.JURŠĖNAS. Taip, priimtina.
PIRMININKAS. Seimo narys A.Baskas.
A.BASKAS. Pone Pirmininke, naudojuosi proga paskutinį kartą šį mėnesį jūsų paklausti. Jūs paaiškinote, kad Vyriausybės pateiktą sąrašą reikia laikyti sudėtine dalimi.
Č.JURŠĖNAS. Taip.
A.BASKAS. Aš džiaugiuosi, kad jūsų sąraše klaidų neradau, o Vyriausybės sąraše yra pasikartojimų. Pavyzdžiui, 5 ir 6 - tas pat, 6 ir 37 - tas pat. Toliau Vyriausybė neparašo datos, kokios datos yra jų pateikimas. Aš jūsų prašyčiau, kad jūsų sąraše esantis Valstybės kontrolės įstatymas būtų priiminėjamas kovo mėnesį, kadangi jis buvo pateiktas labai seniai, jo numeris yra 746. Be to, sumažinus prokuratūros funkcijas yra daug sričių, kur nėra saugoma, nėra valstybinės priežiūros. Todėl aš prašyčiau pradėti jį svarstyti kovo mėnesį.
Č.JURŠĖNAS. Aš atsakau. Čia yra principinis dalykas ir štai dėl ko. Pirma. Kovo mėnesį mes jau patys užsirašėm labai daug įstatymų ir gana didelės apimties. Viena. O antra, mes esam lyg neoficialiai sutarę (įvairių frakcijų atstovai), kad iki kovo 25 d., iki rinkimų, bus mažiau posėdžių, t.y. bus po vieną posėdžių dieną. Vadinasi, mums kovo mėnesį iš tikro sunkoka, bet jeigu atsiras galimybė, aš visiškai sutinku.
A.BASKAS. Ir nėra, ką mes sutarėm biudžetą svarstydami, tai...
PIRMININKAS. Pone Baskai, aš jums antrą kartą žodžio nesuteikiau. Deja. O ponas Pirmininkas, tikiuosi, apsiriko sakydamas: "po vieną posėdį per dieną".
Č.JURŠĖNAS. Ne, bus po vieną posėdžių dieną per savaitę.
PIRMININKAS. Tai aš tą ir norėjau sužinoti.
Seimo narys ponas V.Astrauskas.
V.ASTRAUSKAS. Gerbiamasis Pirmininke, mano klausimas būtų dėl Tabako produktų kontrolės įstatymo, kuris įrašytas trečioje dalyje, pačiame gale. Labiausiai man neaišku, kodėl įrašyta, kad tai Vyriausybės projektas ir pranešėjas V.Einoris.
Č.JURŠĖNAS. Patikslinsim.
V.ASTRAUSKAS. Ir tai balandžio - gegužės mėnesį. Tuo tarpu, kai buvo nutarta, kad bus mūsų, Sveikatos apsaugos, socialinių reikalų ir darbo komiteto projektas paderintas su Vyriausybės projektu, bus svarstomas artimiausiu metu. Tai aš manyčiau, kad jis gali būti svarstomas ir kovo mėnesį, nes jis jau aptartas, ir belieka ten suderinti kai kurias detales. Kodėl jis taip toli nukeltas ir kodėl tiktai Vyriausybės pavadintas?
Č.JURŠĖNAS. Gerbiamasis Astrauskai, pavadinimą ir pranešėjus patikslinsim, čia jokios problemos. Į pabaigą jis parašytas dėl paprastos priežasties, kadangi buvo rašoma, kaip sakoma, pagal raktinių žodžių abėcėlę. Tabakas, kaip žinot, yra abėcėlės pabaigoje. Ir trečias dalykas, kuris yra bene svarbiausias. Pirma turim priimti Alkoholio kontrolės įstatymą ir tik po to Tabako kontrolės įstatymą. Jeigu Alkoholio kontrolės įstatymą priimsim, sakysim, savivaldybių rinkimų garbei, tai, be abejo, iš karto kovo pabaigoje bus ir Tabako kontrolės įstatymas. Priimkim vieną, užbaikim vieną kapitalinį įstatymą, po to kitą.
PIRMININKAS. Gerbiamoji Ambrazaityte, aš jus matau, bet suteiksiu jums žodį tik tada, kai suteiksiu žodį sąraše esančiai moteriai.
Seimo narys K.Gaška.
K.GAŠKA. Ponas Juršėnas jau atsakė į klausimą. Labai ačiū.
Č.JURŠĖNAS. Ačiū.
PIRMININKAS. Seimo narys K.Kubertavičius.
K.KUBERTAVIČIUS. Gerbiamasis Pirmininke, aš noriu jums priminti, kad Seniūnų sueigoje aš jums padaviau projekto "Dėl Lietuvos Respublikos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo pakeitimo ir papildymo" vieną lapą. Ten labai trumpas pakeitimas; jūs buvot pasižadėję, kad mes įtrauksim į darbotvarkę, ir turim iki savivaldybių rinkimų šitą pakeitimą priimti. Todėl į šitą programą, šeštosios sesijos, reiktų įtraukti kovo mėn.
Č.JURŠĖNAS. Gerbiamasis Kubertavičiau, tų nedidelės apimties, smulkių pataisymų aš specialiai netraukiau į programą, o jūsų klausimą tikrai kovo viduryje spręsim. Be įtraukimo į programą.
PIRMININKAS. Seimo narys A.Salamakinas.
A.SALAMAKINAS. Gerbiamasis Pirmininke, jeigu leisite, pusantro klausimo nuo savęs ir nuo A.Sadkausko. Pirmas. Dėl transporto lengvatų. Vyriausybės buvo išplatintas toks pareiškimas, kad jį reikia svarstyti skubos tvarka, o mes jo visai neįtraukiame į darbotvarkę. Buvo su premjero parašu. Ir antras klausimas - gal mokės algas šiandien?
Č.JURŠĖNAS. Tai nesusiję su Seimo darbų programa.
PIRMININKAS. Seimo narys A.Rudys.
A.RUDYS. Aš savo žodį norėčiau perduoti Seimo narei N.Ambrazaitytei.
PIRMININKAS. Seimo narė gerbiamoji N.Ambrazaitytė. Prašau arčiau mikrofono.
N.AMBRAZAITYTĖ. Labai ačiū. Kadangi Gamtos apsaugos komiteto atstovų nėra, tai aš noriu paprašyti ir noriu, kad jūs atkreiptumėte, gerbiamasis Pirmininke, dėmesį į tai, kad mes, Gamtos apsaugos komitetas, esame jau parengę ir aprobavę keletą labai svarbių mums įstatymų. Tai aš noriu paminėti. Nežinia, kodėl tie įstatymai nėra įrašyti, pavyzdžiui, Žemės gelmių įstatymas, po to yra Atliekų tvarkymo įstatymas ir Jūros aplinkos apsaugos įstatymas, yra Gyvūnijos apsaugos įstatymas. Mes labai prašytume, kad jūs atkreiptumėte dėmesį ir įrašytumėte šiuos įstatymus į darbų programą. Ačiū.
Č.JURŠĖNAS. Į dalį pasiūlymų tikrai atsižvelgsim.
PIRMININKAS. Seimo narė G.Jurkūnaitė.
L.ALESIONKA. Vietoj G.Jurkūnaitės. Aš naudojuosi jos paspaustu mygtuku. Gerbiamasis Pirmininke...
PIRMININKAS. Gal prisistatykite, nes iš tikrųjų nesat G.Jurkūnaitė.
Seimo narys ponas L.Alesionka.
L.ALESIONKA. Taip. Gerbiamasis Pirmininke, darbų programoje aš pasigendu Sveikatos draudimo įstatymo, kurį teikiu, aš pasigendu Tabako produktų kontrolės įstatymo...
Č.JURŠĖNAS. Yra, tiktai trečioje dalyje.
L.ALESIONKA. ...atstovauja K.Kuzminskas.
Č.JURŠĖNAS. Gerbiamasis Alesionka, trečioje dalyje šitie įstatymai.
L.ALESIONKA. Ne, yra, bet ten yra kitas projektas, Sveikatos draudimas. Ir sanatorijų, ir kurortų klausimo sprendimas. Įstatymo projektą aš įregistravęs. Seimo nutarimas, kad tą darbą darytume greitai ir staigiai, neįvykdytas ne dėl mano kaltės. Jį reikia įtraukti į darbų programą ir neatidėlioti. Ačiū.
Č.JURŠĖNAS. Atsižvelgsim.
PIRMININKAS. Seimo narys Z.Adomaitis.
Z.ADOMAITIS. Ačiū. Gerbiamasis Pirmininke, pagal mūsų įsigaliojusią praktiką apsvarsčius darbų programą mums būdavo įteikiamas darbo grafikas - tokios gražios, spalvotos schemos. Gausim mes dabar jas ar tik po pertraukos, kada prasidės sesija?
Č.JURŠĖNAS. Darbo grafikas bus patvirtintas ne anksčiau kaip kovo 9 d. Bet prasidėjus sesijai, vėliausiai kovo 13 ar 14 d., visi gaus spalvotąjį grafiką.
PIRMININKAS. Gerbiamasis Pirmininke, ponas J.Karosas ne į mikrofoną, bet klausia: o dovanėlių nebus?
Č.JURŠĖNAS. Nebus. (Juokiasi)
PIRMININKAS. Seimo narys A.Bendinskas.
A.BENDINSKAS. Gerbiamasis pranešėjau, žiūrėkit, čia yra 464 registracijos numeris, nacionalinio saugumo koncepcija. Kodėl mes ją nustumiam dar kokiems dviem trims mėnesiams? Ar negalima ją iš karto, pačioje pradžioje, pavasario sesijoje pradėti svarstyti? Mes ją turim bet kokiu atveju priimti kaip galima greičiau, nes visas pasaulis juokiasi iš mūsų, kad per ketverius su puse metų niekaip negalim jos priimti.
Č.JURŠĖNAS. Gerai. Kovo pabaigoje, gegužėje.
PIRMININKAS. Pirmininke, jeigu sutiksite, pabaigoje dar Seimo narys ponas A.Albertynas.
A.ALBERTYNAS. Aš nespėjau užsiregistruoti kompiuteryje. Mes pradėjom seniai svarstyti Aukštųjų partinių mokyklų diplomų likimą. Tai spręskim arba teigiamai, arba neigiamai ir padėkime tašką, kad daugiau šitas klausimas nebūtų svarstomas. Pirmas klausimas.
Antras klausimas. Aš antradienio pareiškime išdėsčiau savo mintį, kad prie to lango, kur ponas V.Landsbergis 1991 m. gegužės 23 d. kalbėjo žemdirbiams, būtų pritvirtinta memorialinė lenta su tam tikru užrašu. Aš norėčiau, kad būtų numatyta įtraukti, o ne, tai mes tada rinksime parašus, kad šitas klausimas būtų svarstomas be eilės. Ačiū.
Č.JURŠĖNAS. Prašom rinkti parašus ir šito įvykio penkmečio garbei.
R.ŽURINSKAS. Dar R.Žurinskas prie šoninio mikrofono, jeigu galima.
PIRMININKAS. Ponas R.Žurinskas.
R.ŽURINSKAS. Ponas Pirmininke, antroje dalyje 6 numeris yra apkaltos procesas, ir ten pranešėjas A.Šleževičius. Ar pradėsit tą procesą, ar ne?
Č.JURŠĖNAS. Ne, prašom nepainioti. A.Šleževičius yra prie pirmojo punkto. Čia Aukščiausiojo Teismo teisėjo.
PIRMININKAS. Ačiū Pirmininkui. Galim pritarti pateikimui. Vis tiek turėsim tvirtinti atskirai.
Č.JURŠĖNAS. Aš dar kartą prašau visų pirma komitetų, taip pat frakcijų, taip pat kiekvieno Seimo nario pateikti savo siūlymus, bet ne vėliau kaip maždaug kovo 5, kad galima būtų tai apibendrinti. Ačiū, gerbiamieji kolegos.
PIRMININKAS. Gerbiamajai G.Jurkūnaitei, matyt, dėl vedimo tvarkos ar gal nelaukdamas atsakymo aš leisiu išimties tvarka pasisakyti tik dėl to, kad ji moteris. Prašau.
G.JURKŪNAITĖ. Atsiprašau posėdžio pirmininko, aš buvau "užsispaudus" kalbėti, bet...
PIRMININKAS. Bet jūsų vardu pakalbėjo ponas L.Alesionka. Deja.
G.JURKŪNAITĖ. Aš norėjau paprašyti, kad į pavasario sesijos darbotvarkę būtų įrašytas kultūros politikos nuostatų svarstymas, kadangi buvo pateikta jau liepos mėnesį, kad jos būtų. Kalbėjo? Ačiū.
5sesija 82p svarstyti klausimai
PIRMININKAS. Gerbiamieji Seimo nariai, jeigu teisingai Pirmininkas mane informavo, mes šiandien dar turim apsvarstyti vieną rezervinį klausimą - tai Lietuvos Respublikos įstatymą "Dėl Lietuvos Respublikos įstatymo "Dėl buvusių Lietuvos TSR valstybinių profesinių sąjungų turto" pakeitimo ir papildymo". Pranešėjas - Seimo narys ponas R.Dagys.
R.J.DAGYS. Gerbiamieji Seimo nariai. Man tenka vėl stovėti tribūnoje būtent svarstant fondo tarybos klausimus, ir štai dėl kokios priežasties. Kai darbo pakomitetis siūlė suformuoti kitaip fondo tarybą ir neįtraukti į ją asmenų, kurie susiję su turtiniais santykiais perdavimo iš vieno profesinių sąjungos fondo tarybai... Tuo metu darbo pakomitečio siūlymas, deja, nesusilaukė nei komitete, nei Seime pritarimo. Mano galva, dėl to mes dabar turėtume staiga svarstyti šitą nutarimą. Susidarė tokia situacija, kad nors mūsų įstatymai aiškiai reglamentuoja, kokiu būdu turi būti padarytas, perduotas profesinių sąjungų turtas (etapais, kiekvienais metais vienas penktadalis, inventorizuojant partijos narius, perimant tą turtą, inventorizuojant ir atiduodant), bet šios sudėties fondo taryba nesilaiko šito nutarimo. Anksčiau komitetas kreipėsi į fondo tarybą siūlydamas atšaukti neteisėtus sprendimus ir toliau perduoda be visų šitų procedūrų (...) nei profsąjungos narių, nei to turto deramai neinventorizavę, perduoda, dalijasi, nuosavybės teise perduoda pastatus naudotis vienai ar kitai profesinei sąjungai. Čia, aišku, ne profesinių sąjungų interesas, bet šiuo atveju pasireiškia tam tikrų žmonių interesas, kurie yra fondo taryboje. Todėl komitetas, apsvarstęs šitą problemą, siūlo padaryti kai kuriuos pakeitimus fondo tarybos įstatyme ir projekte, kurio esmė tokia.
Pirmas pakeitimas. Neleisti akcionuoti ir privatizuoti šio turto. Aš iš karto galiu pasakyti, kad mes priimam tą pastabą, kuri yra pateikta Juridinio skyriaus, kad ne tik privatizuoti, bet ir akcionuoti. Priimam tą pastabą "ir akcionuoti". Tai iš karto dings tam tikri turtiniai interesai toliau disponuoti tuo turtu, o naudosis visos profesinės sąjungos kartu.
Antros pataisos esmė yra ta, kad šiuo metu neaišku, kas gali kontroliuoti šitą instituciją. Seimo nariai, pats Seimas negali, tiktai skirdamas ar atšaukdamas fondo tarybą. Todėl yra siūloma pavesti, kad šito fondo tarybos veiklą galėtų kontroliuoti Valstybės kontrolės departamentas, kadangi iš esmės dalyvauja tame procese ir perdavimo procese iš valstybinio turto, kuris (šitas turtas) dar nevirto profesinių sąjungų nuosavybe, nes fondas tik perduoda tą nuosavybę. Ir, aišku, valstybė turi teisę kištis, pažiūrėti, kaip fondas tvarko tą nuosavybę, ar nepažeidžiami įstatymai. O Valstybės kontrolės departamentas į perduotą nuosavybę kištis negali.
Tai tokia būtų nutarimų esmė, ką reikėtų dabar padaryti. Aišku, jau procesas prasidėjo, ir čia reikia jį skubiai taisyti. Nežinau, ar čia nereikėtų imtis netgi radikalių (...) priemonių stabdant šitą veiklą.
PIRMININKAS. Ponas Dagy, jūs informuokit, kokie numeriai yra. Ar vienas čia numeris? Apie kurį projektą jūs kalbate?
R.J.DAGYS. Taip, yra du pakeitimai, yra įstatymas.
PIRMININKAS. Nr. 1451.
R.J.DAGYS. Ir yra nutarimo pakeitimas Nr.1452.
PIRMININKAS. Ačiū. Jūsų nori paklausti 7 Seimo nariai.
Seimo narys J.Karosas šaukia iš vietos.
J.KAROSAS. Aš nešaukiu, aš kalbu normaliai.
PIRMININKAS. (...) pasisakyti.
Seimo narys L.Alesionka.
L.ALESIONKA. Aš noriu jūsų paklausti ir kartu išlaikyti savo pavardę pasisakančiųjų sąraše.
Gerbiamasis kolega, aš, pritardamas pateikimui, noriu klausimo forma štai ką pasakyti. Dėl įstatymo papildymo, 6 straipsnio, kur kalbama apie tai, kad turtas negali būti privatizuojamas, taip pat parduotas ar kitaip perleistas. Panaši formuluotė buvo įstatymo projekte dėl kurortų ir sanatorijų dalies grąžinimo profsąjungų fondui, kurį aš teikiau Seime. Tačiau tada, jeigu aš neklystu, tiek Juridinis skyrius, tiek ir komitetas įtikino, kad jeigu jau turtas bus perduotas profesinėms sąjungoms, niekas joms negali apriboti teisės nei akcionuoti, nei privatizuoti, nei kam nors parduoti. Tai ar jūs esate tikras, kad šita formuluotė neužstrigs, ir ar ji bus priimtina?
R.J.DAGYS. Šiuo metu šitoje formuluotėje kalbama apie fondo valdomą turtą, bet ne profesinių sąjungų valdomą turtą. Todėl fondui tai priimtina, bet kai konkrečiai profesinei sąjungai pereis, tada jau kitas dalykas.
PIRMININKAS. Seimo narė G.Jurkūnaitė.
G.JURKŪNAITĖ. Aš irgi noriu pasakyti, kad ne klausti norėčiau, o norėčiau pritarti pateikimui. Jeigu čia būtų Seimo Pirmininkas, labai prašyčiau, kad jis pasiūlytų ypatingos skubos tvarką, kadangi iš tikrųjų tas nuostatas reikia keisti labai skubiai. Aš pritariu pranešėjui, kad reikia skubiai. Ir jeigu mus girdi Seimo Pirmininkas, būtų labai gražu, kad jis tą idėją palaikytų.
PIRMININKAS. Seimo narys A.Bendinskas.
A.BENDINSKAS. Aš šitą klausimą, kai jis buvo nagrinėjamas Seime... tai mes visi šitą nuostatą palaikėm, bet ji kažkodėl "nepraėjo". Todėl ir aš pritariu pateikimui.
PIRMININKAS. Seimo narys A.Salamakinas.
A.SALAMAKINAS. Ačiū. Pirma noriu pasveikinti socialdemokratus, taip pat įsivėlusius į konfliktą su profsąjungom. O klausimas būtų toks: ar iš tiesų jau tas turtas yra parceliuojamas?
R.J.DAGYS. Nemanau, kad mes įsivėlėm į konfliktą su profsąjungom, bet mes papuolėm į konfliktinę situaciją su tam tikrais profesinių sąjungų lyderiais, atstovais, nes profesinių sąjungų intereso čia tikrai nėra. Profesinės sąjungos sėdi čia, jos nori turėti darbo patalpas ir darbo sąlygas, bet ne turėti įmones ir įvairias akcines bendroves savo patalpose...
A.SALAMAKINAS. Ar turtas parceliuojamas?
R.J.DAGYS. Taip. Praktiškai taip yra, paskirti trys... Šiuo metu yra situacija tokia, kad trys pastatai atiduoti. Šiuo metu, jeigu mes neatsisakysim šito proceso, gali būti patvirtintas jų perdavimas, nors ir ne teisinis, ir po to tik teisinis procesas gali prasidėti. Kiek aš žinau, jis jau prasidėjo: darbo federacija padavė į teismą fondo tarybą.
PIRMININKAS. Seimo narys M.Visakavičius.
A.P.TAURAS. Kadangi M.Visakavičiaus nėra, aš jo vietoje užsirašiau. A.Tauras. Bet kadangi į mano klausimą jau atsakyta, tai man belieka tik pritarti pateikimui.
PIRMININKAS. Seimo narys V.Andriukaitis.
V.P.ANDRIUKAITIS. Aš norėčiau pasiūlyti vieną papildymą. Aš nežinau, ar būtų galima pasiūlyti dabar dėl Seimo nutarimo, ar būtų galima tada, kada mes pasisakysime dėl nutarimo? Jeigu posėdžio pirmininkas leistų man pasisakymo metu pasiūlyti vieną papildymą autoriui, tai tada aš dabar neturėčiau klausimo užduoti.
PIRMININKAS. Pirma aš norėčiau... Ačiū. Visi klausiantys paklausė. Pirma aš norėčiau pasitarti, ar galim pritarti šių projektų pateikimui bendru sutarimu be balsavimo? Ačiū. Tada noriu pasakyti, kad Seimo Pirmininkas pasiūlė ypatingos skubos tvarką. Už tą mes turim balsuoti. Prašau. (Balsai salėje) Dėl motyvų, minutėlę. Dėl ypatingos skubos pasisakyti Seimo nariai taip pat gali. Man atrodo, dėl motyvų nori ar dėl vedimo tvarkos ponas Alesionka?
L.ALESIONKA. Aš atsiprašau. Dėl vedimo tvarkos.
PIRMININKAS. Prašau.
L.ALESIONKA. Aš tikėjausi gauti žodį pasisakyti. Aš norėjau štai ką pasakyti. Šiandien aš įregistravau nutarimo projektą, kuris siejasi su šitais klausimais, kuriuos kelia komiteto vardu gerbiamasis R.Dagys. Ir tenai siūlau kaip tik fondo tarybos paleidimą, nes be šito mes iš tikrųjų atsidursim aklavietėje. Tai šiandien aš tuos dokumentus registruoju, ir aš norėčiau, kad jie būtų kartu su šiuo ir kartu būtų svarstomi. Tik tiek aš norėjau pasakyti. Ačiū.
PIRMININKAS. Gerai. Aš ponui R.Dagiui dar duodu žodį.
R.J.DAGYS. Gerbiamasis Alesionka, jeigu jūs sutiktumėt, aš manau, jeigu procedūra leidžia, aš galėčiau priimti jūsų nutarimo dalį dėl šitos sudėties fondo tarybos veiklos sustabdymo ir jos suformavimo, pavyzdžiui, iki kovo 31 d.
L.ALESIONKA. Sutinku.
PIRMININKAS. Gerai. Mes turim apsispręsti dėl ypatingos skubos, bet kaip mes priimsim, atvirai pasakius, aš nežinau. Daug kas priimta ir iš žodžių, ir iš pakeitimų, ir dabar koks nors įregistruotas papildomas projektas... Aš nežinau.
Gerai. Gerbiamieji Seimo nariai, prašau registruotis ir apsispręsime, kas už tai... Prašau registruotis. Balsuosime, kas už tai, jog būtų...
Registravosi 54 Seimo nariai. Prašau pasiruošti balsuoti. Tam, kad būtų ypatinga skuba, reikalingi 36 Seimo narių balsai. Man reikia, kad balsuotų. Kas už tai, jog šie įstatymo ir nutarimo projektai būtų svarstomi ypatingos skubos tvarka, kaip siūlė Seimo Pirmininkas. Kas už? Prašom elektronika! Už balsavo 42 Seimo nariai, prieš balsavo 2 Seimo nariai, taigi bus ypatingos skubos tvarka.
Nuo ko pradėsime: nuo nutarimo ar nuo įstatymo projekto, pone Dagy?
R.J.DAGYS. Turbūt nuo įstatymo.
PIRMININKAS. Tada eikime pastraipsniui dėl kiekvieno straipsnio. Prašom, pone Dagy.
R.J.DAGYS. 6 straipsnio 1 punkte priimame Juridinio skyriaus pastabą.
PIRMININKAS. Kaip dabar skambės 6 straipsnis?
R.J.DAGYS. Jeigu galima, minutę. Po žodžio "privatizuojamas" papildoma Juridinio skyriaus pasiūlymu "ar akcionuojamas". Skaitau visą redakciją: "Specialiojo fondo veikiančioms besisteigiančioms profesinėms sąjungoms remti perduotas turtas negali būti privatizuojamas ar akcionuojamas, o taip pat parduotas ar kitaip perleistas ne profesinėms sąjungoms."
PIRMININKAS. Gerbiamieji Seimo nariai, ar galime priimti bendru sutarimu tokios redakcijos straipsnį? Ačiū. Priimta.
2 straipsnis.
R.J.DAGYS. 7 straipsnis be pakeitimų.
PIRMININKAS. Ar galime priimti šį straipsnį? Ačiū.
3 straipsnis yra techninis, ar galime jį priimti bendru sutarimu? Ačiū. Priimta.
Ar dėl viso įstatymo bus norinčių pasisakyti dėl balsavimo motyvų? (Balsai salėje) Tada prašom pasiruošti balsų skaičiavimo komisiją. Prašom pasiruošti balsuoti. Kas už tai, jog būtų priimtas Lietuvos Respublikos įstatymas "Dėl Lietuvos Respublikos įstatymo "Dėl buvusių Lietuvos TSR valstybinių profesinių sąjungų turto pakeitimo ir papildymo". Kas už?
BALSŲ SKAIČIUOTOJAS. Už - 51.
PIRMININKAS. Kas prieš?
BALSŲ SKAIČIUOTOJAS. Prieš nėra.
PIRMININKAS. Kas susilaikė?
BALSŲ SKAIČIUOTOJAS. Susilaikiusių nėra.
PIRMININKAS. Taigi 51 Seimo nariui balsavus už, nė vienam nesusilaikius ir nė vienam nebalsavus prieš Lietuvos Respublikos įstatymas "Dėl Lietuvos Respublikos įstatymo "Dėl buvusių Lietuvos TSR valstybinių profesinių sąjungų turto pakeitimo ir papildymo" priimtas.
Pereikime prie nutarimo.
R.J.DAGYS. Šiuo atveju, jeigu priimame gerbiamojo L.Alesionkos pasiūlymą, nutarime yra 2 punktai. 1 punktas lieka toks, koks suformuluotas čia, t.y. "Pakeisti specialiojo fondo veikiančioms besisteigiančioms profesinėms sąjungoms remti nuostatus 4 skyriaus 2 punkto 6 pastraipoje išbraukiant žodžius "uždarąsias akcines bendroves ir kitas organizacijas".
PIRMININKAS. Ar šį 1 punktą galime priimti bendru sutarimu? Ar ponas L.Alesionka dėl šio punkto? Jeigu ne dėl šio punkto, tai palaukite, išsiaiškinkime, ar galime priimti bendru sutarimu. (Balsai salėje) Ačiū, priimta.
Pone Dagy, aš labai norėčiau, kad 2 punktą jūs perskaitytumėte, o jeigu neturite, tai galbūt ponas L.Alesionka perskaitys.
R.J.DAGYS. Mano siūloma formuluotė būtų tokia: "Sustabdyti šios sudėties fondo veikiančioms ir besisteigiančioms profesinėms sąjungoms remti tarybos veiklą ir suformuoti naują tarybą iki kovo 31 d."
PIRMININKAS. Gal ne "šios sudėties", o "dabartinės sudėties"?
R.J.DAGYS. "Dabartinės sudėties." Priimu.
PIRMININKAS. Ponas L.Alesionka.
L.ALESIONKA. Gerbiamasis pranešėjau, mano nutarimo projekte yra 4 punktai, iš kurių 1 suformuluotas truputį kitaip, bet reiškia tą patį, kaip teikiat jūs. Ar aš galiu jį perskaityti?
PIRMININKAS. Pone Alesionka, jeigu jums priimtinas tas punktas, kurį perskaitė R.Dagys, geriau būtų, kad neskaitytumėt ir nesukeltumėt painiavos. Jeigu nepriimate...
L.ALESIONKA. 1 punktas man priimtinas, nes jis reiškia tą patį. Tačiau aš norėčiau dar po to nutarimą papildyti likusiais trimis punktais...
PIRMININKAS. Pone Alesionka, aš stabdau jus. Aš nežinau, galbūt Pirmininkas ir leis, aš, kaip posėdžio pirmininkas, tokiu atveju neleisiu priiminėti. Darysime pertrauką, normaliai. 3 ar 4 punktų iš klausos Seimas neturi teisės priiminėti, tai yra bendra taisyklė. Dėl vieno punkto aš dar nusileidžiu. Jeigu norite sustabdyti, prašau.
L.ALESIONKA. Gerai, pirmininke. Tokiu atveju aš numatyta tvarka teikiu nutarimo projektą ir likusieji punktai puikiai papildys šį įstatymą ir tai, ką teikia gerbiamasis R.Dagys, ir aš manau, kad jūs ir jiems taip pat pritarsite skubos tvarka. Ačiū.
PIRMININKAS. Gerai. Bet 2 punktą priimam, tai, ką pasiūlė ponas R.Dagys? Pone Alesionka, ar sutinkate?
L.ALESIONKA. Dėl dabartinio fondo tarybos paleidimo ir naujo sudarymo, taip, palaikau ir šaukte šaukiu už tai.
PIRMININKAS. Ačiū. Ar yra prieštaraujančių šiam 2 punktui? (Balsai salėje) Galime priimti bendru sutarimu? Ačiū. Priimtas.
Dėl viso nutarimo ar yra norinčių pasisakyti dėl balsavimo motyvų? Nėra norinčių? Tada prašom pasiruošti balsų skaičiavimo komisiją.
Gerbiamieji Seimo nariai, prašom pasiruošti balsuoti. Kas už tai, jog būtų priimtas Lietuvos Respublikos Seimo nutarimas "Dėl specialiojo fondo veikiančioms ir besisteigiančioms profesinėms sąjungoms remti nuostatų pakeitimo"? Kas už?
BALSŲ SKAIČIUOTOJAS. Už - 54.
PIRMININKAS. Kas prieš?
BALSŲ SKAIČIUOTOJAS. Prieš nėra.
PIRMININKAS. Kas susilaikė?
BALSŲ SKAIČIUOTOJAS. Susilaikiusių nėra.
PIRMININKAS. Pirmininkas sakė, kad jis irgi už. Taigi 55 Seimo nariams balsavus už, prieš nebalsavus nė vienam Seimo nariui ir nesusilaikius taip pat nė vienam Seimo nariui Lietuvos Respublikos nutarimas "Dėl specialiojo fondo veikiančioms ir besisteigiančioms profesinėms sąjungoms remti nuostatų pakeitimo ir papildymo" priimtas.
R.J.DAGYS. Ačiū Seimo nariams.
PIRMININKAS. Gerbiamieji Seimo nariai, dar yra užsirašę 2 Seimo nariai: Seimo narys A.Endriukaitis ir M.Stakvilevičius. Kol kas Seimo nario A.Endriukaičio nematau. Kviečiu į tribūną Seimo narį M.Stakvilevičių.
M.STAKVILEVIČIUS. "Dar per anksti pragydo vieversėlis, dar šiaurės vėjai stūgauja pikti, ir mėlynų žibučių pirmos gėlės pražydo per anksti, bet aš žinau, kad iš pietų prieš žvarbų vėją giedri saulėtekiai artėja, žarom lakštingalos atgieda ir krauna rožės kvapnų žiedą, ir tvinsta upėm sklidinai pavasaringi vandenai." V.Mykolaitis-Putinas. (Plojimai)
PIRMININKAS. Nematau A.Endriukaičio, ir prieš suteikdamas žodį ponui Č.Juršėnui, dar vieną nedidelį pranešimą norėjo padaryti ponas R.Žurinskas.
R.ŽURINSKAS. Gerbiamieji kolegos Seimo nariai, šachmatų mėgėjai, šachmatų gerbėjai, profesionalai ir šiaip visi, kas juos myli!
Maloniai jums pranešu, kad kovo 12 d. Seime (tiksliau pranešime, kur tai vyks, bet aš manau, tai bus vestibiulyje) įvyks šachmatų turnyras. Kovo 12 d., sekmadienį, 12 val. Taigi ruoškitės, treniruokitės. Lauksime.
Baigiamasis Seimo Pirmininko žodis (95.02.23)
5sesija 82p svarstyti klausimai
PIRMININKAS. Dabar kviečiu į tribūną Seimo Pirmininką poną Č.Juršėną.
Č.JURŠĖNAS. Mielosios kolegės, gerbiamieji kolegos!
Štai dar viena šio Lietuvos Respublikos Seimo sesija baigėsi. Nuoširdžiai jums visiems ačiū už darbą, ačiū už pastabas, ačiū už kritiką, ačiū galų gale ir už piktą žodį, kadangi jis kartais priverčia susimąstyti, nors geriau būtų, kad tų piktų žodžių ar piktų veiksmų nebūtų kitų sesijų metu. Bet bet kuriuo atveju ačiū už kantrybę, už darbą, už pasiūlymus, už idėjas. Seimo vadovybė pasižada, kad ruošdamasi naujajai sesijai pasistengs bent dalį jūsų pasiūlymų ir kritikos realizuoti. Aš turiu galvoje ir tuos konstruktyvius pasiūlymus, kurie kaip reta gausiai buvo išdėstyti uždarajame mūsų Seimo posėdyje.
Taigi pasistengsime, kad dar viena sesija, kuri prasidės kovo 10 d., prasidės ypatingomis dienomis, t.y. atkurtos Lietuvos Respublikos penktųjų metinių išvakarėse, kad ši sesija būtų geriau organizuota, kad ji būtų vaisingesnė, ir kad mes gal nors šiek tiek daugiau sutarimo galėtume fiksuoti.
Taigi dar kartą ačiū už darbus, gero jums poilsio, jeigu kas ilsėsitės, gero jums darbo, jeigu kas aktyviai dalyvausite rinkiminėje kampanijoje ir iki pasimatymo kovo 8 d. ar kovo 9 d. Pirmieji posėdžiai - kovo 10 d. Kovo 11 d. bus iškilmingas posėdis, bet apie tai bus pranešta atskirai.
Taigi ačiū ir sėkmės jums! (Giedamas Lietuvos Respublikos himnas)
PIRMININKAS. Posėdis ir sesija baigti.