LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETAS
VALSTYBBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO 16 STRAIPSNIO
PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTAS (IXP-3507)
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto nariai: Petras Papovas, komiteto pirmininkas; Klemensas Rimšelis, komiteto pirmininko pavaduotojas; Algimantas Valentinas Indriūnas, Alfonsas Pulokas, Algis Rimas, Egidijus Vareikis; Kviestieji asmenys: Rasa BuBudbergytė, Vidaus reikalų ministerija, sekretorė; Sigitas Šiupšinskas, Lietuvos savivaldybių asociacija, administracijos direktorius, Komiteto patarėjai, padėjėja
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados: Komiteto patarėjas Rimas Kalkys: siūlau teikaimą projektą atmesti, nes Valstybės tarnybos įstatymas pareigūnams netaikomas. Teikiama nuostata turėtų būti įrašyta į specialųjį įstatymą, tai yra į Seimo kontrolierių įstatymą. Jei įstatymo projekto iniciatoriai mano, kad tai galima daryti atsižvelgiant į Seimo kontrolierių įstatymo pakeitimo įstatyme įrašytą pareigūno sąvoką, tai pareigūno sąvoka turėtų būti įrašyta ir į Valstybės tarnybos įstatymą, tačiau įstatymo projekto iniciatoriai to nesiūlo.
3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos:
4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
1.
2.
|
Seimo Teisės departamentas
Europos Teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta. Vertinant projektą juridinės technikos reikalavimų požiūriu ir jo santykyje su galiojančiais įstatymais reikėtų pastebėti, kad šiuo įstatymo projektu siekiama užtikrinti naujos redakcijos Seimo kontrolierių įstatymo projekto (IXP-3505) 30 straipsnio 6 dalyje įtvirtintą Seimo kontrolierių teisę grįžti į anksčiau eitas pareigas valstybės institucijose ar įstaigose. Sutinkamai su minėto projekto (IXP-3505) 5 straipsnio nuostatomis Seimo kontrolierius yra valstybės pareigūnas, tačiau baigtinis asmenų, priskiriamų valstybės pareigūnų kategorijai, sąrašas yra nustatytas Valstybės politikų, teisėjų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje. Todėl svarstytina, ar logiška taip išplėsti keičiamo Valstybės tarnybos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies nuostatas, tuo labiau, kad kiti galiojantys įstatymai nenumato analogiškos teisės kitiems valstybės pareigūnams. Todėl siūlytume teikiamame įstatymo projekte vietoje sąvokos “valstybės pareigūno” vartoti sąvoką “Seimo kontrolieriaus”. Išnagrinėję pateiktą derinti Lietuvos Respublikos Seimo nario Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 15, 16, 18, 19 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą bei Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 16 straipsnio papildymo įstatymo projektą, pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų dėl projekto atitikties Europos Sąjungos teisei neturime. |
Pritarti
|
|
5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
1 |
Petras Papovas |
Siūlau pakeisti ir papildyti Valstybės tarnybos įstatymo 4, 8, 15, 16, 17, 22, 25, 30, 43 strasipsnius ir išdėstyti juos taip:
1 straipsnis. 4 straipsnio 3 dalies pakeitimas Papildyti 4 straipsnio 3 dalį nauju antru sakiniu (buvusį antrą sakinį laikyti trečiu sakiniu) ir šią dalį išdėstyti taip: „3. Seimo ar Respublikos Prezidento paskirtiems valstybės institucijų ir įstaigų vadovams, kitiems Seimo ar Respublikos Prezidento paskirtiems valstybės pareigūnams taikoma šio Įstatymo 33 straipsnio 3 dalis. Šiems valstybės pareigūnams, išskyrus tuos, kurių atostogas reglamentuoja specialieji įstatymai, taip pat taikomas šio įstatymo 36 straipsnis. Valstybės saugumo departamento generaliniam direktoriui, jo pavaduotojams, Specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriui ir jo pavaduotojams bei policijos generaliniam komisarui taikomos šio Įstatymo VI skyriaus nuostatos.“
2 straipsnis. 8 straipsnio 3 dalies 3 punkto pakeitimas ir papildymas 6 punktu, 5 dalies pakeitimas ir papildymas 1. Pakeisti 8 straipsnio 3 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) savivaldybės administracijos direktoriaus, jo pavaduotojo ir savivaldybės kontrolieriaus – savivaldybėstaryba;“ 2. Papildyti 8 straipsnio 3 dalį 6 punktu: „6) valstybės institucijų ir įstaigų vadovų – juos į pareigas priėmęs asmuo.“ 3. 8 straipsnio 5 dalies pirmame sakinyje po žodžio „tarnautojų“ išbraukti žodį „pareigybių“, po žodžio „fondų“ įrašyti žodį „pareigybių“, po žodžio „ministerijų“ įrašyti žodžius „apskričių viršininkų administracijose ir Vyriausybės atstovų tarnybose“, antrame sakinyje po žodžio „tarnautojų“ išbraukti žodį „pareigybių“, po žodžio „biudžeto“ įrašyti žodį „pareigybių“ ir šią dalį išdėstyti taip: „5. Didžiausią leistiną valstybės tarnautojų
3 straipsnis. 15 straipsnio 1 dalies 11 punkto papildymas Papildyti 15 straipsnio 1 dalies 11 punktą žodžiais „taip pat atliekant savivaldybės tarybos nario pareigas“ ir šį punktą išdėstyti taip: „11) nedalyvauti šio Įstatymo 17 straipsnyje nurodytoje su valstybės tarnautojo pareigomis nesuderinamoje veikloje ir nenaudoti tarnybos(darbo) laiko kitiems tikslams, išskyrus mokslinį ir pedagoginį darbą aukštosiose mokyklose ar valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo įstaigose ir neformalųjį suaugusiųjų švietimą, taip pat atliekant savivaldybės tarybos nario pareigas.“
4 straipsnis. 16 straipsnio 1 dalies 7 punkto papildymas 1. 16 straipsnio 1 dalies 7 punkte po žodžio „laiku“ įrašyti žodžius „išskyrus valstybės tarnautojus atliekančius savivaldybės tarybos nario pareigas“ ir šį punktą išdėstyti taip: „7) būti profesinių sąjungų, organizacijų ar susivienijimų nariais, taip pat politinių partijų ar organizacijų nariais, ne tarnybos (darbo) laiku, išskyrus valstybės tarnautojus atliekančius savivaldybės tarybos nario pareigas, dalyvauti politinėje veikloje.“
5 straipsnis. 17 straipsnio 1 dalies 2 ir 4 punktų pakeitimas ir papildymas 1. Išdėstyti 17 straipsnio 1 dalies 2 punktą taip: „2) valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos, kurioje jis eina pareigas, vardu sudaryti sandorius su individualiomis (personalinėmis) įmonėmis, ūkinėmis bendrijomis, kurių savininkas, tikrasis narys ar komanditorius yra jis pats arba jo sutuoktinis, artimasis giminaitis (artimais giminaičiais laikomi tiesiosios linijos giminaičiai iki antrojo laipsnio imtinai (tėvai ir vaikai, seneliai ir vaikaičiai) ir šoninės linijos antrojo laipsnio giminaičiai imtinai (broliai ir seserys) ar asmuo, su valstybės tarnautoju susijęs svainystės ryšiais (svainystės ryšiais laikomas santykis tarp vieno sutuoktinio ir antro sutuoktinio giminaičių (posūnio, podukros, patėvio, pamotės, uošvės, uošvio, žento, marčios) bei tarp abiejų sutuoktinių giminaičių (vyro brolio ar sesers ir žmonos brolio ar sesers, vyro tėvo ar motinos ir žmonos tėvo ar motinos), taip pat sudaryti sandorius su akcinėmis bendrovėmis, kuriose jis pats arba jo sutuoktinis, artimasis giminaitis ar asmuo, susijęs su valstybės tarnautoju svainystės ryšiais, turi ar valdo pagal kito asmens įgaliojimą daugiau negu 10 procentų įstatinio kapitalo arba akcijų;“ 2. Papildyti 17 straipsnio 1 dalies 4 punktą žodžiais „o taip pat atlyginimą už darbą atliekant savivaldybės tarybos nario pareigasne darbo metu, arba darbo laiku, jeigu už tą darbo laikąnemokamas valstybės tarnautojo darbo užmokestis“ ir šį punktą išdėstyti taip: „4) dirbti samdomu darbuotoju, patarėju, ekspertu ar konsultantu privačiuosiuose juridiniuose asmenyse, valstybės ar savivaldybės įmonėse, viešosiose įstaigose, taip pat gauti kitą negu šio Įstatymo nustatytą darbo užmokestį, išskyrus atlyginimą už darbą visų lygių rinkimų, referendumo komisijose bei už darbą pagal sutartis su rinkimų arba referendumo komisijomis, už mokslinį ir pedagoginį darbą aukštosiose mokyklose ar valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo įstaigose, už neformalųjį suaugusiųjų švietimą, už teisės aktų projektų rengimą (jei ši funkcija nenurodyta valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme), kai jis Seimo nutarimu ar Seimo valdybos sprendimu, Seimo Pirmininko potvarkiu, Respublikos Prezidento dekretu, Vyriausybės nutarimu ar Ministro Pirmininko potvarkiu paskiriamas rengti teisės aktų projektus, taip pat išskyrus autorinį atlyginimą už kūrinius, kurie yra intelektinės nuosavybės teisių objektai, taip pat atlyginimą už darbą atliekant savivaldybės tarybos nario pareigas ne tarnybos (darbo) metu, arba tarnybos (darbo) laiku, jeigu už tą darbo laiką neturi būti mokamas valstybės tarnautojo darbo užmokestis.“
6 straipsnis. 22 straipsnio, 5 dalies, 8 dalies 2 punkto ir 13 dalies papildymas ir pakeitimas 1. 22 straipsnio 5 dalies pirmame sakinyje po žodžio „vertinimą“ išbraukti žodžius “valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje“, vietoj skaičiaus „20“ įrašyti skaičių „10“ ir šią dalį išdėstyti taip: „5. Valstybės tarnautoją į pareigas priėmęs
asmuo apie būsimą valstybės tarnautojo vertinimą 2.Papildyti 22 straipsnio 8 dalies 2 punktą žodžiais „arba panaikinti trečią kvalifikacinę klasę“ ir šį punktą išdėstyti taip: „2) suteikti valstybės tarnautojui žemesnę kvalifikacinę klasę arba panaikinti turimą kvalifikacinę klasę;“ 3. Papildyti 22 straipsnio 9 dalį antru sakiniu ir šią dalį išdėstyti taip: “9. Šio straipsnio 7 dalies 1 punkte ir 8 dalies 1, 2 ir 4 punktuose nurodyti vertinimo komisijos siūlomi sprendimai valstybės tarnautoją į pareigas priėmusiam asmeniui yra privalomi. Vertinimo komisija, siūlydama valstybės tarnautoją į pareigas priėmusiam asmeniui šio straipsnio 7 dalies 2 punkte nurodytą sprendimą, gali siūlyti suteikti valstybės tarnautojui trečią kvalifikacinę klasę.” 4. Papildyti 22 straipsnio 13 dalį nauju antru sakiniu (buvusį antrą sakinį laikyti trečiu sakiniu) ir šią dalį išdėstyti taip: „13. Kai iškyla abejonių dėl įstaigos vadovo ar karjeros valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos rezultatų arba yra valstybės tarnautojo rašytinis prašymas perkelti į aukštesnes pareigas, tiesioginio valstybės tarnautojo vadovo rašytiniu motyvuotu pasiūlymu ir valstybės tarnautoją į pareigas priėmusio asmens sprendimu (įsakymu) gali būti neeilinis valstybės tarnautojo vertinimas. Neeilinis valstybės tarnautojo vertinimas taip pat gali būti vykdomas kai yra valstybės tarnautojo tiesioginio vadovo pasiūlymas suteikti valstybės tarnautojui trečią kvalifikacinę ar aukštesnę kvalifikacinę klasę. Neeilinis valstybės tarnautojo vertinimas gali būti ne anksčiau kaip praėjus 6 mėnesiams nuo eilinio valstybės tarnautojo vertinimo dienos.“
7 straipsnis. 25 straipsnio 4 dalies pripažinimas netekusia galios Pripažinti netekusia galios 25 straipsnio 4 dalį.
8 straipsnis. 30 straipsnio 1 ir 4 dalių pakeitimas ir papildymas 1. 30 straipsnio 1 dalies antrame sakinyje vietoj žodžių „Tarnybinių nuobaudų skyrimo procedūra pradedama įstaigos vadovo, tiesioginio valstybės tarnautojo vadovo“ įrašyti žodžius „Tarnybinio nusižengimo tyrimas pradedamas valstybės tarnautoją į pareigas priėmusio asmens“, vietoj žodžio “jie„ įrašyti žodį „jis“ ir šią dalį išdėstyti taip: „1. Tarnybinė nuobauda turi būti paskirta ne vėliau kaip per vieną
mėnesį nuotarnybinio nusižengimo paaiškėjimo dienos, neįskaitant laiko, kurį
valstybės tarnautojas nebuvo darbe dėl ligos, buvo komandiruotėje arba
atostogavo, o iškėlus baudžiamąją bylą arba atliekant tarnybinį ar kitą
kompetentingos institucijos patikrinimą – ne vėliau kaip per du mėnesius nuo
baudžiamosios bylos nutraukimo arba teismo nuosprendžio įsiteisėjimo dienos,
tarnybinio ar kito kompetentingos institucijos patikrinimo užbaigimo dienos. 2. 30 straipsnio 4 dalies 1 sakinyje vietoj žodžių „tarnybinių nuobaudų skyrimo“ įrašyti žodžius „tarnybinio nusižengimo tyrimo“, antrame sakinyje vietoj žodžių „tarnybinės nuobaudos skyrimo“ įrašyti žodžius „tarnybinio nusižengimo tyrimo“ ir šią dalį išdėstyti taip: „4. Kai paaiškėja, kad tarnybinis nusižengimas turi baudžiamosios
veikos ar administracinio teisės pažeidimo požymių,
9 straipsnis. 43 straipsnio pakeitimas 1. 43 straipsnio 1 dalies trečiame sakinyje vietoj žodžių „Karjeros valstybės“ įrašyti žodį „Valstybės“ ir ją išdėstyti taip: „1.
Karjeros valstybės tarnautojas, kurio pareigybė naikinama, paskiriamas į kitas
to paties lygio ir kategorijos karjeros valstybės tarnautojo pareigas, o jei
tokių pareigų nėra ir valstybės tarnautojas sutinka, – į žemesnės kategorijos
pareigas. Jei iki pareigybės panaikinimo karjeros valstybės tarnautojas į
kitas pareigas nepaskiriamas, jis iš pareigų atleidžiamas. 2. Pakeisti 43 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Žuvęs atlikdamas tarnybines pareigas arba miręs dėl priežasčių,
susijusių su tarnybinių pareigų atlikimu, 3. 43 straipsnio 4 dalies 6 punkte po žodžio „giminaičių“ įrašyti žodžius „(tėvų (įtėvių), vaikų (įvaikių), brolių, seserų, senelių ir vaikaičių), sutuoktinio tėvų, vaikų (įvaikių), brolių ir seserų)“ ir šią dalį išdėstyti taip: „6) artimųjų giminaičių (tėvų (įtėvių), vaikų (įvaikių), brolių, seserų, senelių ir vaikaičių), sutuoktinio tėvų, vaikų (įvaikių), brolių ir seserų) mirties atveju – iki 3 darbo dienų;“ 4. Papildyti 43 straipsnį po nauja 10 dalimi, buvusias 9 ir 10 dalis laikyti atitinkamai 11 ir 12 dalimis: 10. Valstybės tarnautojui priklausančios darbo užmokesčio ir kitos su tarnybos santykiais susijusios sumos priteisiamos ne daugiau kaip už trejus metus.
|
Pritarti iš dalies
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
Pritarti
|
Ši nuostata atkartoja įstatymo 4 str. 4 dalies redakciją |
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
1. |
Seimo Žmogaus teisių komitetas |
6.Komiteto sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį): 1) iš esmės pritarti pateiktam įstatymo projektui; 2) siūlyti pagrindiniam komitetui atsižvelgti į Teisės departamento išvadą, ir vietoje sąvokos “valstybės pareigūnas” vartoti sąvoką “Seimo kontrolierius”.
|
Nepritarti |
Įrašas “Seimo kontrolierius” nepakeičia Seimo kontrolieriaus kaip pareigūno statuso. |
7. Komiteto sprendimas: Pritarti komiteto patopbulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai
8. Priimto sprendimo argumentai:
9. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu “už“.
11. Komiteto narių atskiroji nuomonė:
Priedai:
Komiteto siūlomas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.